Gå til innhold

Trening uke 28


Lillemus

Anbefalte innlegg

Denne uka altså! Jeg har gledet meg i flere dager til å rapportere denne søndagen! :D

Mandag - 6,1 km / 1 time rask gåtur om morgenen + 6,1 km / 23:18 min sykkel, samme distanse

Tirsdag - 3,6 km / 39 min stavgang delvis i bratt motbakke

Onsdag - 5,5 km / 55 min gåtur

Torsdag - 3,3 km / 23:40 min joggetur

Fredag - 4,6 km / 1 time stavgang, hoppet av på vei til hytta og gikk den siste biten :)

Lørdag - 10,6 km / 2t 5 min stavgang + 2,1 km / 1t 7 min i terrenget i kveldinga, men da var jeg halvdød etterpå!

Søndag - 7,3 km / 1t 48min gåtur m/kameraet, denne satt langt inne, men jeg hadde bestemt meg for å ha minst en økt hver dag denne uka og da kjæresten stakk bort til en kompis en tur så tok jeg en tur ut også. :)

Jepp - storfornøyd med uka! :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg har presset meg til å trene denne uken, selv om det er varmt i syden og kroppen blir slapp. Det har blitt tre joggeturer på ca 5 - 5,5 km hver, så totalt like mange km som en normal, bra uke.

Får høyere puls enn normalt i forhold til farten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg har presset meg til å trene denne uken, selv om det er varmt i syden og kroppen blir slapp. Det har blitt tre joggeturer på ca 5 - 5,5 km hver, så totalt like mange km som en normal, bra uke.

Får høyere puls enn normalt i forhold til farten. 

Her i gode, gamle Trøndelag har ikke varmen vært noe problem gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja - det var vel noen som ropte at denne uka skulle bli kanon... Det ble den, dog kanonDÅRLIG. Har riktignok vært et par dager på svenskekysten, syklet og vandret rundt og også gjort litt tyngre husarbeid - utover det null. - Ingen treninger...😱

Driver og saboterer ferien min med å grue meg til å begynne på jobb igjen (kjempelurt😖), tenke på de store livsvalgene og ligge søvnløs med kvalme, urolig hjerte og vondt i magen/hodet. Ergo null trening, men med "medisin" i form av karbohydrater - og dermed forsterkes den onde sirkelen. 

Jeg vet ikke hvorfor eller hvordan det skal gå til at kommende uke går bedre... Det er rett og slett veldig tungt om dagen, samtidig som jeg jo egentlig har så mange muligheter og mye positivt. Opplever likevel tunge dager, nå når jeg virkelig burde nyte fri, ha god tid til å lage sunn mat, trening osv... 

Håper på en bedre uke nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Lillemus skrev:

Denne uka altså! Jeg har gledet meg i flere dager til å rapportere denne søndagen! :D

Mandag - 6,1 km / 1 time rask gåtur om morgenen + 6,1 km / 23:18 min sykkel, samme distanse

Tirsdag - 3,6 km / 39 min stavgang delvis i bratt motbakke

Onsdag - 5,5 km / 55 min gåtur

Torsdag - 3,3 km / 23:40 min joggetur

Fredag - 4,6 km / 1 time stavgang, hoppet av på vei til hytta og gikk den siste biten :)

Lørdag - 10,6 km / 2t 5 min stavgang + 2,1 km / 1t 7 min i terrenget i kveldinga, men da var jeg halvdød etterpå!

Søndag - 7,3 km / 1t 48min gåtur m/kameraet, denne satt langt inne, men jeg hadde bestemt meg for å ha minst en økt hver dag denne uka og da kjæresten stakk bort til en kompis en tur så tok jeg en tur ut også. :)

Jepp - storfornøyd med uka! :D 

 

Så bra ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg kom hjem fra en kjempefin ferie på fredag og så faktisk frem til hverdag og trening igjen, men i går kom sykdom kastet på meg. 

Her ligger jeg i senga og bader i feber, det banker i hodet, snørra renner og det gjør vondt å svelge :(

Men men, det kommer bedre tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg kom hjem fra en kjempefin ferie på fredag og så faktisk frem til hverdag og trening igjen, men i går kom sykdom kastet på meg. 

Her ligger jeg i senga og bader i feber, det banker i hodet, snørra renner og det gjør vondt å svelge :(

Men men, det kommer bedre tider. 

Men kan legge til at det ble mye gåing den siste ferieuka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt

Denne uken har vært akseptabel. Ble lite turer i starten av uka, et par 4-5 km rusleturer på mandag og tirsdag. I går ble det 16,37 km tur på 3 timer og 41 minutter. I dag ble det en tur på 5, 62 km på 1 time og 19 minutter i regnværet.

Jeg skal være fornøyd med aktiviteten, det er mye bedre enn fullstendig inaktivitet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt
47 minutter siden, cilie skrev:

Jaja - det var vel noen som ropte at denne uka skulle bli kanon... Det ble den, dog kanonDÅRLIG. Har riktignok vært et par dager på svenskekysten, syklet og vandret rundt og også gjort litt tyngre husarbeid - utover det null. - Ingen treninger...😱

Driver og saboterer ferien min med å grue meg til å begynne på jobb igjen (kjempelurt😖), tenke på de store livsvalgene og ligge søvnløs med kvalme, urolig hjerte og vondt i magen/hodet. Ergo null trening, men med "medisin" i form av karbohydrater - og dermed forsterkes den onde sirkelen. 

Jeg vet ikke hvorfor eller hvordan det skal gå til at kommende uke går bedre... Det er rett og slett veldig tungt om dagen, samtidig som jeg jo egentlig har så mange muligheter og mye positivt. Opplever likevel tunge dager, nå når jeg virkelig burde nyte fri, ha god tid til å lage sunn mat, trening osv... 

Håper på en bedre uke nå.

Håper på en bedre uke for deg denne uken, onde sirkler er et herk å komme ut av! Men greit å minne seg på at litt aktivitet er bedre enn ingenting. Fri kan dessverre føre til mer tanker spesielt hvis man har mange valg foran seg og man allerede er i en litt dårlig periode.

Ønsker deg bedre dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt
21 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg kom hjem fra en kjempefin ferie på fredag og så faktisk frem til hverdag og trening igjen, men i går kom sykdom kastet på meg. 

Her ligger jeg i senga og bader i feber, det banker i hodet, snørra renner og det gjør vondt å svelge :(

Men men, det kommer bedre tider. 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, umakenverdt skrev:

Håper på en bedre uke for deg denne uken, onde sirkler er et herk å komme ut av! Men greit å minne seg på at litt aktivitet er bedre enn ingenting. Fri kan dessverre føre til mer tanker spesielt hvis man har mange valg foran seg og man allerede er i en litt dårlig periode.

Ønsker deg bedre dager!

Tusen takk😊

Ja, fri for meg ender ofte i dårligere form etter ferien enn før. Har fortsatt ferie, så får prøve å skjerpe meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg kom hjem fra en kjempefin ferie på fredag og så faktisk frem til hverdag og trening igjen, men i går kom sykdom kastet på meg. 

Her ligger jeg i senga og bader i feber, det banker i hodet, snørra renner og det gjør vondt å svelge :(

Men men, det kommer bedre tider. 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Er fornøyd med uka!

Mandag: prøvered  en ny hest 1 km + gikk 1 km

Tirsdag: gikk tur på hytta 6,9 km

Onsdag: Gressklipping i 1 time og 40 min, litt uklart hvor langt det var (Endomondoen er ikke nøyaktig på små bevegelser)

Torsdag: morgenjoggetur på hytta: 7 km + 50 min  gressklipping 

Lørdag: morgenjoggetur på hytta 5 km

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
16 timer siden, cilie skrev:

God bedring!

Takk, litt bedre i dag. Nå har jeg greid å være oppe i et par timer og da melder tankene seg. - Kunne jeg ha greid å jobbe i dag ? Den dårlige samvittigheta kom snikende, så har meldt i fra om at jeg kommer på jobb i morgen :)

Der er det visst krise på vanlig måte . 

Skal bli greit å komme i gang med hverdagen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Takk, litt bedre i dag. Nå har jeg greid å være oppe i et par timer og da melder tankene seg. - Kunne jeg ha greid å jobbe i dag ? Den dårlige samvittigheta kom snikende, så har meldt i fra om at jeg kommer på jobb i morgen :)

Der er det visst krise på vanlig måte . 

Skal bli greit å komme i gang med hverdagen nå :)

Parker de tankene da! Synes heller ikke du bør starte for tidlig. Jeg blir ofte ganske bra midt på dagen, men kveld, natt og morgen er gjerne det som gjør at jobb ikke går.  

Høres ut som du trives da mtp at det er greit å begynne. Sånn er det ikke her👹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, cilie skrev:

Parker de tankene da! Synes heller ikke du bør starte for tidlig. Jeg blir ofte ganske bra midt på dagen, men kveld, natt og morgen er gjerne det som gjør at jobb ikke går.  

Høres ut som du trives da mtp at det er greit å begynne. Sånn er det ikke her👹

Er tett i nesa og i bringa, men ikke feber nå ( tror jeg ) og ikke mer hodepine. Jeg har badet i svette i natt, så det var nok lurt at jeg holdt meg i senga utover dagen i dag, men kjennes greit nå. Har ikke tatt noe paraset heller i dag. 

Ja, jeg trives med hverdager, da jeg alltid har noe å se frem til. 

Ferien har vært super og den lever jeg lenge på. Nå kan jeg begynne å glede meg til høstferien :) og så håper jeg på mange fine helger fremover. Har ambisjoner om sykkelturer i marka. 

Jeg lever for fritiden min, men har ingenting i mot hverdager heller. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell

Har vært "hanglete", hodepine, feber, tett i nesa. Så det blir min unnskyldning :ph34r: Kroppen har tatt ferie, blir bedre i august igjen! Jeg er tydeligvis elendig på å trene alene :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, cilie skrev:

Parker de tankene da! Synes heller ikke du bør starte for tidlig. Jeg blir ofte ganske bra midt på dagen, men kveld, natt og morgen er gjerne det som gjør at jobb ikke går.  

Høres ut som du trives da mtp at det er greit å begynne. Sånn er det ikke her👹

Og så tok jeg en tur på butikken som bare ligger et par steinkast herifra og kjente at jeg slett ikke er kvitt feberen . :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Og så tok jeg en tur på butikken som bare ligger et par steinkast herifra og kjente at jeg slett ikke er kvitt feberen . :(

Da burde du kanskje bli hjemme i morgen og? 

Høres for øvrig ut som du er flink til å balansere jobb/fritid. Det er jo flest hverdager. Dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Andreaswell skrev:

Har vært "hanglete", hodepine, feber, tett i nesa. Så det blir min unnskyldning :ph34r: Kroppen har tatt ferie, blir bedre i august igjen! Jeg er tydeligvis elendig på å trene alene :P 

Ferie skal jo gjerne være nettopp ferie. 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...