Gå til innhold

Flere som har opplevd dette?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja det er en bygd der alle helst skal være like.  Nei man blir jo ikke kvitt asperger, men de tror når de har lest om asperger kjenner de min sønn. Det blir jo helt feil, folk med asperger er forskjellige. Man må bli kjent med personen bak sykdommen, ikke se på han som Mr. asperger! Jeg blir kraftig provosert av sånt. Han er et godt menneske og en god pappa, men noen måtte jo reagere. Helsevesenet er et stygt vesen! 

Ja, folk med asperger er veldig forskjellige, men vi har også typiske trekk som går igjen hos alle. Mener de han ikke er en god pappa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Crying_metal skrev:

det kan være en form for det, tenkte det var det du mente men hovedinnlegget. At du var våken mens du var i drømmeverden, er to former en der du kan styre verden en annen der du ikke har helt kontroll hva som skjer. Er ikke ekspert på dette selv. Tredje øyet er vanskelig å forklare, det er bevissthet. At man ser forbi alt det gale i verden, mister all frykt hat tro, og lever i nuet. Det er min lille definisjon av det :) Er et tegn på høyere intelligens, ofte kalt klarsynt.

Ok :) Ja jeg har sett med det tredje øyet tidligere og,bilder og filmer...men alt var ikke godt. Med astralt syn ser jeg farger, snø og alt er i bevegelse. Sikkert som det er i astralverden. Det er jo ikke ting fast som her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, stjernestøv said:

Ok :) Ja jeg har sett med det tredje øyet tidligere og,bilder og filmer...men alt var ikke godt. Med astralt syn ser jeg farger, snø og alt er i bevegelse. Sikkert som det er i astralverden. Det er jo ikke ting fast som her. 

Tøft :) samme her har spillt fly sim i gamle kjellerstua mi i astral verden, kan ofte våkne opp feil vei i senga der jeg ligger med hodet mitt(eller bevissthet da) over mine fysiske bein:)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Ja, folk med asperger er veldig forskjellige, men vi har også typiske trekk som går igjen hos alle. Mener de han ikke er en god pappa?

Ja det er jo noe som er typisk, særinteresse og det sosiale. Ja de mener det om begge, at de ikke snakker nok med han. For noe tull!! Jeg har sett dem i aksjon, de er begge gode foreldre. De finner vel en diagnose til babyen og, snakket ikke nok han heller. Men så sa de "Det er jo forståelig med deg du som har asperger". Men det er tull! Er det noen som snakker mye så er det han,men kan bli stille i gitte situasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Crying_metal skrev:

Tøft :) samme her har spillt fly sim i gamle kjellerstua mi i astral verden, kan ofte våkne opp feil vei i senga der jeg ligger med hodet mitt(eller bevissthet da) over mine fysiske bein:)  

Ja det er spennende og givende å oppleve :) Det gjelder bare å takle det på en god måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja det er jo noe som er typisk, særinteresse og det sosiale. Ja de mener det om begge, at de ikke snakker nok med han. For noe tull!! Jeg har sett dem i aksjon, de er begge gode foreldre. De finner vel en diagnose til babyen og, snakket ikke nok han heller. Men så sa de "Det er jo forståelig med deg du som har asperger". Men det er tull! Er det noen som snakker mye så er det han,men kan bli stille i gitte situasjoner. 

Jeg syns egentlig det bare beviste at de aksepterer at han har asperger. At de forstår at det er naturlig for aspergere å ikke prate så mye når de ikke er i veldig trygge omgivelser og kan prate om det som interesserer dem. Virker jo som de bare forsøker å gi god oppfølging sånn at barnet får de beste forutsetninger for å klare seg i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Jeg syns egentlig det bare beviste at de aksepterer at han har asperger. At de forstår at det er naturlig for aspergere å ikke prate så mye når de ikke er i veldig trygge omgivelser og kan prate om det som interesserer dem. Virker jo som de bare forsøker å gi god oppfølging sånn at barnet får de beste forutsetninger for å klare seg i livet.

Ja vi får se...

Jeg har selv vært gjennom den samme mølja, fikk lite forståelse jeg da. Det var noe skremmende meg meg, hallo? Men BV skiftet mening etter å ha observert meg med ungene. Da fikk de se de andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, stjernestøv said:

Ja det er spennende og givende å oppleve :) Det gjelder bare å takle det på en god måte. 

Jepp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

De finner vel en diagnose til babyen og, snakket ikke nok han heller. 

Er ikke han under et år gammel?

Det er ikke alle babyer som pludrer like mye, det er ikke noe "krav" om at de skal lage masse lyder. Men det skal være mulig (for helsesøster og andre) å få kontakt med ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja vi får se...

Jeg har selv vært gjennom den samme mølja, fikk lite forståelse jeg da. Det var noe skremmende meg meg, hallo? Men BV skiftet mening etter å ha observert meg med ungene. Da fikk de se de andre. 

Jamen, du er jo litt skremmende :P Det er bedre å prøve å tenke at de bare ønsker å følge opp for å gi de beste forutsetninger for barnet. De vil bare veilede foreldrene. Det er ikke nødvendigvis negativt at noen blander seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, laban skrev:

Er ikke han under et år gammel?

Det er ikke alle babyer som pludrer like mye, det er ikke noe "krav" om at de skal lage masse lyder. Men det skal være mulig (for helsesøster og andre) å få kontakt med ham. 

Jo han fyller sju måneder, og han pludrer og snakker mye. Kanskje det er i uvante situasjoner han blir stille? Der han pleier å få sprøyter? 

Det er lett å få kontakt med han, og han er veldig til å følge med på folk som er rundt han. Ser langt etter folk, så jeg forstår ikke noe av dette. En psykolog har drevet og filmet dem og analysert, det må da være noe nytt? Og det er ikke alltid å lett å forstå hva en baby vil, det kommer etterhvert. Men noen skal taes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Trine skrev:

Jamen, du er jo litt skremmende :P Det er bedre å prøve å tenke at de bare ønsker å følge opp for å gi de beste forutsetninger for barnet. De vil bare veilede foreldrene. Det er ikke nødvendigvis negativt at noen blander seg inn.

Ja jeg er vel det uuuhuuu :P 

Nei, jeg vet ikke hva som er best. Men etter det jeg har observert er de veldig flinke med han. Det sier alle som kjenner dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Gargamel skrev:

Hvis du ikke sov så var det hallusinasjoner. Jeg har opplevd det én gang som barn når jeg hadde feberfantasier. Trodde senga var en båt...litt fascinerende opplevelse. 

Man kan ikke være på en plass man ikke er. Det sier seg selv.

Enig i denne. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, morsan skrev:

Jeg har opplevd at jeg har våknet opp og trodd jeg var et annet sted noen sekunder, og derfor har følt meg en smule forvirret inntil jeg skjønte hvor jeg var. Typisk skjedde dette noen ganger i yngre år da jeg hadde flere ulike hybler i løpet av få år og var 'hjemme' hos foreldrene mine i sommerferier, juleferier, påskeferier. Antageligvis hadde jeg drømt noe relatert til et annet bosted rett før jeg våknet.

Jeg har også våknet opp og trodd jeg var et annet sted noen sekunder. For så at det gikk opp for meg at jeg var hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, stjernestøv skrev:

En psykolog har drevet og filmet dem og analysert, det må da være noe nytt? Og det er ikke alltid å lett å forstå hva en baby vil, det kommer etterhvert. Men noen skal taes...

Marte Meo? 

http://www.abup.no/marte-meo-kort-om-metoden/

Det er en veiledningsmetode og handler ikke om å "ta" noen. Det er lurt hvis de unge tar imot alle slike tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Marte Meo? 

http://www.abup.no/marte-meo-kort-om-metoden/

Det er en veiledningsmetode og handler ikke om å "ta" noen. Det er lurt hvis de unge tar imot alle slike tilbud.

Vet ikke hva det er jeg, og de har tatt imot alle tilbud de har fått og veiledning. Men nå vil helsestasjonen at de skal få hjelp av BV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd å våkne og tro at jeg er en helt annen plass og har brukt noen minutter for å klare å komme til meg selv og innse at jeg faktisk er hjemme. Det samme med lukter at det føles at jeg er på et sykehus eller liknende. Men det med lukt kan jeg oppleve plutselig når jeg er dårlig som jeg er nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Undulaten skrev:

Jeg har også opplevd å våkne og tro at jeg er en helt annen plass og har brukt noen minutter for å klare å komme til meg selv og innse at jeg faktisk er hjemme. Det samme med lukter at det føles at jeg er på et sykehus eller liknende. Men det med lukt kan jeg oppleve plutselig når jeg er dårlig som jeg er nå. 

Jeg og kjenner endel lukter for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vet ikke hva det er jeg, og de har tatt imot alle tilbud de har fått og veiledning. Men nå vil helsestasjonen at de skal få hjelp av BV.

Det er vel ikke uten grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...