Gå til innhold

Trening uke 18


umakenverdt

Anbefalte innlegg

umakenverdt

Denne uken ønsker jeg å si at jeg er veldig fornøyd med ukas innsats, og oppretter derfor treningstråden :P  Jeg vet jeg er langt unna å trene slik som dere andre, men aktivitetsnivået har vært høyt for å være meg. På torsdag lastet jeg også ned en app som viser hvor, hvor langt og hvor lenge jeg går. Det var litt spennende

Tirsdag: Tur på 2, 5 timer på ettermiddagen.

Onsdag: Tur på 3 timer på ettermiddagen

Torsdag: 11,29 km på 3 timer og 3 minutter

Fredag: 12,34 km på 3 timer og 12 minutter

Lørdag: 17,71 km på 5 timer og 13 minutter

Søndag: 6,36 km på 1 time og 11 minutter

Alle turene, utenom søndagsturen ble gått i terreng og opp til mindre topper i området rundt her jeg bor. Jeg vet jeg går sakte, men jeg er fornøyd likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, umakenverdt skrev:

Denne uken ønsker jeg å si at jeg er veldig fornøyd med ukas innsats, og oppretter derfor treningstråden :P  Jeg vet jeg er langt unna å trene slik som dere andre, men aktivitetsnivået har vært høyt for å være meg. På torsdag lastet jeg også ned en app som viser hvor, hvor langt og hvor lenge jeg går. Det var litt spennende

Tirsdag: Tur på 2, 5 timer på ettermiddagen.

Onsdag: Tur på 3 timer på ettermiddagen

Torsdag: 11,29 km på 3 timer og 3 minutter

Fredag: 12,34 km på 3 timer og 12 minutter

Lørdag: 17,71 km på 5 timer og 13 minutter

Søndag: 6,36 km på 1 time og 11 minutter

Alle turene, utenom søndagsturen ble gått i terreng og opp til mindre topper i området rundt her jeg bor. Jeg vet jeg går sakte, men jeg er fornøyd likevel :)

Dette er imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herre som du har gått flinkagått. Har selv hatt noen knall turer i det fine været. Hoppet/klatret på svaberg, balansert på rullestein og kjent varmen fra sola i ansiktet. Knopper overalt og hvitveis i store tepper. Blitt svett, glad og fornøyd ☀😀

Anonymkode: c3403...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herre som du har gått flinkagått. Har selv hatt noen knall turer i det fine været. Hoppet/klatret på svaberg, balansert på rullestein og kjent varmen fra sola i ansiktet. Knopper overalt og hvitveis i store tepper. Blitt svett, glad og fornøyd ☀😀

Anonymkode: c3403...281

Ja, det plutselige skiftet fra vinter til sommerlignende vær har absolutt vært en betydelig faktor for gåingen denne uken. Føler virkelig jeg har hatt utbytte av det fine været :) Det er som du sier så mye vakkert på denne tiden. Det å kjenne varmen fra sola i ansiktet er herlig :) Hopping/klatring på svaberg er kjekt i sola, man blir virkelig glad av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
57 minutter siden, umakenverdt skrev:

Denne uken ønsker jeg å si at jeg er veldig fornøyd med ukas innsats, og oppretter derfor treningstråden :P  Jeg vet jeg er langt unna å trene slik som dere andre, men aktivitetsnivået har vært høyt for å være meg. På torsdag lastet jeg også ned en app som viser hvor, hvor langt og hvor lenge jeg går. Det var litt spennende

Tirsdag: Tur på 2, 5 timer på ettermiddagen.

Onsdag: Tur på 3 timer på ettermiddagen

Torsdag: 11,29 km på 3 timer og 3 minutter

Fredag: 12,34 km på 3 timer og 12 minutter

Lørdag: 17,71 km på 5 timer og 13 minutter

Søndag: 6,36 km på 1 time og 11 minutter

Alle turene, utenom søndagsturen ble gått i terreng og opp til mindre topper i området rundt her jeg bor. Jeg vet jeg går sakte, men jeg er fornøyd likevel :)

Langt unna å trene som oss andre du liksom ?? Du har trent mer enn meg i hvert fall og enig med Frosken i at uka de er imponerende :)

Denne uka startet bra ,men ble avsluttet  heller dårlig. 

Den ble slik : 

Mandag : Rask gåtur i marka. Vi gikk så fort vi greide. Nesten 1,5 mil. ( 14,78 km for å være helt nøyaktig ) 

Tirsdag : trening på Evo. 15 min i oppoverbakke på tredemølla. Resten styrketrening.

Onsdag : Det samme som tirsdag. 

Torsdag : Løpetur på 6,77 km. (52 min ) 

Fredag : ingenting. ( sliten i hele kroppen ) 

Lørdag og søndag : Ingenting da heller da mye annet sto på programmet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg trente styrke onsdag og fredag.

Ellers har jeg syklet til jobb to dager og jogget en tur på ca 5km i dag. Nå løp jeg så fort jeg kunne mer eller mindre, for å sjekke formen, og den er helt grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Både kjæresten og yngstedatteren sier at jeg har blitt i så god form. Kjæresten fordi han sier han prøvde å riste meg av seg i motbakkene uten å klare det og det var ikke noe problem før. Datteren fordi hun sammenligner løpeturen vår med i fjor. I fjor brukte jeg ikke Endomondo , så da var ikke motivasjonen til å presse meg der :)

Hun løper fortsatt mye raskere enn meg, mens jeg er i bedre langrennsform enn henne.

Nå håper jeg snart den « gode formen » begynner å gi resultater på endomondoen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært mye mer i aktivitet enn meg denne uka i alle fall!

Mandag - 5,8 km / 41:04 min joggetur med kjæresten + 8,2 km / 1t 49 min rusletur med kamera

Torsdag - 3,7 km / 32:38 motbakkeintervaller, brukte 57 sek kortere tid opp enn sist! Og lekte meg hensynsløst med en aldeles utkjørt kjæreste på vei ned igjen ved å løpe fra ham nedover, snu og spurte opp til ham igjen gjentatte ganger :D 

Fredag - jogget 1 drøy km til bussen, jogget/gikk 4 km før jeg kom på jobb og gikk en drøy km fra bussen igjen om ettermiddagen og da var jeg halvdød!

Og dett var dett. Ble ingen løpetur i går da leggene fremdeles var tunge fra fredag og jeg hadde dessuten to krimbøker liggende som ble slukt - jeg er redd jeg var meget lite sosial i går gitt.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
5 timer siden, Lillemus skrev:

Torsdag - 3,7 km / 32:38 motbakkeintervaller, brukte 57 sek kortere tid opp enn sist! Og lekte meg hensynsløst med en aldeles utkjørt kjæreste på vei ned igjen ved å løpe fra ham nedover, snu og spurte opp til ham igjen gjentatte ganger :D 

 

Stakkars fyr. Ikke så gøy å bli gruset av dama si. Jeg har opplevd å bli parkert av kona på ski. Hun har bedre teknikk enn meg og ca samme kondis. Jeg tror ikke hun ville klart å løpe fortere enn meg nå, heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Du er jo knallflink til å gå turer! Herlig med sånne lange turer flere ganger i uka :)

Slik ble min uke:

Mandag: Skitur i strålende sol - 9,3 km/ 1,5 time

Onsdag: Styrketrening hjemme en halvtime

Torsdag: Crawletrening 1 time og 20 minutter - ca 1200 meter

Fredag: Ridetur barbak 5,7 km/ 1 time og 10 min

Søndag: Ridetur barbak 4,3 km/ 48 minutter (var himla lemster i lårene fra fredagens ridetur!!!!) + 3 km gåtur til en konsert i stedet for å ta bilen :) - satt på med noen hjem igjen, hadde kledd meg litt dårlig.

Ble ikke noen joggetur denne uka heller. Nå må jeg skjerpe meg - har jo planer om å komme i løpeform! Ellers er jeg fornøyd med allsidig og utrolig morsomme treningsøkter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
59 minutter siden, Gargamel skrev:

Stakkars fyr. Ikke så gøy å bli gruset av dama si. Jeg har opplevd å bli parkert av kona på ski. Hun har bedre teknikk enn meg og ca samme kondis. Jeg tror ikke hun ville klart å løpe fortere enn meg nå, heldigvis. 

Hm.

Mannen min er veldig mye bedre enn meg på langrenn og på slalåm, han er mye sterkere enn meg og klarer nok å både gå og løpe fortere enn meg. Men på svømming - der gruuuuuuuuuser jeg ham :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Stakkars fyr. Ikke så gøy å bli gruset av dama si. Jeg har opplevd å bli parkert av kona på ski. Hun har bedre teknikk enn meg og ca samme kondis. Jeg tror ikke hun ville klart å løpe fortere enn meg nå, heldigvis. 

*hehe* Jeg fikk streng beskjed:"Dette legger du IKKE ut på facebook!" Jeg gjorde ikke det da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Må bare fortelle at jeg tok meg selv i nakken og løp i kveld. Ble så inspirert av alle her. Og jeg var merkelig nok i superløpeform! Hadde bare tenkt å ta en liten runde i skogen, men det var så gøy å løpe at jeg tok den store runden på 8,4 km uten å gå en eneste gang! Og brukte bare 1 time og 2 minutter :D Dødsfornøyd! Den løypa går nesten bare på stier med røtter og steiner og bare litt grus og asfalt. Juhuuuuu!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, påskelilje skrev:

Må bare fortelle at jeg tok meg selv i nakken og løp i kveld. Ble så inspirert av alle her. Og jeg var merkelig nok i superløpeform! Hadde bare tenkt å ta en liten runde i skogen, men det var så gøy å løpe at jeg tok den store runden på 8,4 km uten å gå en eneste gang! Og brukte bare 1 time og 2 minutter :D Dødsfornøyd! Den løypa går nesten bare på stier med røtter og steiner og bare litt grus og asfalt. Juhuuuuu!!

Det er jo knallbra!!! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
29 minutter siden, påskelilje skrev:

Må bare fortelle at jeg tok meg selv i nakken og løp i kveld. Ble så inspirert av alle her. Og jeg var merkelig nok i superløpeform! Hadde bare tenkt å ta en liten runde i skogen, men det var så gøy å løpe at jeg tok den store runden på 8,4 km uten å gå en eneste gang! Og brukte bare 1 time og 2 minutter :D Dødsfornøyd! Den løypa går nesten bare på stier med røtter og steiner og bare litt grus og asfalt. Juhuuuuu!!

Wow. Du trår til, bokstavelig talt! Det er vel et rimelig mål for deg å løpe 10 km i ett strekk, hvis du ikke har gjort det før. Det er en bra milepæl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt
35 minutter siden, påskelilje skrev:

Må bare fortelle at jeg tok meg selv i nakken og løp i kveld. Ble så inspirert av alle her. Og jeg var merkelig nok i superløpeform! Hadde bare tenkt å ta en liten runde i skogen, men det var så gøy å løpe at jeg tok den store runden på 8,4 km uten å gå en eneste gang! Og brukte bare 1 time og 2 minutter :D Dødsfornøyd! Den løypa går nesten bare på stier med røtter og steiner og bare litt grus og asfalt. Juhuuuuu!!

Det er virkelig imponerende!

Det er spesielt og artig at det faktisk er motiverende å være med i en slik gruppe som dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
9 timer siden, umakenverdt skrev:

Det er virkelig imponerende!

Det er spesielt og artig at det faktisk er motiverende å være med i en slik gruppe som dette :) 

Ja, utrolig gøy at vi kan motivere hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
9 timer siden, Gargamel skrev:

Wow. Du trår til, bokstavelig talt! Det er vel et rimelig mål for deg å løpe 10 km i ett strekk, hvis du ikke har gjort det før. Det er en bra milepæl :)

Ja, det får være neste mål! Må finne ei grei løype da som er litt over 10 km. Like godt å løpe i skogen med mykt underlag, tror jeg skal vente litt med å løpe så langt på asfalt. Vil egentlig tro at 10 km på asfalt burde gå greit mht kondisen, fordi det er jo litt kronglete stier jeg løper på, som krever mye koordinering og balanse ift flat asfaltvei - samtidig er jeg litt engstelig for ryggen. Var jo dårlig i vinter, men nå er jeg helt god igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
9 timer siden, Lillemus skrev:

Det er jo knallbra!!! :D 

Ja, jeg er skikkelig imponert over meg selv, både over at jeg klarte hele løypa uten å gå, og over tiden på de kilometerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...