Gå til innhold

Hvordan takler dere frykt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Og jeg spurte rett ut i dag om psykiateren kunne tvangsmedisinere meg, og det kunne han ikke. Så da er det ute av verden, jeg gleder meg til å bli medisinfri :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du velger dette selv når du ikke vil ta medisiner.

Anonymkode: 4561a...65a

Det er ikke alltid at medisiner hjelper mot angst. Det har jeg erfaring med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Det er ikke alltid at medisiner hjelper mot angst. Det har jeg erfaring med. 

Nei men antipsykotika bedøver hele nervesystemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Det er ikke alltid at medisiner hjelper mot angst. Det har jeg erfaring med. 

Hun får vrangforestillinger og blir redd hver gang hun trapper ned på medisiner. Så i dette tilfellet hjelper medisinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, stjernestøv skrev:

.ingen mer xeplion på meg. Og det er jo jeg som er sjefen, tror det vil gå bra nå :) Føler det på meg! Jeg vil ha mer følelser og jeg vil gråte, noe jeg ikke har gjort på flere år. Jeg er svært følsom til vanlig. Men man skal jo snakke med psykiater når det forandres på medisiner, sånn er vel reglene. De har vel regler der og. 

Hva er annerledes denne gangen? For oss her inne er det helt tydelig at det er akkurat som de ørten tidligere gangene du har prøvd å kutte ut medisinen - du blir dårligere og dårligere, men nekter for det selv helt til du blir nødt til å starte opp igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Hva er annerledes denne gangen? For oss her inne er det helt tydelig at det er akkurat som de ørten tidligere gangene du har prøvd å kutte ut medisinen - du blir dårligere og dårligere, men nekter for det selv helt til du blir nødt til å starte opp igjen...

Før har jeg blitt dårlig bare av å trappe ned, har ikke blitt det nå så jeg tror det er annerledes nå. Og jeg starter ikke opp igjen nå, er ferdig med ap for godt. Først bli kvitt xeplion så seroquel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg og er var for lyder i huset og må sjekke det ut når jeg hører noe. Jeg er redd når mine tanker skaper virkelighet av alt jeg tenker. 

Kjenner meg igjen. Mine tanker er sånn og iblant. Når jeg er ekstra stresset over noe så får jeg ekstra mye av at jeg frykter mine egne tanker. Redselen i tankene blir som mareritt og skaper virkelighet. Iblant må jeg summe meg for å skille mellom tanker og virkelighet. Og det er når frykten er på det verste. Plagsomt men med meg hjalp det ikke med medisiner. Jeg fikk beskjed om å jobbe med tankene og å skrive ned hva jeg frykter og tenker. Pluss våge å disponere meg for noen av situasjonene som skaper angst. Men ikke alle. For det er jo noen typer angst som også er" lovlig" og begrunnet . 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Kjenner meg igjen. Mine tanker er sånn og iblant. Når jeg er ekstra stresset over noe så får jeg ekstra mye av at jeg frykter mine egne tanker. Redselen i tankene blir som mareritt og skaper virkelighet. Iblant må jeg summe meg for å skille mellom tanker og virkelighet. Og det er når frykten er på det verste. Plagsomt men med meg hjalp det ikke med medisiner. Jeg fikk beskjed om å jobbe med tankene og å skrive ned hva jeg frykter og tenker. Pluss våge å disponere meg for noen av situasjonene som skaper angst. Men ikke alle. For det er jo noen typer angst som også er" lovlig" og begrunnet . 

 

Sykepleieren sa i dag at tanker er ikke farlige, men det er jo nettopp det de er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Trine skrev:

Hun får vrangforestillinger og blir redd hver gang hun trapper ned på medisiner. Så i dette tilfellet hjelper medisinene.

Ok er ulike situasjoner mulig. For noen hjelper medisiner og for noen ikke. Forstår den. 

Men for meg så ga medisiner meg virkelig mer av vrangforestillinger og gjorde meg nærmest psykotisk. Altså jeg ble millioner ganger verre enn jeg er uten medisiner. Derfor konkluderte legen min med at jeg måtte unngå medisiner og kjøre på med skrive- terapi. Men jeg hører jo om folk som kjenner at medisinen hjelper. Men jeg har bare dårlig erfaring med det. Jeg ble suicidal når jeg gikk på medisiner. Noe jeg ikke er til vanlig. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren sa i dag at tanker er ikke farlige, men det er jo nettopp det de er. 

På hvilken måte er tanker farlige, så lenge man er klar over at det er bare tanker og ikke omsetter dem i farlige handlinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

På hvilken måte er tanker farlige, så lenge man er klar over at det er bare tanker og ikke omsetter dem i farlige handlinger?

Tanker skaper vår virkelighet sammen med følelser, sinnets kraft er enorm. På astralplanet skjer det du tenker på momentant, her i den tredje dimensjon skjer det litt senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser noen ganger med mine astrale øyne, så denne virkeligheten og astralplanet blandes. Vet ikke hvilke konsekvenser det får. Men må slutte å være redd.

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tanker skaper vår virkelighet sammen med følelser, sinnets kraft er enorm. 

Da kan du jo tenke på noe fredelig og hyggelig når du har lagt deg, i stedet for totalt usannsynlige skremmebilder om drap og ut-av-kroppen-opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, laban skrev:

Da kan du jo tenke på noe fredelig og hyggelig når du har lagt deg, i stedet for totalt usannsynlige skremmebilder om drap og ut-av-kroppen-opplevelser.

Ja det er det jeg prøver på :) Tenker på Kristus lyset og erkeengelen Michael <3 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Mina1 skrev:

Ok er ulike situasjoner mulig. For noen hjelper medisiner og for noen ikke. Forstår den. 

Men for meg så ga medisiner meg virkelig mer av vrangforestillinger og gjorde meg nærmest psykotisk. Altså jeg ble millioner ganger verre enn jeg er uten medisiner. Derfor konkluderte legen min med at jeg måtte unngå medisiner og kjøre på med skrive- terapi. Men jeg hører jo om folk som kjenner at medisinen hjelper. Men jeg har bare dårlig erfaring med det. Jeg ble suicidal når jeg gikk på medisiner. Noe jeg ikke er til vanlig. 

For noen gjør medisiner ting værre, for meg har medisiner sjelden noen som helst effekt, og for andre gjør medisiner så man klarer seg bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Trine skrev:

For noen gjør medisiner ting værre, for meg har medisiner sjelden noen som helst effekt, og for andre gjør medisiner så man klarer seg bedre :)

Jeg liker ikke den personen jeg blir på medisiner, det er bivirkninger som ikke er bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Det er ikke alltid at medisiner hjelper mot angst. Det har jeg erfaring med. 

Dette er psykoseproblemer, som er mer alvorlig enn bare angst.

Anonymkode: 4561a...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jeg liker ikke den personen jeg blir på medisiner, det er bivirkninger som ikke er bra. 

Jeg skjønner at bivirkningene er trasige. Men det må da være værre å hele tiden frykte at man skal bli drept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg liker ikke den personen jeg blir på medisiner, det er bivirkninger som ikke er bra. 

Da må du nesten bare leve med frykten.

Anonymkode: 4561a...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Jeg skjønner at bivirkningene er trasige. Men det må da være værre å hele tiden frykte at man skal bli drept.

Må jo lære meg å takle den frykten, alt skal ikke medisineres bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...