Gå til innhold

Kreft og mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bare lurer på noe. Ser at det står at all mat skal behandles ingenting eller lett. Så jeg lurer litt på de anbefalinger. Siden jeg tenker at med kreft så er jo immunforsvaret svakt, og med ubehandlet mat er man vel mer utsatt for div smitte. Feks leser at kjøtt skal lett stekes, men tenker at evnt bakterier ol i kjøtt dør ved høyere temperaturer. 

 

Noen som kan forklare meg disse anbefalingene?

Anonymkode: 61520...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor leser du at kjøtt bare skal stekes lett? Det er nok ikke en pålitelig kilde. Riktig behandling av mat er viktig for folkehelsa, så ikke hopp på allverdens motedietter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Kjeks skrev:

På bla kreftforeningens side og andre sider

Altså - det menes nok at kjøttet gjerne skal gjennomstekes (kylling SKAL gjennomstekes og under ingen omstendighet spises blodig eller rå!), men det skal heller ikke kremeres så det er svidd og svart, det er kreftfremkallende om man spiser mye av det. En svart grillpølse 2-3 ganger i løpet av sommeren spiller ingen rolle, men om du svartsvir maten din 3 ganger i uka hele året så kan du ligge tynt an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...