Gå til innhold

Treningsklær og sko....


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg burde hatt flere skopar å løpe i. Jeg har kun ett, pluss 2 par goretexsko dersom været er dårlig. De ene er fjellsko og de andre er løpesko. Hvor mange skopar har du? Mine favorittsko er Saucony. Myke og gode. :) . Men trøsten er jo at da jeg drev aktiv friidrett som tenåring så hadde jeg kun ett par sko som jeg brukte... Maks to på det meste ;) 

Ellers så er det dette med treningsklær: jeg har flere bukser men ikke snor i livet. Har kun en bukse med snor i livet, og den bruker jeg på trening. Ellers så er har jeg flere jakker som jeg kan bruke. Men har to favoritter som jeg varierer i. 

Når det gjelder svømming: så har jeg kun to bikinier om jeg skulle finne på å gå i en svømmehall å trene. 

Er jeg godt nok utstyrt? Jeg er stadig på let etter nye sko osv, men det er jo så dyrt.... Saucony løpesko koster rundt 2000 kroner. Er jeg heldig så får jeg mulig noen for rundt 1500 kroner på tilbud... Men de er virkelig myke og gode sko. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg tror jeg burde hatt flere skopar å løpe i. Jeg har kun ett, pluss 2 par goretexsko dersom været er dårlig. De ene er fjellsko og de andre er løpesko. Hvor mange skopar har du? Mine favorittsko er Saucony. Myke og gode. :) . Men trøsten er jo at da jeg drev aktiv friidrett som tenåring så hadde jeg kun ett par sko som jeg brukte... Maks to på det meste ;) 

Ellers så er det dette med treningsklær: jeg har flere bukser men ikke snor i livet. Har kun en bukse med snor i livet, og den bruker jeg på trening. Ellers så er har jeg flere jakker som jeg kan bruke. Men har to favoritter som jeg varierer i. 

Når det gjelder svømming: så har jeg kun to bikinier om jeg skulle finne på å gå i en svømmehall å trene. 

Er jeg godt nok utstyrt? Jeg er stadig på let etter nye sko osv, men det er jo så dyrt.... Saucony løpesko koster rundt 2000 kroner. Er jeg heldig så får jeg mulig noen for rundt 1500 kroner på tilbud... Men de er virkelig myke og gode sko. 

 

Nå løper ikke jeg, men jeg har mange joggesko. Får 2 par i året på ortopediteknikk  ( betaler egenandel) og det er gode joggesko.

På stranden kan jeg bruke bikini, men i svømmehallen må jeg ha badedrakt (Arena)  pluss svømmebriller. De holder i ca 1 år før både badedrakt og briller blir morkne å går i stykker. Kloret tar knekken på de.

Som treningsklær har jeg pr i dag en gammel joggebukse og t-skjorte. Har vokst ut av de ordentlige klærne jeg har. Skal prøve å komme inn i de igjen.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Nå løper ikke jeg, men jeg har mange joggesko. Får 2 par i året på ortopediteknikk  ( betaler egenandel) og det er gode joggesko.

På stranden kan jeg bruke bikini, men i svømmehallen må jeg ha badedrakt (Arena)  pluss svømmebriller. De holder i ca 1 år før både badedrakt og briller blir morkne å går i stykker. Kloret tar knekken på de.

Som treningsklær har jeg pr i dag en gammel joggebukse og t-skjorte. Har vokst ut av de ordentlige klærne jeg har. Skal prøve å komme inn i de igjen.:P

Jeg skal kjøpe et til par joggesko .. føler de som jeg har er blitt utslitte etter kun 5 måneders bruk, men det er pga jeg løper så langt, og har brukt de til å gå med på butikker og ellers i dagliglivet og. De er så sykt gode : Saucony heter de :) 

Jeg er så imponert over svømmingen din atte. Ser for meg den proffen. Kunne ønske jeg kunne dykke... vet ikke helt hvordan det blir med dykking og linser men .... det vil jo gå bra så lenge man ikke får vann i brillene. :). Skal før eller siden komme meg til en svømmehall jeg også. Gikk å så på magen min i speilet i dag, og du verden... jeg føler den er litt utblåst men men er ingen radmager ungdom mer. Jeg er en godt voksen kvinne, som har født barn, og det sier vel sitt at man kan ikke gå rundt med den ungdomskroppen hele tiden ;) . 

Jeg har ekstremt mye tøy... men får lyst på nytt der og hele tiden. Men en sak er sikker: aldri kjøp treningsbukse uten snøre i livet. Jeg har noen som de solgte uten snøre i livet.. de ramler ned under trening, og da må jeg holde buksen oppe for ellers mister jeg hele buksen helt ned :D haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg tror jeg burde hatt flere skopar å løpe i. Jeg har kun ett, pluss 2 par goretexsko dersom været er dårlig. De ene er fjellsko og de andre er løpesko. Hvor mange skopar har du? Mine favorittsko er Saucony. Myke og gode. :) . Men trøsten er jo at da jeg drev aktiv friidrett som tenåring så hadde jeg kun ett par sko som jeg brukte... Maks to på det meste ;) 

Ellers så er det dette med treningsklær: jeg har flere bukser men ikke snor i livet. Har kun en bukse med snor i livet, og den bruker jeg på trening. Ellers så er har jeg flere jakker som jeg kan bruke. Men har to favoritter som jeg varierer i. 

Når det gjelder svømming: så har jeg kun to bikinier om jeg skulle finne på å gå i en svømmehall å trene. 

Er jeg godt nok utstyrt? Jeg er stadig på let etter nye sko osv, men det er jo så dyrt.... Saucony løpesko koster rundt 2000 kroner. Er jeg heldig så får jeg mulig noen for rundt 1500 kroner på tilbud... Men de er virkelig myke og gode sko. 

 

Hvor mange skopar jeg har? Ubehagelig spørsmål.

- Gamle, billige allround. Bruker det på tur i marka noen ganger.

- Vintersko/piggsko. Icebug

- Terrengsko. Minzuno

- Innesko til styrketrening. Egentlig lette løpesko typen flats/tøfler. Jeg taklet ikke å bruke dem på asfalt.

- Hoka Clifton. Brukt i 2 år /300km og kanskje klar for pensjon. Har ikke hjerte til å kaste dem. Veldig mye demping, og veldig gode på asfalt.

- Adidas, lette og kjappe sko. Litt sånn sko for "viderekommende". De jeg har brukt i løp i det siste. Veldig bra. Kostet meg 600.

- Nike Zoom fly. Mye demping og effektive til løp på asfalt.

Jeg har kjøpt mye på tilbud. Adidas kostet meg 600 kr. Top notch, men fjorårsmodell. De dyreste kostet 1500 (Nike og Hoka)

Det er ikke tvil om at jeg overdriver litt, men jeg har i alle fall hørt at det kan være lurt å variere mellom to par for å unngå skader. Kanskje en med mye demping pluss en litt lettere sko.

Så mitt råd er å se etter tilbud hvis du ikke har råd til å bla opp 2000.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanligvis kun ett par løpesko i drift om gangen, men nå har jeg to, begge er Hoka. Løpeskoene brukes aldri til annet enn løping, men etter ca. et års bruk blir de pensjonister, og går over til å bli tur - og fritidssko. Siden jeg ikke er så flink til å kaste, har jeg vel 8-10 par fullt brukbare joggesko, altså tidligere løpesko.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Gargamel skrev:

Hvor mange skopar jeg har? Ubehagelig spørsmål.

- Gamle, billige allround. Bruker det på tur i marka noen ganger.

- Vintersko/piggsko. Icebug

- Terrengsko. Minzuno

- Innesko til styrketrening. Egentlig lette løpesko typen flats/tøfler. Jeg taklet ikke å bruke dem på asfalt.

- Hoka Clifton. Brukt i 2 år /300km og kanskje klar for pensjon. Har ikke hjerte til å kaste dem. Veldig mye demping, og veldig gode på asfalt.

- Adidas, lette og kjappe sko. Litt sånn sko for "viderekommende". De jeg har brukt i løp i det siste. Veldig bra. Kostet meg 600.

- Nike Zoom fly. Mye demping og effektive til løp på asfalt.

Jeg har kjøpt mye på tilbud. Adidas kostet meg 600 kr. Top notch, men fjorårsmodell. De dyreste kostet 1500 (Nike og Hoka)

Det er ikke tvil om at jeg overdriver litt, men jeg har i alle fall hørt at det kan være lurt å variere mellom to par for å unngå skader. Kanskje en med mye demping pluss en litt lettere sko.

Så mitt råd er å se etter tilbud hvis du ikke har råd til å bla opp 2000.

 

Jeg så noen sko på tilbud til kr 800. Og det er favorittskoene mine : Saucony. Det er jo ulikt hva som passer til foten til hver enkelt person, men Saucony passer best på mine bein av alle jeg har hatt før. 

Åhhh jeg er litt i løpemodus nå.. pga løp til helgen ;) . Har et mål for øye... , og har min egen lille fanklubb med meg som skal heie på meg. Jeg elsker tydeligvis å løpe selv om det er tungt når det står på :D . 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sverger til Asics løpesko, de passer min fot perfekt. 😃 Siden jeg har to hjem (særboer) så har jeg to par løpesko og to par løpesko med pigg. Har to par avlagte løpesko som brukes som tursko.

Har løpetights både med og uten snor, om strikket er godt nok er snora overflødig. Har både sommer- og vintertights, men tror jeg skal få tak i en ny vintertights for den ene er blitt så nuppete og fæl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg sverger til Asics løpesko, de passer min fot perfekt. 😃 Siden jeg har to hjem (særboer) så har jeg to par løpesko og to par løpesko med pigg. Har to par avlagte løpesko som brukes som tursko.

Har løpetights både med og uten snor, om strikket er godt nok er snora overflødig. Har både sommer- og vintertights, men tror jeg skal få tak i en ny vintertights for den ene er blitt så nuppete og fæl. 

Asics er gode sko :) . Jeg har et par Asics goretex-sko :) . Men Saucony passer best på foten min.. men Asics er bra de og!!!! . 

Problemet mitt med treningtights uten snørre,... er at buksen faller ned :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Problemet mitt med treningtights uten snørre,... er at buksen faller ned :D 

Jeg har noen som må snøres jeg også, har også ett par fra KappAhl som sitter som et skudd selv om snøringa har gått av. Tror ikke det er snøring i Kari Traa-tightsen heller, men den sitter godt lell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg har noen som må snøres jeg også, har også ett par fra KappAhl som sitter som et skudd selv om snøringa har gått av. Tror ikke det er snøring i Kari Traa-tightsen heller, men den sitter godt lell.

Kari Traa tightsen min sitter veldig godt .. både med og uten snøring i bruk, men det er verre med de andre buksene... Har flere andre som jeg kjøpte som desverre var uten snøring.. og de ramler ned når jeg trener ;) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg gode løpesko i fjor høst - Asics Gel Nimbus, tror jeg de heter. Veldig gode! Nå har jeg akkurat kjøpt et par nye sko, for å kunne veksle mellom disse to - et par Hoka sko jeg fikk til halv pris :-) Veldig gode de også! Har et par gamle sko jeg sykler med, som ikke egner seg til å gå med lenger (type tøffel nå etter mange års bruk). I tillegg har jeg fjellsko (Haglöf) som jeg kjøpte i fjor høst. De er ganske stive og litt tunge og egner seg ikke til å løpe med, men er veldig gode i terrenget på gåturer og i våte myrer.

Av treningstøy så har jeg ei lang Bjørn Dæhli-bukse som jeg bruker til omtrent alt når det ikke er på det varmeste. Nå bruker jeg den når jeg sykler, og når jeg går tur. Litt for varmt ennå til å bruke den når jeg løper. Da bruker jeg shorts (har en veldig god Forzashorts med to lag på en måte, veldig god) eller knebukse. Kjenner igjen det med bukser uten snor. Irriterende! Har sikkert 4-5 sånne som ser fine ut før en begynner å bevege seg, men så glir de ned på rompa.

Har vel tre trenings-BH'er, og merker at jeg trenger et par til når jeg er såpass aktiv som jeg er nå. Bruker mye ulltrøye til sykling, løping og gåturer når det er blitt litt kjøligere. Har ei veldig god SWIX-skijakke + ei sykkeljakke + ei refleksjakke (Stormberg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg kjøpte meg gode løpesko i fjor høst - Asics Gel Nimbus, tror jeg de heter. Veldig gode! Nå har jeg akkurat kjøpt et par nye sko, for å kunne veksle mellom disse to - et par Hoka sko jeg fikk til halv pris :-) Veldig gode de også! Har et par gamle sko jeg sykler med, som ikke egner seg til å gå med lenger (type tøffel nå etter mange års bruk). I tillegg har jeg fjellsko (Haglöf) som jeg kjøpte i fjor høst. De er ganske stive og litt tunge og egner seg ikke til å løpe med, men er veldig gode i terrenget på gåturer og i våte myrer.

Av treningstøy så har jeg ei lang Bjørn Dæhli-bukse som jeg bruker til omtrent alt når det ikke er på det varmeste. Nå bruker jeg den når jeg sykler, og når jeg går tur. Litt for varmt ennå til å bruke den når jeg løper. Da bruker jeg shorts (har en veldig god Forzashorts med to lag på en måte, veldig god) eller knebukse. Kjenner igjen det med bukser uten snor. Irriterende! Har sikkert 4-5 sånne som ser fine ut før en begynner å bevege seg, men så glir de ned på rompa.

Har vel tre trenings-BH'er, og merker at jeg trenger et par til når jeg er såpass aktiv som jeg er nå. Bruker mye ulltrøye til sykling, løping og gåturer når det er blitt litt kjøligere. Har ei veldig god SWIX-skijakke + ei sykkeljakke + ei refleksjakke (Stormberg).

Asics Gel Nimbus er ganske gode :) . Jeg føler de er ganske lik Saucony å gå med, men Saucony føler jeg er mye lettere på foten. Men jeg liker Asics Gel Nimbus og. De er ganske myke og tar veldig imot når man treffer asfalten. Så når jeg kjøper meg nye sko så blir det enten Saucony eller Asics Gel Nimbus :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎27‎.‎09‎.‎2017 den 20.44, Mina1 skrev:

Kari Traa tightsen min sitter veldig godt .. både med og uten snøring i bruk, men det er verre med de andre buksene... Har flere andre som jeg kjøpte som desverre var uten snøring.. og de ramler ned når jeg trener ;) . 

Kanskje jeg bør kjøpe meg ei Kari Traa bukse. Dattera har det, og hun er veldig fornøyd med den!

Vi bruker samme størrelse, men blir litt gjensidig gneldrete på hverandre hvis vi låner tøy uten å spørre først :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange par sko jeg har? Mange!
Hoka Challenger som jeg bruker på sommeren, når det ikke er vått ute.
Hoka Tor Ultra Hi som jeg bruker når det er vått ute (de har en elendig membran, men jeg er avhengig av såla)
Alfa Bever som jeg bruker på vinteren og på fjellturer
Lundhags Mira som jeg bruker når det regner eller på fjellturer på varme sommerdager
Icebug som jeg bruker når det er glatt ute
Så har jeg noen monstervarme Härkila støvler som jeg bruker når jeg trener hund på veldig kalde dager.
Siden jeg uansett ikke kan løpe så har jeg ikke løpesko, men kunne nok fint brukt Challenger til slikt.

Treningstøy har jeg ikke. Har et par joggebukser, men de bruker jeg bare når jeg kommer inn etter tur, de gangene himmelen har åpnet seg uten at jeg har vært kledd for det. Så de regnes mer som kosebukser enn joggebukser. Derimot har jeg endel turtøy, men det var jo ikke et spørsmål i denne tråden.

Svømming driver jeg ikke med. Om jeg får det for meg at jeg skal bade på sommeren, bruker jeg shorts og bikinioverdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Mina1 skrev:

Asics Gel Nimbus er ganske gode :) . Jeg føler de er ganske lik Saucony å gå med, men Saucony føler jeg er mye lettere på foten. Men jeg liker Asics Gel Nimbus og. De er ganske myke og tar veldig imot når man treffer asfalten. Så når jeg kjøper meg nye sko så blir det enten Saucony eller Asics Gel Nimbus :) 

Jeg elsker mine Nimbuser og så er jeg såpass barnslig at jeg synes det er litt kult at det høres ut som de er fra Harry Potter. 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg elsker mine Nimbuser og så er jeg såpass barnslig at jeg synes det er litt kult at det høres ut som de er fra Harry Potter. 😎

:D hahahaha enda kulere ;) . Det er sånn det skal være faktisk. Jeg er også barnslig og det er det kult å være :D 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, påskelilje skrev:

Kanskje jeg bør kjøpe meg ei Kari Traa bukse. Dattera har det, og hun er veldig fornøyd med den!

Vi bruker samme størrelse, men blir litt gjensidig gneldrete på hverandre hvis vi låner tøy uten å spørre først :D

Jeg må virkelig anbefale deg Kari Traa bukse. Jeg har en. Og jeg elsker den :) Veldig myk og behagelig å trene i. Men husk å kjøp en Kari Traa bukse med snor i livet. De er de beste synes jeg. Kari Traa har som oftest snor i livet på buksene tror jeg. Iallefall har det vært det på de to jeg har hatt. Elsker Kari Traa-treningsklær fordi de er ofte billige i henhold til andre klær og myke , pluss fine farger og form!!! 

Og tilslutt : Elsker treningsklær, mulig fordi jeg elsker å trene! :D . Tror jeg bare blir mer og mer sportsinteressert med årene... ;) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg må virkelig anbefale deg Kari Traa bukse. Jeg har en. Og jeg elsker den :) Veldig myk og behagelig å trene i. Men husk å kjøp en Kari Traa bukse med snor i livet. De er de beste synes jeg. Kari Traa har som oftest snor i livet på buksene tror jeg. Iallefall har det vært det på de to jeg har hatt. Elsker Kari Traa-treningsklær fordi de er ofte billige i henhold til andre klær og myke , pluss fine farger og form!!! 

Og tilslutt : Elsker treningsklær, mulig fordi jeg elsker å trene! :D . Tror jeg bare blir mer og mer sportsinteressert med årene... ;) 

Da har vi forskjellig oppfatning. Jeg synes KT-klærne er dyre, overpriset i noen tilfeller, og knøttsmå i størrelsen. Så en lang tråd ett eller annet sted her om dagen hvor voldsomt mange mente at de var bittesmå så det er ikke bare meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Da har vi forskjellig oppfatning. Jeg synes KT-klærne er dyre, overpriset i noen tilfeller, og knøttsmå i størrelsen. Så en lang tråd ett eller annet sted her om dagen hvor voldsomt mange mente at de var bittesmå så det er ikke bare meg. 

Ja jeg synes at man kan finne billig, men jeg pleier nok å kjøpe kari traa klærne på salg da ;) . Når de er nedsatt til halvpris og det er nok derfor jeg kaller de billige :D . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...