Gå til innhold

Trening uke 21


Lillemus

Anbefalte innlegg

Puh... Sliten! 

Tirsdag - 5,5 km / 39 min joggetur

Lørdag - 4,1 km / 29:15 min joggetur til bussen og buss resten av veien til jobb + 9,7 km / 1t 16min joggetur hjem igjen

Søndag - 10 km / 2t 57min gåtur i marka med jentungen og jeg skal love at gårsdagens joggeturer sitter i beina ennå, ganske solid...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

umakenverdt

Denne uken er jeg ganske så fornøyd med aktivitetsnivået :) Jeg har til og med prøvd å jogge et par minutter hjemme på stuegulvet, da været var så surt at jeg fant ut at det fristet veldig lite å gå ut. Jeg er ikke i form til å jogge, men kanskje på sikt, jeg vet ikke.

Jeg må innrømme at det er litt motiverende å ha en app som sier hvor langt jeg har gått, jeg trodde virkelig ikke at turene var så lange i km :) Jeg vet ikke om den fysiske formen blir bedre, men jeg er lettere i hodet, det merker jeg :)

Mandag: 36 minutter med korte joggeperioder og forsøk på noen styrkeøvelser hjemme på stuegulvet. Det var pinlig og viste at jeg er i elendig form, men jeg ble skikkelig svett og det gjorde sikkert godt.

Tirsdag: 11,65 km på 2 timer og 32 minutter

Torsdag: 30 minutter med korte joggeperioder og styrkeøvelser hjemme.

Fredag: 11,31 km på 2 timer og 25 minutter

Lørdag: 16,36 km på 4 timer og 24 timer

Søndag: 10,84 km på 2 timer og 26 minutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Mandag : 3 km løpetur. Etterpå dro jeg innom Evo og trente litt styrke. 

Tirsdag : 6 km gåtur. 

( På onsdag ble det ikke noe, da jeg pakket etter jobb og dro til kjæresten fordi vi hadde tatt langhelg )

Torsdag : Ble heller ingenting. Det ble harry- tur til Sverige. Kjæresten kjøpte masse smågodt som han gjorde så godt han bare kunne å friste meg med resten av langhelga. Jeg holdt meg beinhard og spiste ingenting av det. Det samme med med isen han hadde igjen i fryseren etter 17 mai. Frosken skrev noe om kjæreste- kiloer en gang og det er noe i det, men nå er det slutt på å la seg overtale :angry:

Fredag: 8 km gåtur. 

Lørdag : Bare litt gåing i skogen og på badestranda. Ikke så mye og jeg satte ikke på Endomondoen. Ble mest soling.

Søndag: 12 km rask gåtur. De første 6 kilometerne var bare oppoverbakke og jeg ble skikkelig svett. Nedoverbakke hjem igjen. Halveis i turen kjøpte kjæresten vaffel og forsøkte presse på meg en vaffel også ;)

Han har sitt eget regnestykke og tenker at gåturen « nuller ut » vaffelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
30 minutter siden, umakenverdt skrev:

Denne uken er jeg ganske så fornøyd med aktivitetsnivået :) Jeg har til og med prøvd å jogge et par minutter hjemme på stuegulvet, da været var så surt at jeg fant ut at det fristet veldig lite å gå ut. Jeg er ikke i form til å jogge, men kanskje på sikt, jeg vet ikke.

Jeg må innrømme at det er litt motiverende å ha en app som sier hvor langt jeg har gått, jeg trodde virkelig ikke at turene var så lange i km :) Jeg vet ikke om den fysiske formen blir bedre, men jeg er lettere i hodet, det merker jeg :)

Mandag: 36 minutter med korte joggeperioder og forsøk på noen styrkeøvelser hjemme på stuegulvet. Det var pinlig og viste at jeg er i elendig form, men jeg ble skikkelig svett og det gjorde sikkert godt.

Tirsdag: 11,65 km på 2 timer og 32 minutter

Torsdag: 30 minutter med korte joggeperioder og styrkeøvelser hjemme.

Fredag: 11,31 km på 2 timer og 25 minutter

Lørdag: 16,36 km på 4 timer og 24 timer

Søndag: 10,84 km på 2 timer og 26 minutter

Klart den fysiske formen blir bedre. Kan fint komme i god fysisk form uten løpeturer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

 

Han har sitt eget regnestykke og tenker at gåturen « nuller ut » vaffelen. 

Høres ut som en klok mann. Man må jo spise for å få i seg energi. Målet over tid er å gå i null så man ikke legger på seg eller sulter ihjel.

4 timer siden, umakenverdt skrev:

Denne uken er jeg ganske så fornøyd med aktivitetsnivået :) Jeg har til og med prøvd å jogge et par minutter hjemme på stuegulvet, da været var så surt at jeg fant ut at det fristet veldig lite å gå ut. Jeg er ikke i form til å jogge, men kanskje på sikt, jeg vet ikke.

Jeg må innrømme at det er litt motiverende å ha en app som sier hvor langt jeg har gått, jeg trodde virkelig ikke at turene var så lange i km :) Jeg vet ikke om den fysiske formen blir bedre, men jeg er lettere i hodet, det merker jeg :)

Mandag: 36 minutter med korte joggeperioder og forsøk på noen styrkeøvelser hjemme på stuegulvet. Det var pinlig og viste at jeg er i elendig form, men jeg ble skikkelig svett og det gjorde sikkert godt.

Tirsdag: 11,65 km på 2 timer og 32 minutter

Torsdag: 30 minutter med korte joggeperioder og styrkeøvelser hjemme.

Fredag: 11,31 km på 2 timer og 25 minutter

Lørdag: 16,36 km på 4 timer og 24 timer

Søndag: 10,84 km på 2 timer og 26 minutter

Hjelp. Du er helt vill!!  Pass på at du ikke drar på deg noen slitasjeskader.

Tja, hva gjorde jeg denne uken? 

Styrketrening kun onsdag. Kompisen er lat og feiger ut, så jeg måtte trene alene.

Syklet til og fra jobb også.

Joggetur på torsdag : 10km. Da følte jeg meg virkelig i storform, og at jeg fløy bortover uten å anstrenge meg. (Jeg hadde relativt lav puls i følge pulskokka også.) Det var jo litt gøy.  

En liten topptur i går: 4 km lang og 300m høy. 

6km joggetur i dag. Den var veldig tung pga kjempehamburger i magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell

Mandag- Tok dagen fri, ble 30 år :o

Tirsdag- 2 timer Yoga, 5-6 km tur

Onsdag- 2 timer Yoga, 5-6 km tur

Torsdag- 2 timer Yoga, 9 km tur

Fredag- SUP 4 timer (Stand Up Paddling)

Lørdag- SUP 3 timer, Yoga 1 time

Søndag- SUP 4,5 timer.

Endelig begynner sesongen for vannaktiviteter. Utrolig deilig og god trening å stå på et brett å padle :) Ser egentlig ikke på Yoga og SUP som trening, fordi jeg koser meg sånn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
21 minutter siden, Gargamel skrev:

Høres ut som en klok mann. Man må jo spise for å få i seg energi. Målet over tid er å gå i null så man ikke legger på seg eller sulter ihjel.

Hjelp. Du er helt vill!!  Pass på at du ikke drar på deg noen slitasjeskader.

Tja, hva gjorde jeg denne uken? 

Styrketrening kun onsdag. Kompisen er lat og feiger ut, så jeg måtte trene alene.

Syklet til og fra jobb også.

Joggetur på torsdag : 10km. Da følte jeg meg virkelig i storform, og at jeg fløy bortover uten å anstrenge meg. (Jeg hadde relativt lav puls i følge pulskokka også.) Det var jo litt gøy.  

En liten topptur i går: 4 km lang og 300m høy. 

6km joggetur i dag. Den var veldig tung pga kjempehamburger i magen. 

He he, jada han er klok, men kroppen trenger ikke vafler, smågodt og is for å fungere :)

Han prøver å overtale meg for at han selv skal få bedre samvittighet. Jeg får jo også dårlig samvittighet av å ikke spise dette, så jeg til han : - Nå tar du den vaffelen og koser deg uten å tenke på hva jeg gjør. 

Jeg vet dessuten at han går raskt ned igjen. Kroppen min bruker mye lenger tid på å kvitte seg med et par kilo, selv med mye trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
8 timer siden, Andreaswell skrev:

Mandag- Tok dagen fri, ble 30 år :o

 

 

Gratulerer med dagen 🎂! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Ble en spesiell uke, i og med at jeg var på ferie i fem dager (ble jo sommerferie med DET været B):D:P), men slik ble nå treningsøktene:

Mandag - syklet til og fra jobben  - 7,3 km / ca 23 minutter hver vei (vanskelig å få eksakt tid på Endomondoen, fordi jeg må jo starte den, legge den i sekken, og så sykle, og noen ganger skjer det noe i ett minutt eller to før jeg får begynt - og når jeg kommer frem, fomler jeg litt før jeg får stoppet den....)

Tirsdag - tror ikke jeg trente, men jeg var en del ute og gikk, uten skritteller, men tviler på at jeg kom opp i 10.000, så da regnes det ikke med.

Onsdag - ingenting - kjørte 80 mil i bil.

Torsdag - var turist - gikk ca 12.000 skritt rundt i byen og på slott og diverse severdigheter

Fredag - var turist i byen - glemte skrittelleren, men gikk sikkert omtrent det samme som torsdag.

Lørdag - morgenjoggetur!!! Trodde vi bare orket å gå, men vi løp for det meste - 4,6 km/37 minutter + 4,5 km gåtur seinere på dagen/ 1 time + litt svømming om kvelden (det var bare noen minutter, men deilig å ha innledet badesesongen)

Søndag - ingenting - kjørte 80 mil hjem igjen. Er blitt god sjåfør da ;)<_<:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å bli med her igjen, selv om jeg går i møte to harde uker nå på jobb. 

Jeg har gått raskt 3 skikkelige turer. Ankelen/foten er stiv, og jeg er tung, ellers er det deilig😅 Må si dere andre her er flinke!👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt
18 timer siden, Gargamel skrev:

Høres ut som en klok mann. Man må jo spise for å få i seg energi. Målet over tid er å gå i null så man ikke legger på seg eller sulter ihjel.

Hjelp. Du er helt vill!!  Pass på at du ikke drar på deg noen slitasjeskader.

Tja, hva gjorde jeg denne uken? 

Styrketrening kun onsdag. Kompisen er lat og feiger ut, så jeg måtte trene alene.

Syklet til og fra jobb også.

Joggetur på torsdag : 10km. Da følte jeg meg virkelig i storform, og at jeg fløy bortover uten å anstrenge meg. (Jeg hadde relativt lav puls i følge pulskokka også.) Det var jo litt gøy.  

En liten topptur i går: 4 km lang og 300m høy. 

6km joggetur i dag. Den var veldig tung pga kjempehamburger i magen. 

Jeg gjør nå mindre enn dere andre, og du vet jo ikke hvor dårlig jeg gjennomfører det jeg gjør ;) Men jeg er fornøyd med innsatsen min denne uken da :) Når det gjelder forsøkene mine på å jogge må jeg si at det bare var et par minutter sammenhengende jogging, før jeg gjorde andre øvelser, så det var ikke noe særlig å skryte av, men det var en begynnelse... Jeg prøver i alle fall.

Slitasjeskader er vel kanskje ikke så sannsynlig når jeg stort sett bare går. Men er jo veldig utrent og tung da, så det taler vel for litt risiko for slitasjeskader kanskje. 

Jeg kjenner ikke noen endring på den fysiske formen, men merker det både på at hodet er lettere og at jeg har fått tilbakemelding på at jeg har gått ned litt i vekt, så det er jo veldig positivt :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
25 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg gjør nå mindre enn dere andre, og du vet jo ikke hvor dårlig jeg gjennomfører det jeg gjør ;) Men jeg er fornøyd med innsatsen min denne uken da :) Når det gjelder forsøkene mine på å jogge må jeg si at det bare var et par minutter sammenhengende jogging, før jeg gjorde andre øvelser, så det var ikke noe særlig å skryte av, men det var en begynnelse... Jeg prøver i alle fall.

 

Du trener i alle fall mer enn meg, uansett hvordan man ser på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt
3 timer siden, Gargamel skrev:

Du trener i alle fall mer enn meg, uansett hvordan man ser på det. 

Haha, i mitt hode gjør jeg virkelig ikke det. Det å jogge 10 km er trening så langt unna det jeg klarer å trene, så det kjennes mye mer ut enn å gå på tur slik jeg gjør. Men jeg skal ikke krangle på det, vi trente begge på vidt forskjellige måter som er vanskelige å sammenligne 😁 Tusen takk uansett, du er snill som skriver så hyggelig til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
58 minutter siden, umakenverdt skrev:

Haha, i mitt hode gjør jeg virkelig ikke det. Det å jogge 10 km er trening så langt unna det jeg klarer å trene, så det kjennes mye mer ut enn å gå på tur slik jeg gjør. Men jeg skal ikke krangle på det, vi trente begge på vidt forskjellige måter som er vanskelige å sammenligne 😁 Tusen takk uansett, du er snill som skriver så hyggelig til meg!

Løft hodet ditt, og si til deg selv at du trener! Lange turer i skog og mark er kjempebra for hjertet, lunger, muskler i beina, balansen og hodet/psykisk. Så ikke snakk deg selv ned :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...