Gå til innhold

Trening uke 35


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

1 time siden, emilie321 skrev:

Nei, vi må ikke møte veggen noen av oss. Det å trene klokt er viktig.  Akkurat nå sitter jeg å kjenner på at formen stiger, får mer og mer overskudd. Enda jeg har vært mer i ro utenom treningen nå enn før. At hvile er like viktig som selve treningen kjenner jeg på nå. I tillegg er kroppen begynt å eldes (er 50+) så alt går senere, også kroppens restitusjon. ;)

Du er flink! :). Vi må bare stå på å trene videre. Det er så bra for helsen. Jeg synes at en fin skogstur / fjelltur og å nyte naturen... ta naturbilder er herlig også. Ta får man gjort flere ting om gangen : trening og en vakker naturopplevelse (som om en har vært på en ferietur nesten hehe).. Å trene skal være morro også. Det gir en berikelse i livet. Og som du sier : man føler seg mye mer opplagt :)

Jeg er snart 41 år og alderen min stiger. Forsøker å få strammet opp kroppen litt etter barnefødsler.  Men én sak er sikker : man føler seg så mye yngre av å trene. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært helt DØD i ettermiddag/kveld. Ble muligens litt mye med 8 km gåtur + 6,5 km løpetur i går + 14,4 km sykling i dag... sov tungt en time i 19 tida...

Får ta en gå- eller løpetur i morra, hvis jeg er mindre død da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2017 den 21.47, påskelilje skrev:

Jeg har vært helt DØD i ettermiddag/kveld. Ble muligens litt mye med 8 km gåtur + 6,5 km løpetur i går + 14,4 km sykling i dag... sov tungt en time i 19 tida...

Får ta en gå- eller løpetur i morra, hvis jeg er mindre død da :P

Da har du det som meg. Jeg blir ganske sliten etterpå når jeg trener hardt. ;) . Men ser du har vært veldig flink :) . Tror jeg skaffer meg snart en sykkel selv. Deilig å sykle og... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 4.9.2017 den 21.47, påskelilje skrev:

Jeg har vært helt DØD i ettermiddag/kveld. Ble muligens litt mye med 8 km gåtur + 6,5 km løpetur i går + 14,4 km sykling i dag... sov tungt en time i 19 tida...

Får ta en gå- eller løpetur i morra, hvis jeg er mindre død da :P

Jeg føler normalt ikke at jeg blir slått ut av trening på samme måte som før, men du har jo gjort veldig mye på kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å trent i en skikkelig hard ting løype i dag som gikk rett opp. 2 minutter dårligere tid enn sist jeg forsøkte den (i mai måned) . Men det er en helt spesiell form for trening. Den går rett oppover i ca 1 km. Er allikevel fornøyd ;)

Anonymkode: 29d51...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har vært å trent i en skikkelig hard ting løype i dag som gikk rett opp. 2 minutter dårligere tid enn sist jeg forsøkte den (i mai måned) . Men det er en helt spesiell form for trening. Den går rett oppover i ca 1 km. Er allikevel fornøyd ;)

Anonymkode: 29d51...2f0

Klarte å ligge det jeg skrev inn med anonym- funksjon med uhell. Det var jeg som skrev. Nå er det avslapping. Herlig etter en hard tur i motbakke. Men regner med vonde muskler noen dager ;). Og tretthet ;)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg føler normalt ikke at jeg blir slått ut av trening på samme måte som før, men du har jo gjort veldig mye på kort tid. 

Løp 8,7 km sammen med ei venninne i dag. Ble ikke så sliten som jeg pleier å bli, vi holdt nok litt lavere tempo enn jeg pleier å ha alene. Kunne fint tatt en tur til i dag 😊 men skal se en fotballkamp klokka syv, så da tror jeg at jeg drøyer det til i morgen.

Kjempegøy å løpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Løp 8,7 km sammen med ei venninne i dag. Ble ikke så sliten som jeg pleier å bli, vi holdt nok litt lavere tempo enn jeg pleier å ha alene. Kunne fint tatt en tur til i dag 😊 men skal se en fotballkamp klokka syv, så da tror jeg at jeg drøyer det til i morgen.

Kjempegøy å løpe!

Så flink! Det er gøy å løpe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Mina1 skrev:

Så flink! Det er gøy å løpe. :) 

Dere er flinke :)

Jeg var flink igår. Svømte 3200 m på samme tid som jeg svømte 3000 m forrige uke :D  brukte 1 time og 40 min.

I dag har jeg hviledag. Gleder meg til jeg kan øke med en økt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mye på å "bynne "med noe for å bli flinkere på lang sikt og klare meg selv i alderdom. Det beste er alltid å klare seg sjøl så langt man kan.

For min del holder det med gåturer. Det må bli min begynnelse.

Må være fantastisk å kunne løpe så langt.😊

Anonymkode: f35b7...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, emilie321 skrev:

Dere er flinke :)

Jeg var flink igår. Svømte 3200 m på samme tid som jeg svømte 3000 m forrige uke :D  brukte 1 time og 40 min.

I dag har jeg hviledag. Gleder meg til jeg kan øke med en økt;)

Dyktige deg. Jeg vurderer å ta meg en tur i svømmehall på lørdag , inspirert av deg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2017 den 4.05, Mina1 skrev:

Dyktige deg. Jeg vurderer å ta meg en tur i svømmehall på lørdag , inspirert av deg :D 

Så bra. :)  Det er jo så godt. Den følelsen når jeg glir gjennom vannet er jo så godt. Er helt i min egen boble når jeg svømmer. 

Det er også gøy når jeg ser at farta sakte men sikkert øker.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
På 6.9.2017 den 21.18, emilie321 skrev:

Dere er flinke :)

Jeg var flink igår. Svømte 3200 m på samme tid som jeg svømte 3000 m forrige uke :D  brukte 1 time og 40 min.

I dag har jeg hviledag. Gleder meg til jeg kan øke med en økt;)

Det er jo helt vilt. Jeg ville druknet hvis jeg skulle prøvd å svømme 3km. Prøvde så vidt å svømme i sommer, men blir sliten av å krysse bassenget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Gargamel skrev:

Det er jo helt vilt. Jeg ville druknet hvis jeg skulle prøvd å svømme 3km. Prøvde så vidt å svømme i sommer, men blir sliten av å krysse bassenget. 

Nå glir nok jeg lettere igjennom vannet enn de som ikke ikke har drevet med svømming, bruker nok også vesentlig mindre krefter enn deg når jeg svømmer. Men ja, jeg er fornøyd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Det er jo helt vilt. Jeg ville druknet hvis jeg skulle prøvd å svømme 3km. Prøvde så vidt å svømme i sommer, men blir sliten av å krysse bassenget. 

Huff da...!!!!

En begynner jo ikke rett på en tretusenmeter da, hvis en ikke har svømt 500 meter fra før :-P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Nå glir nok jeg lettere igjennom vannet enn de som ikke ikke har drevet med svømming, bruker nok også vesentlig mindre krefter enn deg når jeg svømmer. Men ja, jeg er fornøyd.

 

Fikk lyst til å kjøpe medlemskort i svømmehallen nå, når det blir mørkere utover høsten. Fikk ikke svømt noe i sommer, så jeg må få repetert det jeg lærte på kurset i vinter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg har ikke deltatt her de siste ukene, men jeg trener fortsatt altså :)

Det nye fra denne fronten nå er at jeg har kommet i god løpeform. Jeg har begynt å løpe sammen med samboeren ( uvant å si samboeren ) og jeg klarer å henge på, noe jeg aldri hadde trodd jeg ville klare å oppnå. 

Kondisen min er god for tiden. En deilig følelse :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, påskelilje skrev:

Fikk lyst til å kjøpe medlemskort i svømmehallen nå, når det blir mørkere utover høsten. Fikk ikke svømt noe i sommer, så jeg må få repetert det jeg lærte på kurset i vinter!

Så flott!

Selv kjøper jeg klippekort, da kommer hver tur på 28 kr, men nå er jeg ufør da. Jeg må også innimellom tenke på teknikken når jeg svømmer, spes når jeg begynner å bli sliten. Når jeg blir liggende å "stampe" i vannet, da svømmer jeg feil, da går det saktere og jeg bruker mye mer krefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

. Jeg har begynt å løpe sammen med samboeren ( uvant å si samboeren )

Si heller kjæreste, mye koseligere enn det mer tekniske samboer! :)

 

Gratulerer med samboer, forresten ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...