Gå til innhold

Hvordan takler dere frykt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg kan jo ærlig si at jeg har jo fått politiet etter meg på døren pga en situasjon tidligere der vedkommende som har gjort meg vonde ting anmeldte meg fordi jeg sendte meldinger til han. Jeg anmeldte aldri han. Er mange som går politiets vei med alt mulig. Men har du en å frykte? Kan si at den som anmeldte meg hadde faktisk ingenting å frykte fra meg annet enn at jeg klaget på mange meldinger fordi han var en idiot!. Sånn var det her. Men jeg var ikke farlig. 

Nei som oftest så er det uansett fåtall som dreper noen, selv om man kan være direkte stygge mot hveandre.

Det er ikke en spesiell person, det er mange som er opplært. Men de fleste tror ikke på det,men jeg tror på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Hvem er Rauni? 

Dr. Rauni leena Luukanen Kilde, det finnes youtube videoer om det hun tror på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke en spesiell person, det er mange som er opplært. Men de fleste tror ikke på det,men jeg tror på det. 

Jeg tror ikke at faren er stor for at noen gidder å drepe meg, for gjør de det så går det jo ut over deres eget liv, og det gidder de ikke ;) . Men det fins folk som jeg ikke tror vil meg noe bra. Men de er fåtall, men jeg tviler egentlig på om de hadde giddet å drepe meg, for de er for glad i sitt eget liv til det. :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Dr. Rauni leena Luukanen Kilde, det finnes youtube videoer om det hun tror på. 

Takk for info. Jeg må surfe det opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg tror ikke at faren er stor for at noen gidder å drepe meg, for gjør de det så går det jo ut over deres eget liv, og det gidder de ikke ;) . Men det fins folk som jeg ikke tror vil meg noe bra. Men de er fåtall, men jeg tviler egentlig på om de hadde giddet å drepe meg, for de er for glad i sitt eget liv til det. :) 

Du forstår ikke men det er greit, vil ikke skrive mer om dette nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Du forstår ikke men det er greit, vil ikke skrive mer om dette nå. 

Jeg forstår at du er redd og frykter at noen skal drepe deg. Jeg vet hvordan det å frykte er. For jeg frykter mye selv, og jeg har jo opplevd at en del mennesker virker onde. Så jepp jeg forstår tankene du kan få. Jeg kan frykte alt mulig selv. Så jeg er ikke helt god når det gjelder frykt og angst,. Men jeg jobber med å bli bedre. Men det er vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg forstår at du er redd og frykter at noen skal drepe deg. Jeg vet hvordan det å frykte er. For jeg frykter mye selv, og jeg har jo opplevd at en del mennesker virker onde. Så jepp jeg forstår tankene du kan få. Jeg kan frykte alt mulig selv. Så jeg er ikke helt god når det gjelder frykt og angst,. Men jeg jobber med å bli bedre. Men det er vanskelig. 

Da vil jeg fraråde deg å se på videoene til Rauni, det er ikke bare bare å tro på sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Da vil jeg fraråde deg å se på videoene til Rauni, det er ikke bare bare å tro på sånt. 

Det er en del ting som jeg ikke tåler å se på videoer og filmer. Altså det er ting som gjør frykt og angst verre. Jeg kan se foreks mange typer skumle filmer og videoer, men noe gjør meg dårligere, og det må jeg unngå. Så om videoene til Rauni ikke er bra for meg, så unngår jeg dem. Vil ikke ha mer angst og frykt. Har nok med det jeg har som jeg forsøker å få bukt på ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror angst er hormonpåvirket også. Jeg blir verre på visse tider av måneden. Men tar jeg en treningstur så blir jeg ofte mye bedre. Det sies at man øker "lykkehormoner" i kroppen av å trene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Det er en del ting som jeg ikke tåler å se på videoer og filmer. Altså det er ting som gjør frykt og angst verre. Jeg kan se foreks mange typer skumle filmer og videoer, men noe gjør meg dårligere, og det må jeg unngå. Så om videoene til Rauni ikke er bra for meg, så unngår jeg dem. Vil ikke ha mer angst og frykt. Har nok med det jeg har som jeg forsøker å få bukt på ;) 

Ja best å la være da. Han sa jo det han som inervjuet henne"Men dette skaper jo frykt". Men hun sa vi ikke skulle være redde, det var det de ville. Vi kan ikke dø sa hun for vi er energi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fionys skrev:

Jeg plages litt med frykt pga. barndomstraumer, men har aldri hatt samme type frykt som deg. 

Var plaget med det tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Var plaget med det tidligere.

Alle har ulike typer frykt. Og det må aksepteres. Jeg har ofte hørt at jeg kan skille meg helt ut i måten jeg er på, og reagerer på osv. Men vi er alle ulike, og har alle ulike typer angst og frykt, og det må aksepteres. Min angst er helt forferdelig teit og urealistisk av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Alle har ulike typer frykt. Og det må aksepteres. Jeg har ofte hørt at jeg kan skille meg helt ut i måten jeg er på, og reagerer på osv. Men vi er alle ulike, og har alle ulike typer angst og frykt, og det må aksepteres. Min angst er helt forferdelig teit og urealistisk av og til. 

Ja vi har vel det, må akseptere hverandre ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja vi har vel det, må akseptere hverandre ja :) 

Det må vi. For jeg har min merkelige angst og fobier osv... Jeg kan skille meg helt ut... i måten jeg både reagerer og handler på, men jeg gjør så godt jeg kan :) . Samme med deg . Jeg synes ikke at du er unormal. Jeg forstår at du kan få kaos i hodet ditt som alle andre. Og vi har alle ulike typer angst. 

Har et eksempel på noe. Jeg hadde jo en flau diagnose som het hypokonder for 17 år siden. Flaut å få diagnosen, men jeg er bedre der: Foreks jeg oppdaget noe som minner om en føflekk på tåen min om dagen. Jeg tenkte: Krefttttt... jeg dør... osv... første jeg tenker på..... Men i motsetning til før så har jeg blitt bedre på å takle slik type angst. Før så fortsatte jeg å tenke samme tanke og fikk aldri roen.. nå har jeg forandret meg , og tenker bare en noen minutter på at det kan være kreft inntil jeg roer meg helt ned og vil tro det beste. Etter å ha studert den litt så ser den uskyldig ut egentlig, og jeg tror den realistisk sett kommer av et gnagsår. Jeg kommer til å sjekke den muligens, men jeg går ikke rundt i angst for at noe er galt. Men hadde det vært for 17 år siden, så hadde jeg gått rundt å gråtet og hatt panikk helt til den var fjernet. Så noen typer angst kan bli bedre.  Men jeg vet at før eller siden så kan faktisk angsten bli realistisk. Jeg kan før eller siden dø av et eller annet. .. det kommer jeg jo til å gjøre før eller siden.... Men det gjelder å takle tankene sine på best mulig måte. Men samtidig akseptere sine følelser, og at man er den man er. :) . 

Legen sa til meg den gang, at når jeg kom igjennom den sterke angstnevrosen min for sykdommer for 17 år siden osv, så ville jeg bli god på å takle det til neste gang, og det har jeg blitt. 

Ja vi må akseptere at vi alle har ulike typer angst og tanker, uten at man er galen av den grunn :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja vi har vel det, må akseptere hverandre ja :) 

Du er den du er og jeg er den jeg er :) . Og jeg synes ikke at du er ustabil eller at noe er i veien med deg pga frykten din. Det er feile ord å bruke. Jeg har også fått høre at jeg virker ustabil pga måten jeg takler enkelte ting på, men jeg er ikke ustabil, men jeg kan slite hardt i visse situasjoner med å takle ting. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...