Gå til innhold

Hvordan takler dere frykt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fysisk og psykisk sammenligning går ikke, det er ikke noe som må rettes opp i hjernen. Det er ikke en kjemisk ubalanse, men det blir det av medisiner.

Det viktige er å fortelle legen om hvilke virkning medisineringen har på deg. Noen tror at det å ta medisin er å kjøpe seg helt frisk, men det er det ikke for alle. Men for noen. Så derfor er det viktig å fortelle legen din om hva du har følt og hva du føler anngående medisin, og hva du føler når du slutter med den osv osv. 

Jeg har troen på deg :)! Du virker som en bra personlighet, og en energisk person :) . Lykke til! 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja vival er heller ikke bra,sletts ikke bra. Men jeg tar det nå noen ganger. 

Men etter min erfaring så trodde faktisk min mor og de rundt meg at medisineringen ville fikse alt, men så ble de sjokket når de så hva den gjorde med meg. Etter det så sier min mor det motsatte. Men det spørs hvilke tilfeller det er. For noen funker jo medisineringen kjempebra. Og hadde den gjort det på meg så hadde jeg ikke vært i tvil. Da hadde jeg latt meg medisinere om den hjalp. Men når jeg blir helt sprø av medisiner.. og enda verre enn til normalen, så er jeg ikke i tvil når det gjelder meg selv. Jeg må klare meg uten medisin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Det viktige er å fortelle legen om hvilke virkning medisineringen har på deg. Noen tror at det å ta medisin er å kjøpe seg helt frisk, men det er det ikke for alle. Men for noen. Så derfor er det viktig å fortelle legen din om hva du har følt og hva du føler anngående medisin, og hva du føler når du slutter med den osv osv. 

Jeg har troen på deg :)! Du virker som en bra personlighet, og en energisk person :) . Lykke til! 

Ja forteller om det til han, og sa til sykepleieren at jeg ikke liker den jeg blir på medisiner. Jeg er ikke et A4 menneske, må ha mer i livet og det er jo mitt valg :) 

Takk i like så :) Men energisk er jeg ikke hehe :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja forteller om det til han, og sa til sykepleieren at jeg ikke liker den jeg blir på medisiner. Jeg er ikke et A4 menneske, må ha mer i livet og det er jo mitt valg :) 

Takk i like så :) Men energisk er jeg ikke hehe :D 

Takk :) . Du er så flink og god i tankegangen at dette klarer du å finne ut av. Du skal iallefall ha et bra liv. Det er det viktigste. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Men etter min erfaring så trodde faktisk min mor og de rundt meg at medisineringen ville fikse alt, men så ble de sjokket når de så hva den gjorde med meg. Etter det så sier min mor det motsatte. Men det spørs hvilke tilfeller det er. For noen funker jo medisineringen kjempebra. Og hadde den gjort det på meg så hadde jeg ikke vært i tvil. Da hadde jeg latt meg medisinere om den hjalp. Men når jeg blir helt sprø av medisiner.. og enda verre enn til normalen, så er jeg ikke i tvil når det gjelder meg selv. Jeg må klare meg uten medisin. 

Ja da er det jo ikke tvil :) 

Min bror gråt en gang og sa "Stjernestøv er ikke stjernestøv lenger". Ja man blir som to ulike personer, det liker jeg ikke. Jeg liker best å være meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Takk :) . Du er så flink og god i tankegangen at dette klarer du å finne ut av. Du skal iallefall ha et bra liv. Det er det viktigste. :) 

Ja det går bra dette her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja da er det jo ikke tvil :) 

Min bror gråt en gang og sa "Stjernestøv er ikke stjernestøv lenger". Ja man blir som to ulike personer, det liker jeg ikke. Jeg liker best å være meg. 

Ja, hvis du har samme bivirkninger som jeg fikk med medisinering så forstår jeg godt at du vil slutte. Men jeg er som noen sier ikke den rette til å ta avgjørelsen.

Ingen leger hørte på meg før de så meg på mitt dårligste. Da forsto de at medisiner ikke var min løsning. Men jeg var innlagt på sykehus på mitt verste, og jeg pratet da med folk som fortalte om at for de var medisinen til all hjelp. Og de fortalte at de følte seg normal med medisinen. Mens jeg var helt på styr med medisinene. Så det er forskjellig. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det går bra dette her :) 

Ja dette skal bli bra :). Jeg har troen på deg! :) . Og alle har sitt å stri med. Alle!. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Ja, hvis du har samme bivirkninger som jeg fikk med medisinering så forstår jeg godt at du vil slutte. Men jeg er som noen sier ikke den rette til å ta avgjørelsen.

Ingen leger hørte på meg før de så meg på mitt dårligste. Da forsto de at medisiner ikke var min løsning. Men jeg var innlagt på sykehus på mitt verste, og jeg pratet da med folk som fortalte om at for de var medisinen til all hjelp. Og de fortalte at de følte seg normal med medisinen. Mens jeg var helt på styr med medisinene. Så det er forskjellig. 

Jeg blir ikke bedre av medisiner, sist tok jeg det for å slippe energier. Men energiene var like sterke de. Er bare interessert i å være meg, og det støtter de meg på og respekterer det jeg tror på. Jeg er sjefen sa sykepleieren, så da er det bare sånn da. Og sjefen vil ikke ha medisinen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja dette skal bli bra :). Jeg har troen på deg! :) . Og alle har sitt å stri med. Alle!. 

Jo takk for det :) Ja ingen har det perfekt, det er sikkert og visst :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg blir ikke bedre av medisiner, sist tok jeg det for å slippe energier. Men energiene var like sterke de. Er bare interessert i å være meg, og det støtter de meg på og respekterer det jeg tror på. Jeg er sjefen sa sykepleieren, så da er det bare sånn da. Og sjefen vil ikke ha medisinen :) 

Denne historien er om hva som skjedde med meg.... Men jeg overlevde et selvmordsforsøk i motsetning til denne historien. Mitt liv holdt på å ende som 23 åring pga medisinering.  Og denne historien er så og si identisk ganske lik min opplevelse innen medisineringen og følgene av den. ( men som sagt: det kommer ann på hvilke diagnose man har... for mange hjelper jo medisineringen til det positive) Og det er flere som jobber for å hindre medisinering i enkelte tilfeller. For mediisnering kan gjør en verre, men jeg har også troen på at i svært mange tilfeller kan det gjøre en bedre som sagt. Det gjelder å sammenligne om hvordan man er med og uten medisinering. Når har man det best osv? 

Tiltross for denne historien og i tillegg min historie så har jeg fullt troen på at for noen er medisinen livsnødvendig!!!!  Det fins garantert ufattelig mange historier også hvor medisinen har reddet liv! Og sikkert en dryss med liv. Altså motsatte historier. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo takk for det :) Ja ingen har det perfekt, det er sikkert og visst :) 

Nei ingen er perfekte :) . Ingen! Alle har sitt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mina1 skrev:

Denne historien er om hva som skjer med noen av de som går på slike medisiner. Mitt liv holdt på å ende som 23 åring pga medisinering. Og det er flere som jobber for å hindre medisinering i enkelte tilfeller. For mediisnering kan gjør en verre, men jeg har også troen på at i visse tilfeller kan det gjøre en bedre som sagt. Det gjelder å sammenligne om hvordan man er med og uten medisinering. Når har man det best osv? 

 

Veldig tragisk med denne jenta. Er det virkelig vanlig å gi folk så mange piller? Det er jo uhørt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Veldig tragisk med denne jenta. Er det virkelig vanlig å gi folk så mange piller? Det er jo uhørt!!!

Jeg fikk så mange piller. Jeg vet ikke hva som er normalt. Men jeg fikk på lik linje med den unge jenten .. en haug med piller hver eneste dag. Og jeg opplevde det på samme måte som henne, men jeg ble hindret fra selvmord pga et låst vindu. Flaks at vinduet var låst. Jeg var på et sykehus, og forsøkte å få opp vinduet mitt på natten. Planen var å hoppe med hodet først ut av vinduet... 5 etasjer ned, og rett i asfalten med hodet først. Men jeg fikk ikke vinduet opp, og ble helt fortvilt. Nå er jeg lykkelig over at jeg ikke fikk vinduet opp, for jeg har ellers aldri vært sucidal. Jeg var kraftig medisinert. Jeg hadde store sorte pupiller... Legene spurte om jeg hadde tatt andre stoffer i tillegg, men det hadde jeg ikke. Men da jeg sluttet med medisineringene så ble jeg aldri sucidal igjen. Nå er det gått 17 år siden det skjedde. 

Har du aldri fått mange piller? Jeg fikk en hel haug den gangen.... Fikk de på et sånnt brett som de hadde for medisinering... Var ikke få.. det var en haug. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mulig tider forandrer seg. Mulig at man ikke får så mye piller i dag? . Jeg gikk også på noe som heter valium. Og det gis ikke i dag, ifølge legen.  Min nåværende fastlege er veldig flink. Han sa til meg at han reagerte på at jeg var blitt gitt valium tidligere. Det er meget sterkt medikament. Noe som ikke skrives ut i dag for slike lidelser som jeg hadde. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg fikk så mange piller. Jeg vet ikke hva som er normalt. Men jeg fikk på lik linje med den unge jenten .. en haug med piller hver eneste dag. Og jeg opplevde det på samme måte som henne, men jeg ble hindret fra selvmord pga et låst vindu. Flaks at vinduet var låst. Jeg var på et sykehus, og forsøkte å få opp vinduet mitt på natten. Planen var å hoppe med hodet først ut av vinduet... 5 etasjer ned, og rett i asfalten med hodet først. Men jeg fikk ikke vinduet opp, og ble helt fortvilt. Nå er jeg lykkelig over at jeg ikke fikk vinduet opp, for jeg har ellers aldri vært sucidal. Jeg var kraftig medisinert. Jeg hadde store sorte pupiller... Legene spurte om jeg hadde tatt andre stoffer i tillegg, men det hadde jeg ikke. Men da jeg sluttet med medisineringene så ble jeg aldri sucidal igjen. Nå er det gått 17 år siden det skjedde. 

Har du aldri fått mange piller? Jeg fikk en hel haug den gangen.... Fikk de på et sånnt brett som de hadde for medisinering... Var ikke få.. det var en haug. 

Nei jeg har aldri fått mer en tre medisiner på en gang, men 20? Nei det forstår jeg ikke at det er lov. Var godt du ikke tok selvmord. Var suicidal en gang når jeg var innlagt,men vinduene der er det kjetting på? Og de fulgte med meg osv, syns ikke det var så kjekt. Men det var fordi de kuttet vival brått, så alt mulig også. Ikke bra det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Men mulig tider forandrer seg. Mulig at man ikke får så mye piller i dag? . Jeg gikk også på noe som heter valium. Og det gis ikke i dag, ifølge legen.  Min nåværende fastlege er veldig flink. Han sa til meg at han reagerte på at jeg var blitt gitt valium tidligere. Det er meget sterkt medikament. Noe som ikke skrives ut i dag for slike lidelser som jeg hadde. 

Jeg vet om flere som får en dosett full av medisiner fra dagsenteret, så det blandes vel mye. Tror ikke det er så lurt. Jeg tar vival som er det samme som valium, det fungerer bra på meg. Er takknemlig for at jeg får det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Nei jeg har aldri fått mer en tre medisiner på en gang, men 20? Nei det forstår jeg ikke at det er lov. Var godt du ikke tok selvmord. Var suicidal en gang når jeg var innlagt,men vinduene der er det kjetting på? Og de fulgte med meg osv, syns ikke det var så kjekt. Men det var fordi de kuttet vival brått, så alt mulig også. Ikke bra det heller. 

Jeg fikk langt flere 3 medisiner. Fikk en helt haug. Men mulig tider forandrer seg.... Tok iallefall så mange tabeletter hver dag og stappet i meg at jeg selv ble livredd det og. Jeg så det var mye og intenst. 

Ja det var umulig å få opp vinduene. Jeg trodde at jeg skulle klare det. Trodde ikke at de var låst for å åpne, men det var de. Hadde jeg klart å åpne det da, så hadde jeg ikke sittet her i dag. Og jeg er lykkelig over å sitte her i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg vet om flere som får en dosett full av medisiner fra dagsenteret, så det blandes vel mye. Tror ikke det er så lurt. Jeg tar vival som er det samme som valium, det fungerer bra på meg. Er takknemlig for at jeg får det. 

Jeg skulle hatt nedskrevet alle medisiner jeg fikk altså... For jeg tror jeg fikk litt i overkant mye av det som er normalt. Og du sier at du har aldri fått så mye, så det er jo bra at de ikke gir intenst mye av ulike typer medisiner i dag... Kanskje det var derfor jeg ble så dårlig. Kanskje det ble for mange medisiner rett og slett.... Jeg vet ikke... Men jeg tror at det ikke bare var antall medisiner. Jeg tror at jeg ikke tålte noen av dem i utgangspunktet. For tilslutt forsøkte de på noen få, men jeg var helt sykt dårlig uansett. Nei umulig å si hva det skyldes. Men helt umulig å skylde på medisinene og. Men jeg antar at de gjorde meg verre siden pupillene mine dekket hele øynene... når jeg ble sucidal. 

Har du opplevd å få slike pupiller av medisinbruk?

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg fikk langt flere 3 medisiner. Fikk en helt haug. Men mulig tider forandrer seg.... Tok iallefall så mange tabeletter hver dag og stappet i meg at jeg selv ble livredd det og. Jeg så det var mye og intenst. 

Ja det var umulig å få opp vinduene. Jeg trodde at jeg skulle klare det. Trodde ikke at de var låst for å åpne, men det var de. Hadde jeg klart å åpne det da, så hadde jeg ikke sittet her i dag. Og jeg er lykkelig over å sitte her i dag :) 

Jeg tror det er naturlig at folk blir dårlig når de får så mange piller samtidig, og man kjenner ikke resultatet av denne salige blandingen. Nei det har jeg ikke vært ute for heldigvis, og jeg har vært lenge i psykiatrien. Fra jeg var atten av og på og i dag er jeg førtifem. Stakkars deg sier jeg bare :( 

Godt du er glad du er her i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...