Gå til innhold

Opptrening legg og akilles


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Gammel leddbåndsskade i ankel førte til skjev fot og belastningsskader i rygg og hofter. Har skjært av hælen, flyttet den to centimeter og boltet den fast igjen. Sydd på nye kunstige leddbånd i ankel og hevet storetåa 1cm med skruer og bolter. Ble gjort på Haukeland. 10 uker uten belastning på fot. Nå to uker med forsiktig opptrening og belastning. Går fremover, men akilles hovner veldig fort opp bare ved å stå oppreist og det blir vondt å trø på foten, derfor mye bruk av krykker og elevasjon/is på fot. Noen tips til gode øvelser? Har grei rotasjon/bevegelighet i ankelleddet på foten(70prosent) Er sykling bra?

Anonymkode: ec485...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Sykling er fint alternativ for bevelighet trening, samt man ikke belaster kroppen på en annen måte en ved løping eks.      

jeg var ganske aktiv på den tiden, og fant det lettere og sykle en og løpe på daværende tidspunkt, da det var ganske vondt og var hovnet mye opp ved ankelkulen.           

Jeg husker jeg var med i en gymtime for ikke sålenge siden etter det skjedde, og jeg skulle prøve og skyte en ball, da ble det slengninger i leddbånene, det var veldig ekkelt og ubehalig.     

bruker du skinner også?

jeg tråkket over for 10år siden, hadde et uhell der jeg løp omkapp med en kompis første man til ballen og skyte på mål, det ente med at jeg tråkket feil, litt som man dovner bort i foten og tråkker feil med fotbladet. det var jævla vondt.

det ble krykker noen dager og opptrening til fysioterapi, noe styrke på bein og en innpakning av foten og noe slags rødt varmelys som brukes på området.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...