Gå til innhold

Hvordan takler dere frykt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg skulle hatt nedskrevet alle medisiner jeg fikk altså... For jeg tror jeg fikk litt i overkant mye av det som er normalt. Og du sier at du har aldri fått så mye, så det er jo bra at de ikke gir intenst mye av ulike typer medisiner i dag... Kanskje det var derfor jeg ble så dårlig. Kanskje det ble for mange medisiner rett og slett.... Jeg vet ikke... Men jeg tror at det ikke bare var antall medisiner. Jeg tror at jeg ikke tålte noen av dem i utgangspunktet. For tilslutt forsøkte de på noen få, men jeg var helt sykt dårlig uansett. Nei umulig å si hva det skyldes. Men helt umulig å skylde på medisinene og. Men jeg antar at de gjorde meg verre siden pupillene mine dekket hele øynene... når jeg ble sucidal. 

Har du opplevd å få slike pupiller av medisinbruk?

Det der høres ikke greit ut, jeg tror du ble dårlig av for mange medisiner som de blandet. Hvordan kan de da vite om det virker når en får så mange, nei det der er skremmende. Vet min bror fikk endel, men ikke så mange som 20. Han ville alltid ta livet sitt og klarte det til slutt. 

Jeg fikk slike pupiller av efexor tror jeg det var, ble helt rar av dem og seroxat og. Hadde noen skumle bivirkninger- Og cipralex tålte jeg heller ikke, var konstant dårlig. Tror ikke jeg tåler AD så godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg tror det er naturlig at folk blir dårlig når de får så mange piller samtidig, og man kjenner ikke resultatet av denne salige blandingen. Nei det har jeg ikke vært ute for heldigvis, og jeg har vært lenge i psykiatrien. Fra jeg var atten av og på og i dag er jeg førtifem. Stakkars deg sier jeg bare :( 

Godt du er glad du er her i dag :) 

Ja, tenk : mitt liv kunne endt som 23 åring. Jeg begynte å gråte da jeg så denne historien om denne unge flotte jenta på 20 år, som opplevde ganske mye av det samme som jeg. Jeg kjente meg helt igjen i det. Helt forferdelig. Jeg kjente meg igjen fra alle pillene. 

Ja jeg er glad jeg er her i dag @stjernestøv.  En ting gjorde sykehuset rett: de hadde låste vinduer!!!! Jippi!.

Noen ganger kunne jeg ønske at jeg kunne fått en vidunderpille som fikk meg til å føle meg bedre fra angsten, men etter min erfaring så vet jeg at jeg må forsøke alt annet fremfor piller. Og å få så mange piller samtidig er jo helt utrolig mye for en kropp, og vi vet jo ikke hva det gjør med kroppen.

Men jeg sier uansett : man må lytte til kroppen sin, og prate med legen om bivirkninger og hva en føler. Og dersom du blir så dårlig som jeg og den jenten av medisineringen så forstår jeg godt at du ikke vil gå på det!!!!!!!. Da nekter man å gå på det!. Jeg begynte å nekte! Og legene forsto det tilslutt!.

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Ja, tenk : mitt liv kunne endt som 23 åring. Jeg begynte å gråte da jeg så denne historien om denne unge flotte jenta på 20 år, som opplevde ganske mye av det samme som jeg. Jeg kjente meg helt igjen i det. Helt forferdelig. Jeg kjente meg igjen fra alle pillene. 

Ja jeg er glad jeg er her i dag @stjernestøv. Noen ganger kunne jeg ønske at jeg kunne fått en vidunderpille som fikk meg til å føle meg bedre fra angsten, men etter min erfaring så vet jeg at jeg må forsøke alt annet fremfor piller. Og å få så mange piller samtidig er jo helt utrolig mye for en kropp, og vi vet jo ikke hva det gjør med kroppen.

Men jeg sier uansett : man må lytte til kroppen sin, og prate med legen om bivirkninger og hva en føler. Og dersom du blir så dårlig som jeg og den jenten av medisineringen så forstår jeg godt at du ikke vil gå på det. 

Tror ikke jeg ble så dårlig som du og den jenten der,jeg ble dårlig av selvmedisinering som tenåring. Da kunne jeg lett ha dødd av alt jeg holdt på med,skulle ønske jeg ikke hadde gjort alt jeg gjorde da. Jeg ville bare bort fra alt, og det fikk jeg jo når jeg ruset meg. Livet er rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja, tenk : mitt liv kunne endt som 23 åring. Jeg begynte å gråte da jeg så denne historien om denne unge flotte jenta på 20 år, som opplevde ganske mye av det samme som jeg. Jeg kjente meg helt igjen i det. Helt forferdelig. Jeg kjente meg igjen fra alle pillene. 

Ja jeg er glad jeg er her i dag @stjernestøv.  En ting gjorde sykehuset rett: de hadde låste vinduer!!!! Jippi!.

Noen ganger kunne jeg ønske at jeg kunne fått en vidunderpille som fikk meg til å føle meg bedre fra angsten, men etter min erfaring så vet jeg at jeg må forsøke alt annet fremfor piller. Og å få så mange piller samtidig er jo helt utrolig mye for en kropp, og vi vet jo ikke hva det gjør med kroppen.

Men jeg sier uansett : man må lytte til kroppen sin, og prate med legen om bivirkninger og hva en føler. Og dersom du blir så dårlig som jeg og den jenten av medisineringen så forstår jeg godt at du ikke vil gå på det!!!!!!!. Da nekter man å gå på det!. Jeg begynte å nekte! Og legene forsto det tilslutt!.

Men har du prøvd kun en medisin av gangen før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Tror ikke jeg ble så dårlig som du og den jenten der,jeg ble dårlig av selvmedisinering som tenåring. Da kunne jeg lett ha dødd av alt jeg holdt på med,skulle ønske jeg ikke hadde gjort alt jeg gjorde da. Jeg ville bare bort fra alt, og det fikk jeg jo når jeg ruset meg. Livet er rart. 

Ja jeg trodde jeg var alene om å bli så dårlig av medisineringen. Men så dukket det opp en historie om den jenta. Og da forsto jeg at jeg var ikke alene om å bli så dårlig. Legene sa at medisineringen  gjorde at pupillene ble utvidet over hele øynene osv. og at jegvar jo tydelig dopet ned i det jeg bestemte meg for å gå til vinduet , åpne det og ta livet av meg. Jeg gikk til vinduet, og var fullt bestemt på å dø, og så får jeg det ikke opp. Jippi sier jeg i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men har du prøvd kun en medisin av gangen før?

Jeg har forsøkt en gang til, antidepressive... de hjalp litt en stund tror jeg. Men iblant ble jeg verre så vågde ikke å gå på de lenge.  De var en mildere variant. Så ja jeg kan ikke si at medisiner bare fører til elendighet. Jeg har jo forsøkt noen som hjalp litt. Men jeg antar at det var noen av de sterkere medisinene som gjorde meg så dårlig... 

Men sovemedisinen var god å ha i en periode :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Ja jeg trodde jeg var alene om å bli så dårlig av medisineringen. Men så dukket det opp en historie om den jenta. Og da forsto jeg at jeg var ikke alene om å bli så dårlig. Legene sa at medisineringen  gjorde at pupillene ble utvidet over hele øynene osv. og at jegvar jo tydelig dopet ned i det jeg bestemte meg for å gå til vinduet , åpne det og ta livet av meg. Jeg gikk til vinduet, og var fullt bestemt på å dø, og så får jeg det ikke opp. Jippi sier jeg i dag :) 

Det var godt du fant noen å kjenne deg igjen i, men det var jo tragisk med den jenta. Og tragisk det som skjedde meg deg :( Tror de må tenke seg litt om før de skriver ut resepter på både det ene og det andre, ofte holder det med det ene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg har forsøkt en gang til, antidepressive... de hjalp litt en stund tror jeg. Men iblant ble jeg verre så vågde ikke å gå på de lenge.  De var en mildere variant. Så ja jeg kan ikke si at medisiner bare fører til elendighet. Jeg har jo forsøkt noen som hjalp litt. Men jeg antar at det var noen av de sterkere medisinene som gjorde meg så dårlig... 

Men sovemedisinen var god å ha i en periode :) 

Ok. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det var godt du fant noen å kjenne deg igjen i, men det var jo tragisk med den jenta. Og tragisk det som skjedde meg deg :( Tror de må tenke seg litt om før de skriver ut resepter på både det ene og det andre, ofte holder det med det ene. 

Ja det som skjedde med den jenta er utrolig tragisk. Jeg mener at der ser man total feilmedisinering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Ja det som skjedde med den jenta er utrolig tragisk. Jeg mener at der ser man total feilmedisinering. 

Ja man gjør det,det er ikke forsvarlig i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja man gjør det,det er ikke forsvarlig i det hele tatt. 

Ja det høres helt vannvittig ut, og ikke forsvarlig. Det er sant. Helt forferdelig! 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Ja det høres helt vannvittig ut, og ikke forsvarlig. Det er sant. 

Og når hun sa det at hun ville ta livet sitt, de burde ha holdt henne der da og ikke gitt henne permisjon. Men har jo hørt om folk som har tatt livet sitt mens de har vært innlagt også da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja man gjør det,det er ikke forsvarlig i det hele tatt. 

Jeg fikk mye inntrykk at de forsøker å medisinere bort plagene for å dope ned pasienten istedet for å gi skikkelig terapi. Men heldigvis forsto de hva jeg behøvde tilslutt. Jeg behøvde terapi, og de kom frem til gode løsninger uten medisinering som egenterapi med skriving. Ingenting annet hjalp meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Og når hun sa det at hun ville ta livet sitt, de burde ha holdt henne der da og ikke gitt henne permisjon. Men har jo hørt om folk som har tatt livet sitt mens de har vært innlagt også da. 

Ja det er sant: det er jo helt sprøtt at de ga henne permisjon i den tilstanden. Men mulig de trodde at hun var bedre. Mennesker gjør jo feil de og. Men jeg mener at det er en kritikkverdig feil som er gjort med å medisinere henne så sterkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg fikk mye inntrykk at de forsøker å medisinere bort plagene for å dope ned pasienten istedet for å gi skikkelig terapi. Men heldigvis forsto de hva jeg behøvde tilslutt. Jeg behøvde terapi, og de kom frem til gode løsninger uten medisinering som egenterapi med skriving. Ingenting annet hjalp meg. :)

Godt det er noe som hjelper da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Ja det er sant: det er jo helt sprøtt at de ga henne permisjon i den tilstanden. Men mulig de trodde at hun var bedre. Mennesker gjør jo feil de og. Men jeg mener at det er en kritikkverdig feil som er gjort med å medisinere henne så sterkt. 

Ja det er kritikkverdig! Det er nok mange mørketall også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Godt det er noe som hjelper da :) 

Ja jeg har merket at de kom frem til noe bra for meg: det er at hvis jeg får angst så skal jeg skrive ned hva jeg føler, og så konkludere, for innerst inne eier jeg fornuft. Jeg har lært meg en del taktikker, og det uten medisinering :) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja det er kritikkverdig! Det er nok mange mørketall også. 

Jeg tror nok ikke meg og hun jenta er de eneste som har erfart noe slikt med mistanke om at det skyldes medisineringen... Det er nok noen mørketall ute å går. Forferdelig å tenke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Ja jeg har merket at de kom frem til noe bra for meg: det er at hvis jeg får angst så skal jeg skrive ned hva jeg føler, og så konkludere, for innerst inne eier jeg fornuft. Jeg har lært meg en del taktikker, og det uten medisinering :) . 

Ja de har nok prøvd å lære meg ting også,men akkurat det "psykose greiene" tilbyr de bare medisiner mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja de har nok prøvd å lære meg ting også,men akkurat det "psykose greiene" tilbyr de bare medisiner mot. 

Jeg mener at de burde bli flinkere å tilby alternativ behandling fremfor medisineringen. Altså annen behandling. Jeg reagerte på at de bare kjørte på med medisiner for å dope oss ned, istedet for terapi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...