Gå til innhold

Fysisk aktivitet og vektreduksjon


frosken

Anbefalte innlegg

http://tidsskriftet.no/2017/06/kommentar-og-debatt/fysisk-aktivitet-og-vektreduksjon

Jeg synes denne artikkelen er interessant, fordi den på en nyansert måte viser at folk responderer forskjellig på fysisk aktivitet når det gjelder appetitt og vektregulering. Også liker jeg selvfølgelig sluttpoenget om at fysisk aktivitet er bra enten det hjelper i forhold til overvekt eller ikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, frosken skrev:

http://tidsskriftet.no/2017/06/kommentar-og-debatt/fysisk-aktivitet-og-vektreduksjon

Jeg synes denne artikkelen er interessant, fordi den på en nyansert måte viser at folk responderer forskjellig på fysisk aktivitet når det gjelder appetitt og vektregulering. Også liker jeg selvfølgelig sluttpoenget om at fysisk aktivitet er bra enten det hjelper i forhold til overvekt eller ikke:-)

:D Fysisk aktivitet er bra uansett! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Intéressant! Dette kan jo forklare hvorfor jeg ikke har gått mer enn 2-3 kg ned det siste året, til tross for at jeg har trent mye. Har ikke vært i så god form på nærmere tjue år. 

Likte også godt at det ble understreket at fysisk aktivitet hadde mange positive konsekvenser, selv om en ikke nødvendigvis ser det på vekta.

Men hva betyr intervensjon egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, påskelilje skrev:

 

Men hva betyr intervensjon egentlig?

En intervensjon er det som samme som et tiltak, dvs. noe konkret som gjøres for å bedre en situasjon. Behandlingsintervensjoner kan være alt fra medisiner til turer i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Veldig interessant og troverdig siden det ikke bare et en enkelt studie. 

De forklarer den lave vektnedgangen delvis ved at folk spiser mer, så effekten av trening isolert sett kan være større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 timer siden, påskelilje skrev:

Intéressant! Dette kan jo forklare hvorfor jeg ikke har gått mer enn 2-3 kg ned det siste året, til tross for at jeg har trent mye. Har ikke vært i så god form på nærmere tjue år. 

Likte også godt at det ble understreket at fysisk aktivitet hadde mange positive konsekvenser, selv om en ikke nødvendigvis ser det på vekta.

Men hva betyr intervensjon egentlig?

Du har helt sikkert fått mer muskler også, så du har mistet mer enn 2-3 kg med flesk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
2 timer siden, Gargamel skrev:

Du har helt sikkert fått mer muskler også, så du har mistet mer enn 2-3 kg med flesk. 

Ja, jeg har nok det :D Er ganske stram i kroppen nå i forhold til tidligere :rolleyes::P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
9 timer siden, frosken skrev:

En intervensjon er det som samme som et tiltak, dvs. noe konkret som gjøres for å bedre en situasjon. Behandlingsintervensjoner kan være alt fra medisiner til turer i skogen.

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
umakenverdt

Interessant artikkel ! Jeg opplever selv fysisk aktivitet som kjempeviktig for å klare å ha et noe mer normalt forhold til mat. Og uansett om det fører til vektreduksjon eller ikke, så kjenner jeg skikkelig positive virkninger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...