Gå til innhold

Hvordan takler dere frykt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Vil bli kvitt frykten "My dark passenger", den har vært med meg hele livet. Sykepleieren sa jeg måtte tenke "Hvor sannsynlig er dette, hvor ofte lever jeg i avisen om dette". Men jeg leser ikke aviser da, men ser av og til nyheter. Tok to vival i går for uroen, istedenfor å ta med meg en kniv i senga. Roet meg litt da, da var det frykt sa sykepleieren. Ja jeg vet, og frykten lyger. Det har den gjort i alle år, vil bli kvitt den nå en gang for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vil bli kvitt frykten "My dark passenger", den har vært med meg hele livet. Sykepleieren sa jeg måtte tenke "Hvor sannsynlig er dette, hvor ofte lever jeg i avisen om dette". Men jeg leser ikke aviser da, men ser av og til nyheter. Tok to vival i går for uroen, istedenfor å ta med meg en kniv i senga. Roet meg litt da, da var det frykt sa sykepleieren. Ja jeg vet, og frykten lyger. Det har den gjort i alle år, vil bli kvitt den nå en gang for alle. 

Hva er du redd for da?

Anonymkode: 4561a...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er du redd for da?

Anonymkode: 4561a...65a

Redd for at noen skal komme å drepe meg om natten,redd for å bli utenfor kroppen når jeg er på reiser, sånn at kroppen blir et tomt skall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Vil bli kvitt frykten "My dark passenger", den har vært med meg hele livet. Sykepleieren sa jeg måtte tenke "Hvor sannsynlig er dette, hvor ofte lever jeg i avisen om dette". Men jeg leser ikke aviser da, men ser av og til nyheter. Tok to vival i går for uroen, istedenfor å ta med meg en kniv i senga. Roet meg litt da, da var det frykt sa sykepleieren. Ja jeg vet, og frykten lyger. Det har den gjort i alle år, vil bli kvitt den nå en gang for alle. 

Jeg takler frykt for enkelte ting ganske dårlig. Det spørs hva. Noe takler jeg bedre og noe langt verre. 

I går så jeg en nesten skrekkfilm om en psyopat, og da ble jeg litt paranoid om noen sto utenfor vinduet og spionerte på meg.. og da jeg skulle inn på kjøkkenet fikk jeg anfall. . For der kan det se litt spooky ut. Av og til har jeg løpt inn på badet og låst døren inntil jeg har fått roet ned angsten. 

Men jeg er mer redd for alle rundt meg enn meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Redd for at noen skal komme å drepe meg om natten,redd for å bli utenfor kroppen når jeg er på reiser, sånn at kroppen blir et tomt skall...

Jeg er også redd for at noen kan komme å drepe meg iblant. Tenker da spesiellt på noen av de spesielle typene jeg har involvert meg i tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg takler frykt for enkelte ting ganske dårlig. Det spørs hva. Noe takler jeg bedre og noe langt verre. 

I går så jeg en nesten skrekkfilm om en psyopat, og da ble jeg litt paranoid om noen sto utenfor vinduet og spionerte på meg.. og da jeg skulle inn på kjøkkenet fikk jeg anfall. . For der kan det se litt spooky ut. Av og til har jeg løpt inn på badet og låst døren inntil jeg har fått roet ned angsten. 

Men jeg er mer redd for alle rundt meg enn meg selv. 

Ja har freykt for hva som kan skje jeg og, må lære meg å leve i nuet. Alt kan jo skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg er også redd for at noen kan komme å drepe meg iblant. Tenker da spesiellt på noen av de spesielle typene jeg har involvert meg i tidligere.

Ok, ikke bra :( Jeg tenker det kan være hvem som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja har freykt for hva som kan skje jeg og, må lære meg å leve i nuet. Alt kan jo skje. 

Jeg er sånn og. Frykter alt som kan skje i fremtiden. Og så tenker jeg på alt jeg skulle gjort anderledes i fortiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok, ikke bra :( Jeg tenker det kan være hvem som helst. 

Ja jeg må ærlig si at jeg er redd visse personer fysisk som har vært i livet mitt før. Derfor er jeg iblant paranoid og frykter at det kan gjemme seg noen i buskene utenfor leiligheten når jeg går forbi når det er mørkt... og så er jeg redd for at vedkommende kan bryte seg inn og drepe meg. Mulig en paranoid tanke. Jeg hopper til for den minste lyd iblant. Så du er ikke alene om det. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg er sånn og. Frykter alt som kan skje i fremtiden. Og så tenker jeg på alt jeg skulle gjort anderledes i fortiden. 

Da er det kaos i hodet. Jeg har tenkt endel på fortiden i det siste etter jeg har redusert medisinen kommer alle slags tanker og følelser opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja jeg må ærlig si at jeg er redd visse personer fysisk som har vært i livet mitt før. Derfor er jeg iblant paranoid og frykter at det kan gjemme seg noen i buskene utenfor leiligheten når jeg går forbi når det er mørkt... og så er jeg redd for at vedkommende kan bryte seg inn og drepe meg. Mulig en paranoid tanke. 

Frykt er det ihvertfall. Jeg liker ikke å gå ute når det er mørkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Redd for at noen skal komme å drepe meg om natten,redd for å bli utenfor kroppen når jeg er på reiser, sånn at kroppen blir et tomt skall...

Da tror jeg det bare er en ting å gjøre noe med, men det svaret vil du nok ikke like...

Anonymkode: 4561a...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, stjernestøv skrev:

Frykt er det ihvertfall. Jeg liker ikke å gå ute når det er mørkt. 

Samme her. Liker ikke å gå ut når det er mørkt. Jeg forsøker å trosse noen av fruktene mine men noen av dem er umulig å trosse. Hører jeg lyder som jeg reagerer på når jeg er alene i leiligheten så blir jeg jo redd og må sjekke hva som skjer. Noe er normalt å frykte. 

Jeg er også redd for at fortiden kan forfølge eller ta livet av meg iblant. Selv om jeg innerst vet at den ikke kan det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg det bare er en ting å gjøre noe med, men det svaret vil du nok ikke like...

Anonymkode: 4561a...65a

Medisiner? Dette er ikke psykose, og jeg er ikke psykotisk. Det sier sykepleieren, og han sa i dag at jeg var sjefen over om jeg ville slutte med medisiner. Det var helt opp til meg, men frykten trenger jeg å jobbe med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Mina1 skrev:

Samme her. Liker ikke å gå ut når det er mørkt. Jeg forsøker å trosse noen av fruktene mine men noen av dem er umulig å trosse. Hører jeg lyder som jeg reagerer på når jeg er alene i leiligheten så blir jeg jo redd og må sjekke hva som skjer. Noe er normalt å frykte. 

Jeg er også redd for at fortiden kan forfølge eller ta livet av meg iblant. Selv om jeg innerst vet at den ikke kan det. 

Jeg og er var for lyder i huset og må sjekke det ut når jeg hører noe. Jeg er redd når mine tanker skaper virkelighet av alt jeg tenker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykiateren ville kanskje snakke med meg igjen, så det ble skikkelig gjort? Forstod ikke helt det, jeg har jo bestemt meg nå...ingen mer xeplion på meg. Og det er jo jeg som er sjefen, tror det vil gå bra nå :) Føler det på meg! Jeg vil ha mer følelser og jeg vil gråte, noe jeg ikke har gjort på flere år. Jeg er svært følsom til vanlig. Men man skal jo snakke med psykiater når det forandres på medisiner, sånn er vel reglene. De har vel regler der og. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Medisiner? Dette er ikke psykose, og jeg er ikke psykotisk. Det sier sykepleieren, og han sa i dag at jeg var sjefen over om jeg ville slutte med medisiner. Det var helt opp til meg, men frykten trenger jeg å jobbe med. 

Ja, medisiner. Det er ikke vanlig angst når du tror noen skal drepe deg om natten.

Anonymkode: 4561a...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, medisiner. Det er ikke vanlig angst når du tror noen skal drepe deg om natten.

Anonymkode: 4561a...65a

Jo jeg ble opplært til dette "Husk å låse døren eller står det plutselig en mann der med en pistol mot hodet ditt". Angstnivået mitt har vært stort, så stort at jeg skulle tro jeg hadde en pistol mot hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jo jeg ble opplært til dette "Husk å låse døren eller står det plutselig en mann der med en pistol mot hodet ditt". Angstnivået mitt har vært stort, så stort at jeg skulle tro jeg hadde en pistol mot hodet. 

Du velger dette selv når du ikke vil ta medisiner.

Anonymkode: 4561a...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du velger dette selv når du ikke vil ta medisiner.

Anonymkode: 4561a...65a

Godt jeg har vival da. Angsten har jeg alltid hatt. Og dessuten, hvorfor skal jeg ta ap?

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...