Gå til innhold

Ned i vekt...


umakenverdt

Anbefalte innlegg

umakenverdt

Jeg har gått ned noen kilo de siste ukene, og noen har kommet til meg og sagt at det synes. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal svare da. Jeg tror jeg opplever det som positivt og synes det er hyggelig, men jeg aner ikke hva jeg kan si. Jeg er svært usikker på hvordan jeg skal svare på dette på en normal måte. Jeg veier fremdeles svært mye, og det er ikke særlig mange kilo jeg har gått ned, men tydeligvis er det noen som kan se det. Jeg kan egentlig ikke forstå hvordan noen kan legge merke til noe slik.

Jeg vet at jeg ikke skal ha fokus på å gå ned i vekt, fordi det viktigste er å få kontroll over måltider og ikke overspise og bruke mat til å forsvinne, men jeg har lov til å la det gi meg litt motivasjon og være litt glad for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
11 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg har gått ned noen kilo de siste ukene, og noen har kommet til meg og sagt at det synes. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal svare da. Jeg tror jeg opplever det som positivt og synes det er hyggelig, men jeg aner ikke hva jeg kan si. Jeg er svært usikker på hvordan jeg skal svare på dette på en normal måte. Jeg veier fremdeles svært mye, og det er ikke særlig mange kilo jeg har gått ned, men tydeligvis er det noen som kan se det. Jeg kan egentlig ikke forstå hvordan noen kan legge merke til noe slik.

Jeg vet at jeg ikke skal ha fokus på å gå ned i vekt, fordi det viktigste er å få kontroll over måltider og ikke overspise og bruke mat til å forsvinne, men jeg har lov til å la det gi meg litt motivasjon og være litt glad for det?

Ja! Og bare si takk.

Anonymkode: cdbf1...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg har gått ned noen kilo de siste ukene, og noen har kommet til meg og sagt at det synes. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal svare da. Jeg tror jeg opplever det som positivt og synes det er hyggelig, men jeg aner ikke hva jeg kan si. Jeg er svært usikker på hvordan jeg skal svare på dette på en normal måte. Jeg veier fremdeles svært mye, og det er ikke særlig mange kilo jeg har gått ned, men tydeligvis er det noen som kan se det. Jeg kan egentlig ikke forstå hvordan noen kan legge merke til noe slik.

Jeg vet at jeg ikke skal ha fokus på å gå ned i vekt, fordi det viktigste er å få kontroll over måltider og ikke overspise og bruke mat til å forsvinne, men jeg har lov til å la det gi meg litt motivasjon og være litt glad for det?

Hvordan synes du det er greit andre svarer?

Anonymkode: 21ae3...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg har gått ned noen kilo de siste ukene, og noen har kommet til meg og sagt at det synes. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal svare da. Jeg tror jeg opplever det som positivt og synes det er hyggelig, men jeg aner ikke hva jeg kan si. Jeg er svært usikker på hvordan jeg skal svare på dette på en normal måte. Jeg veier fremdeles svært mye, og det er ikke særlig mange kilo jeg har gått ned, men tydeligvis er det noen som kan se det. Jeg kan egentlig ikke forstå hvordan noen kan legge merke til noe slik.

Jeg vet at jeg ikke skal ha fokus på å gå ned i vekt, fordi det viktigste er å få kontroll over måltider og ikke overspise og bruke mat til å forsvinne, men jeg har lov til å la det gi meg litt motivasjon og være litt glad for det?

Når jeg får komplimenter (i forrige uke hadde jeg på meg kjole på jobben og fikk et par komplimenter for den) så smiler jeg blidt og sier:"Tusen takk, det var trivelig å høre!" Og så tar jeg det med meg som en koselig ting videre utover dagen. :) Det synes jeg du skal gjøre også, for de mener det jo bare godt de som sier det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt

Takk :) Jeg er også overbevist om at de mener det godt, jeg setter pris på deres godhet og forstår at det fra deres side er ment som et kompliment.

Jeg sier takk, og legger ofte på det var hyggelig sagt eller noe lignende. Men jeg føler jeg må forklare meg eller unnskylde meg for at jeg er slik på dette området. Og jeg sliter i alle fall med å si at jeg forsøker å gå ned i vekt, når noen etterpå spør hva jeg har gjort.

Jeg er så vant til at dette er stilltiende og ikke snakkes om med meg. Jeg er klar over at jeg er gigantisk og ekkel, og jeg er jo klar over at andre også ser dette, men det har på en måte vært lettere å håndtere med en distanse gjennom å ikke snakke om det (elefanten i rommet både bokstavelig og i overført betydning...) 

Jeg vil jo at det skal være mulig å komme med en hyggelig kommentar til meg, og jeg setter pris på det, er bare litt usikker på hvordan jeg kan svare best mulig. Dette er også særlig tilfellet hvis det kommer spørsmål i ettertid angående hva jeg har gjort eller lignende.

Jeg verken legger merke til eller kommenterer andres vektnedgang, så jeg selv har aldri gitt et slik kompliment, og vet ikke hva jeg hadde satt pris på som svar i så fall. Det er egentlig ganske utenkelig at jeg skulle gitt et slikt kompliment til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

umakenverdt
12 minutter siden, cilie skrev:

Så flink du er! 

Enig i at du bare kan si "tusen takk" ev "takk jeg prøver å gå ned litt."

Jeg synes det er kjempeskremmende å innrømme at jeg faktisk prøver å gå ned litt. Synes folk det er ok å høre også fra mennesker som er kjempesvære? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg synes det er kjempeskremmende å innrømme at jeg faktisk prøver å gå ned litt. Synes folk det er ok å høre også fra mennesker som er kjempesvære? 

Jeg synes ikke du trenger å si det med mindre noen spør direkte om du slanker deg. Da kan du jo svare at du prøver å legge om kostholdet litt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg synes det er kjempeskremmende å innrømme at jeg faktisk prøver å gå ned litt. Synes folk det er ok å høre også fra mennesker som er kjempesvære? 

Du er garantert ikke "ekkel"! 

Jeg er enig m Lillemus om at du slett ikke må si noe om slanking, men at et "takk" holder. Og ev "at du trener litt" eller "passer på litt", "prøver å leve sunt" etc om du får direkte spm. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...