Gå til innhold

Hvordan takler dere frykt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Eva Sofie skrev:

 

Man skal ikke gi medisinråd, men dette er et spørsmål: Har du forsøkt Atarax eller Buspirone? Om de tar "akut angst" skal jeg ikke uttale meg om, men: Uro er ikke farlig, men det er bare ubehagelig.

Psykologen min sa noe jeg ofte har gjentatt for meg selv: Følelser er ikke farlige, men de er ubehagelige.

Prøvde atarax en gang tror jeg, sånt virker ikke på meg. Var derfor jeg fikk vival til slutt, måtte mase i flere år. Men skal prøve å takle uroen uten vival. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja tror i grunn det, har vært frem og tilbake i psykiatrien ganske lenge. 

Det synes jeg er et viktig tema som jeg synes du skal snakke med behandler om. Jeg har det ikke helt klart for meg om du går i terapi eller ikke. Du skriver ihvertfall noe om en sykepleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Prøvde atarax en gang tror jeg, sånt virker ikke på meg. Var derfor jeg fikk vival til slutt, måtte mase i flere år. Men skal prøve å takle uroen uten vival. 

Bare nysgjerrig, hvor mange vival (5mg?) får du bruke om dagen? Er det maks et visst antall eller ved behov? Hvor mange blir det i gjennomsnitt pr dag? Bare nysgjerrig for å sammenligne med eget bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ColaZero skrev:

Det synes jeg er et viktig tema som jeg synes du skal snakke med behandler om. Jeg har det ikke helt klart for meg om du går i terapi eller ikke. Du skriver ihvertfall noe om en sykepleier.

Ja kan jo ta det opp. Jeg har fact team, med sykepleier og psykiater. Så har jeg en sykepleier fra dagsenteret, jobben hennes er å få meg ut en gang i uka. Jeg tror det er terapi det jeg får, jeg forstår det bare ikke. Men han sa sist han trodde ikke på det jeg snakket om, og var uenig ang medisiner. Jeg har trodd han trodde på det jeg sa og var enig med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ColaZero skrev:

Bare nysgjerrig, hvor mange vival (5mg?) får du bruke om dagen? Er det maks et visst antall eller ved behov? Hvor mange blir det i gjennomsnitt pr dag? Bare nysgjerrig for å sammenligne med eget bruk.

Nei det er 5 til 10 mg ved behov, pleier å ta 10 mg som oftest. Det er ikke mye jeg tar i forhold til før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja kan jo ta det opp. Jeg har fact team, med sykepleier og psykiater. Så har jeg en sykepleier fra dagsenteret, jobben hennes er å få meg ut en gang i uka. Jeg tror det er terapi det jeg får, jeg forstår det bare ikke. Men han sa sist han trodde ikke på det jeg snakket om, og var uenig ang medisiner. Jeg har trodd han trodde på det jeg sa og var enig med meg. 

Jeg forstår ikke jeg. Fact team med psykiater, men psykiateren treffer du kun når det gjelder medisiner har du sagt? Og sykepleieren i fact teamet, hvor ofte treffer du henne, eller er det han? Også i tillegg er det en mannlig sykepleier som skal få deg ut en gang i uka? Som trodde på deg før, men ikke nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det er 5 til 10 mg ved behov, pleier å ta 10 mg som oftest. Det er ikke mye jeg tar i forhold til før. 

Har du behov flere ganger pr døgn? (kryssforhør;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Trine skrev:

Du har ikke fungert dårligere fordi du har økt bruken av vival. I tillegg har du klart deg bra i nedtrappingen tidligere også, men så går det en liten stund, også blir du skikkelig dårlig. Dette er en av grunnene til at jeg, og mange andre, har bedt deg flere ganger om å begynne å føre logg/skrive dagbok. Du husker jo ikke fra gang til gang hvordan medisinkutt påvirker deg.

Strengt tatt er det bare å gå inn å lese gamle innlegg her.

Anonymkode: 4561a...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ColaZero skrev:

Jeg forstår ikke jeg. Fact team med psykiater, men psykiateren treffer du kun når det gjelder medisiner har du sagt? Og sykepleieren i fact teamet, hvor ofte treffer du henne, eller er det han? Også i tillegg er det en mannlig sykepleier som skal få deg ut en gang i uka? Som trodde på deg før, men ikke nå?

Ja psykiateren snakker jeg bare med om medisiner, men de har fact team møter vet jeg...snakker vel om alle pasientene da. Det er en han fra fact team, treffer han hver fjortende dag eller hver tredje uke...litt ettersom det passer han. Det er en hun fra dagsenteret, hun blander seg ikke i noe men jatter med meg. Jeg trodde han fra fact team trodde meg, hadde sansen for det jeg snakket om. Jo tror han har det da, men han tror ikke på det samme som meg. Var tydelig på det sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Strengt tatt er det bare å gå inn å lese gamle innlegg her.

Anonymkode: 4561a...65a

Ja, men hun har tidligere ment at hun ikke får til å finne de gamle innleggene, og det er jo tydelig at hun ikke har lest dem nå heller. Så da må det jo være bedre å bare skrive det ned i en bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ColaZero skrev:

Har du behov flere ganger pr døgn? (kryssforhør;))

Noen ganger har jeg det ;) Så det er jo fint det står "ved behov". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja psykiateren snakker jeg bare med om medisiner, men de har fact team møter vet jeg...snakker vel om alle pasientene da. Det er en han fra fact team, treffer han hver fjortende dag eller hver tredje uke...litt ettersom det passer han. Det er en hun fra dagsenteret, hun blander seg ikke i noe men jatter med meg. Jeg trodde han fra fact team trodde meg, hadde sansen for det jeg snakket om. Jo tror han har det da, men han tror ikke på det samme som meg. Var tydelig på det sist. 

Ok! Da forstår jeg :) Da kan jeg ikke se at du mottar terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, stjernestøv skrev:

Får kjøpe meg en dagbok da. Skrive hvordan jeg føler meg fra dag til dag. 

Du behøver ikke kjøpe dagbok, det kan du føre på pc'en.

Anonymkode: 4561a...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, ColaZero skrev:

Ok! Da forstår jeg :) Da kan jeg ikke se at du mottar terapi.

Tror det kaller det terapi, det er bare jeg som ikke forstår det. Er litt treg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du behøver ikke kjøpe dagbok, det kan du føre på pc'en.

Anonymkode: 4561a...65a

Ja det var lurt, skal prøve å finne ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Trine skrev:

Siden du skriver dere, så regner jeg med at du mener oss alle. Jeg har gått tur i 2 timer, og vært ute i hagen i et par timer, i dag. Det holder når man har vondt i bena ;)

Det er noen det gjelder mer enn andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror det kaller det terapi, det er bare jeg som ikke forstår det. Er litt treg :) 

Tror det du får er støttesamtaler og ikke terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Noen ganger har jeg det ;) Så det er jo fint det står "ved behov". 

Tja, vet ikke hvor lurt det er! Da er er det ikke unormalt at du tar 20mg pr dag. Kanskje mer på dager som er vanskelige. Det er relativt mye.

Jeg går på Lamictal og kan ta max 5mg pr døgn for å få kjøre bil. På min boks står det en halv tablett inntil 2 gng daglig ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror det kaller det terapi, det er bare jeg som ikke forstår det. Er litt treg :) 

Det er ikke slik "ordentlig" terapi legges opp. Kunne du tenkt deg terapi med psykiater fast en gang i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Trine skrev:

Tror det du får er støttesamtaler og ikke terapi.

Ja det er vel det det er, for sent med terapi sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...