Gå til innhold

Hvordan takler dere frykt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, gråstein skrev:

Altså, det er ikke reelt at noen ønsker å drepe deg om natten, eller at legene på sykehuset vil gjøre det...

Jeg hadde slike tanker da jeg var veldig dårlig for lang tid tilbake da etter en fødsel, og verre til.. Trodde alle skulle gjøre meg vondt. Men det er en slags angst, og viktig å forsøke å finne de fornuftige realistiske tankene. Jeg jobbet med skrive-terapi, siden medisiner ikke ga noe bra effekt på meg. 

Jeg kan ha samme angst som henne, men det er fordi en tidligere date tok en hånd inn vinduet uforberedt en morgen da jeg lå å sov. Det er vel snart 1 år siden nå. Jeg kvapp så jeg var hysterisk. Jeg sover helt inntil vinduet med hodet. Tenker iblant på at jeg burde ligge med beina der hodet ligger, for da slipper jeg i det minste at noen kan ta inn på hodet mitt . Men i mitt tilfelle ble det jo et reelt problem. Men jeg tenker ikke så mye på det. Tanken kommer bare iblant. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, gråstein skrev:

Altså, det er ikke reelt at noen ønsker å drepe deg om natten, eller at legene på sykehuset vil gjøre det...

Hvordan vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mina1 skrev:

Dersom jeg kunne få medisinere bort de vanskelige følelsene mine , og frykten min så hadde jeg faktisk gjort det. Men har forsøkt tidligere men jeg fikk enda verre bivirkninger av de, og ble bare verre. Legene forsøkte ulike typer medisiner, men ingenting hjalp. Plagene ble bare forsterket. Eneste som virket den gang var sovemedisinen. Men jeg husker at jeg pratet med andre med folk som slet med andre typer psykiske lidelser, og de sa at medisiner hjalp for dem. Så jeg forstår det slik at medisiner kan hjelpe noen veldig bra, mens noen blir sykere av medisinbruk. Det spørs nok hvilke diagnose man har. Jeg hadde sterk angst-nevrose. 

Jeg var som deg. Nektet å høre på hva legen sa. Men i mitt tilfelle tok legen feil. Jeg hørte på de tilslutt men medisinene gjorde meg langt verre. Jeg hadde en sterk angstnevrose, og medisiner hjelper ikke på samme måte for det tror jeg. Ikke alltid. 

Jeg vil være helt ærlig å si at hvis jeg var deg og hvis du har følt deg uten følelser og frykt med medisinbruk, og følt deg bedre med det så ville jeg uten tvil tatt medisinene. Det spørs hvilke virkning det har hatt for deg. Men har du det bedre uten, må jo være noe som gjør at du ikke vil ta dem.... så er det lurt å få litt hjelp med følelser og frykten, eller forsøke å få bukt med det på en måte. Jeg har mye angst selv så det er du ikke alene om iallefall. Det lureste er å ikke tenke så mye. :) 

 

Nei det lureste er å ikke tenke, å ikke ha følelser og frykt? Javel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hvordan vet du det?

 

Om det er reelt, har du grunnlag for å få politibeskyttelse. Har du spurt om det og hva tror du politiet ev. hadde svart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det lureste er å ikke tenke, å ikke ha følelser og frykt? Javel :) 

Men allikevel så tenker vi. Det vet jeg alt om... Jeg forsøker å skyve noen av tankene bort iblant, fordi jeg føler at hodet mitt jobber på spreng og trenger pause. Og det er viktig. Men det er ikke lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hvordan vet du det?

Hvem ønsker å drepe deg om natten, og hvorfor ønsker legene å drepe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Eva Sofie skrev:

 

Om det er reelt, har du grunnlag for å få politibeskyttelse. Har du spurt om det og hva tror du politiet ev. hadde svart?

Dere forstår ikke, det er metafysikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Men allikevel så tenker vi. Det vet jeg alt om... Jeg forsøker å skyve noen av tankene bort iblant, fordi jeg føler at hodet mitt jobber på spreng og trenger pause. Og det er viktig. Men det er ikke lett. 

Vi må jo tenke, vi er jo mennesker. Og vi må føle, det er og endel av å være menneske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gråstein skrev:

Hvem ønsker å drepe deg om natten, og hvorfor ønsker legene å drepe deg?

Det er folk over dem, og de kan drepe meg når som helst. Dere også, de trenger bare sende ut stråler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vi må jo tenke, vi er jo mennesker. Og vi må føle, det er og endel av å være menneske. 

Ja mulig derfor mitt hodet går å surrer full i tanker hele tiden.... Men jeg forsøker å få hodet til å ikke få så mye av redsel, og frykt, og negative tanker om fortid, meg selv, hva som skulle vært gjort anderledes osv... .. det kan jeg ha alt for mye av iblant. Det har alle sett i tråder her inne og. Men jeg forsøker å jobbe med meg selv. Nå skal jeg foreks ut å trene. Og det er en del av avkoblingsarbeidet mitt.... Det hjelper meg stort. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Ja mulig derfor mitt hodet går å surrer full i tanker hele tiden.... Men jeg forsøker å få hodet til å ikke få så mye av redsel, og frykt, og negative tanker om fortid, meg selv, hva som skulle vært gjort anderledes osv... .. det kan jeg ha litt mye av iblant. 

Ja en må hele tiden jobbe med seg selv, leve i nuet og være takknemlig for det man har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det er folk over dem, og de kan drepe meg når som helst. Dere også, de trenger bare sende ut stråler. 

Altså, dette er ikke reelt, men tanker som følge av psykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Dere forstår ikke, det er metafysikk. 

 

Nei, det er ikke metafysikk når du må ha med deg en kniv i sengen. Da føler du åpenbart at fykten din er reell. Du unngikk spørsmålet mitt, og det tolker jeg dithen at du vet du ikke ville få politibeskyttelse. Med andre ord er det psykt å tenke slik du gjør. Syke tanker bør man medisinere når de plager deg så mye i hverdagen som det åpenbart gjør. Medisinene hjelper deg, men du vil ikke leve med bivirkningene, og det er da i mine øyne å ikke ville ta vare på sin psykiske helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja en må hele tiden jobbe med seg selv, leve i nuet og være takknemlig for det man har. 

Det er sånn, men jeg lever på en måte i fortiden og,.. over alt som gikk galt osv. Så jeg har jo et problem jeg også... som drar fortiden med meg. Har lyst å forandre på fortiden, gå tilbake å gjøre mye anderledes, men det går jo ikke. Jeg har liksom ikke fått helt fred med fortiden. Men selvsagt så er fortiden en del av våre historier, men man skal ikke dra det negative med seg. Vi lever bare en gang ja, og vi må gjøre det beste ut av hver dag. Og leve i nuet :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gråstein skrev:

Altså, dette er ikke reelt, men tanker som følge av psykdom.

Rauni gikk til politiet flere ganger, de kunne ikke gjøre noe. Det er folk bak dem og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Rauni gikk til politiet flere ganger, de kunne ikke gjøre noe. Det er folk bak dem og. 

Rauni var ikke frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Eva Sofie skrev:

 

Nei, det er ikke metafysikk når du må ha med deg en kniv i sengen. Da føler du åpenbart at fykten din er reell. Du unngikk spørsmålet mitt, og det tolker jeg dithen at du vet du ikke ville få politibeskyttelse. Med andre ord er det psykt å tenke slik du gjør. Syke tanker bør man medisinere når de plager deg så mye i hverdagen som det åpenbart gjør. Medisinene hjelper deg, men du vil ikke leve med bivirkningene, og det er da i mine øyne å ikke ville ta vare på sin psykiske helse.

Uff. Politiet? Hva kan de gjøre? Selv om de er klar over at ting skjer? Folk har gått til politiet og de har ikke gjort noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Det er sånn, men jeg lever på en måte i fortiden og,.. over alt som gikk galt osv. Så jeg har jo et problem jeg også... som drar fortiden med meg. Jeg har liksom ikke fått helt fred med fortiden. Men selvsagt så er fortiden en del av våre historier, men man skal ikke dra det negative med seg. Vi lever bare en gang ja, og vi må gjøre det beste ut av hver dag. Og leve i nuet :) 

Ja da har du et problem. Tror vi lever flere ganger jeg da :) Får alltid en ny sjanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, gråstein skrev:

Rauni var ikke frisk.

Jeg tror hun visste for mye, de tok henne av dage til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Uff. Politiet? Hva kan de gjøre? Selv om de er klar over at ting skjer? Folk har gått til politiet og de har ikke gjort noe. 

Jeg kan jo ærlig si at jeg har jo fått politiet etter meg på døren pga en situasjon tidligere der vedkommende som har gjort meg vonde ting anmeldte meg fordi jeg sendte meldinger til han. Jeg anmeldte aldri han. Er mange som går politiets vei med alt mulig. Men har du en å frykte? Kan si at den som anmeldte meg hadde faktisk ingenting å frykte fra meg annet enn at jeg klaget på mange meldinger fordi han var en idiot!. Sånn var det her. Men jeg var ikke farlig. Klagingen kom bare pga relasjonens situasjon i seg selv.  Men det som var fælt å tenke på var at politiet i det hele tatt gjorde så mye tiltak med å troppe opp på døren. 

Nei som oftest så er det uansett fåtall som dreper noen, selv om man kan være direkte stygge mot hveandre.

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...