Gå til innhold

Flere som har opplevd dette?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Uff jaja! Syns dette er noe tull, det ble folk av folk i gamle dager og uten alt dette dill dallet. 

Hvordan vet du at det er dill-dall? Og kanskje hadde for eksempel du hatt et bedre liv om noen hadde fått den type veiledning da du var barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, frosken skrev:

Ja, men overstimulering er jo nettopp et eksempel på samspill som ikke er sensitivt nok. Jeg synes det er litt leit dersom du ikke ser at de unge foreldrene sannsynligvis vil ha bruk for hjelp fra andre for å klare sin foreldrerolle. Det er ingen som vil foreldrene noe vondt, det er et forsøk på å hjelpe dem til å fungere godt som foreldre. 

En type tiltak som brukes en del for tiden heter Circle of Security. 

Jeg har ikke sagt at de ikke kan ha brukt for hjelp, men de sier selv de ikke vil ha noe med BV å gjøre. Hva da? Skal jeg si "Jo det vil dere"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Hvordan vet du at det er dill-dall? Og kanskje hadde for eksempel du hatt et bedre liv om noen hadde fått den type veiledning da du var barn. 

Bv var i mine barns oppvekst store deler av tiden, hva hjalp det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg har ikke sagt at de ikke kan ha brukt for hjelp, men de sier selv de ikke vil ha noe med BV å gjøre. Hva da? Skal jeg si "Jo det vil dere"

Du kan jo ikke bestemme over dem, men jeg ville ha sagt tydelig at de ved å si nei sannsynligvis blir oppfattet som umodne foreldre. Det vil etter all sannsynlighet bli sendt bekymringsmelding, og de kan ikke unndra seg en undersøkelse fra bv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Bv var i mine barns oppvekst store deler av tiden, hva hjalp det? 

Jeg vet at du ikke synes de klarte å hjelpe dere. Det betyr ikke at de ikke kan klare det i forhold til din sønn og hans familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bv var i mine barns oppvekst store deler av tiden, hva hjalp det? 

Nå er det vel rundt 25 år siden dine barn var små og det har skjedd mye innen BV og deres metoder siden da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, frosken skrev:

Du kan jo ikke bestemme over dem, men jeg ville ha sagt tydelig at de ved å si nei sannsynligvis blir oppfattet som umodne foreldre. Det vil etter all sannsynlighet bli sendt bekymringsmelding, og de kan ikke unndra seg en undersøkelse fra bv. 

Ja da får de bare undersøke da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, frosken skrev:

Jeg vet at du ikke synes de klarte å hjelpe dere. Det betyr ikke at de ikke kan klare det i forhold til din sønn og hans familie. 

Jo de betalte barnehage og sfo, det hjalp jo da vi hadde trang økonomi. Eller kom det ikke ut noe av de tiltakene de kom med, helt fiasko. Ja, men de må jo ville ha hjelp da? De syns de klarer seg fint selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lillemus skrev:

Nå er det vel rundt 25 år siden dine barn var små og det har skjedd mye innen BV og deres metoder siden da...

Ikke så lenge siden de var inni bildet nei, men ja mulig ting har forandret seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Trine skrev:

Jeg skulle ønske noen brøy seg om at jeg "pratet" for lite da jeg var baby.

Ok. Men han her prater mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo de betalte barnehage og sfo, det hjalp jo da vi hadde trang økonomi. Eller kom det ikke ut noe av de tiltakene de kom med, helt fiasko. Ja, men de må jo ville ha hjelp da? De syns de klarer seg fint selv. 

Foreldrene kan ende opp med å miste omsorgsretten for sitt barn dersom de ikke har noe selvinnsikt mht. til sin foreldrekompetanse. Det skal selvfølgelig gjøres mange forsøk på andre tiltak før dette kan bli aktuelt, men det lover dårlig at de starter ut med å ikke vill ha veiledningen de tilbys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Foreldrene kan ende opp med å miste omsorgsretten for sitt barn dersom de ikke har noe selvinnsikt mht. til sin foreldrekompetanse. Det skal selvfølgelig gjøres mange forsøk på andre tiltak før dette kan bli aktuelt, men det lover dårlig at de starter ut med å ikke vill ha veiledningen de tilbys. 

Ok. Får si at de bør ta imot veiledningen da slik at det ikke sendes bekymringsmelding, men jeg kan bare gi råd og ikke bestemme. De kom med noen skrekkhistorier her selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, stjernestøv skrev:

Uff jaja! Syns dette er noe tull, det ble folk av folk i gamle dager og uten alt dette dill dallet. 

I riktig gamle dager var gjennomsnittsalderen 35 år.

Anonymkode: 86b01...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I riktig gamle dager var gjennomsnittsalderen 35 år.

Anonymkode: 86b01...e0e

Tenkte på de som er eldre i dag jeg da, det ble da folk av dem også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Hadde jeg fått barn hadde jeg gladlig tatt imot all den hjelpen jeg kunne få. Jeg forstår ikke hvordan god oppfølging kan være så negativt.

For meg er det ikke åpenlyst. Hva var det ment som da, om det ikke var for å veilede? Om jeg ikke husker feil har begge foreldrene psykiske diagnoser. Pappaen har asperger, noe som er svært arvelig. Å starte tidlig for å stimulere barnet på best mulig måte kan jo ikke være annet enn positivt.

Nok et klokt svar fra deg Trine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skjelden er det diskusjoner om barn, barneoppdragelse og hva som er riktig og galt, innafor eller uttafor å gjøre overfor egne barn her på Dol. Sånn er det der jeg ferdes i RL også, og derfor blir det ganske paradoksalt å se at dere som selv har hatt det vondt i barndommen og som syns livet er strevsomt i dag er så skråsikre på at dere vet best hvilke behov egne barn og barnebarn har. Jeg skjønner at dette er et slags forsvar, men skulle ønske du kunne styrke sønnen din og samboeren på at det å få hjelp og veiledning - også av BV - er til det beste for barnebarnets behov nå og for framtiden. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Stjernestøv : Jeg tror ingen vil synes det var hyggelig å få barnevernet hengende over seg. Jeg ville ikke ha likt det selv, men om jeg hadde kommet i en slik situasjon ville jeg forstått at det dummeste jeg kunne gjort var å ikke samarbeide med dem. Det er å be om problemer. 

Det beste rådet du som bestemor kan gi nå er å oppmuntre dem til å samarbeide, samt fortelle hvilke konsekvenser det _ kan_ gi om ikke de gjør det. 

Tenk på barnets beste og foreldrenes beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Kayia skrev:

Ikke skjelden er det diskusjoner om barn, barneoppdragelse og hva som er riktig og galt, innafor eller uttafor å gjøre overfor egne barn her på Dol. Sånn er det der jeg ferdes i RL også, og derfor blir det ganske paradoksalt å se at dere som selv har hatt det vondt i barndommen og som syns livet er strevsomt i dag er så skråsikre på at dere vet best hvilke behov egne barn og barnebarn har. Jeg skjønner at dette er et slags forsvar, men skulle ønske du kunne styrke sønnen din og samboeren på at det å få hjelp og veiledning - også av BV - er til det beste for barnebarnets behov nå og for framtiden. 

Hva gjorde jeg galt i mine barns oppvekst mener du? Ble syk? Jeg tok meg av dem og elsket dem,sa ofte jeg var glad i dem. Jeg lærte av min barndom, lærte hvordan man ikke skulle behandle barn. Tenkte på hva jeg skulle gi mine barn når jeg ble voksen, det jeg ikke fikk. Mine barn hadde det ikke vondt hjemme, men de hadde det vondt på skolen...mobbing og utestenging. Og mitt barnebarn har det ikke vondt hjemme, det kan jeg skrive under på. Jeg fikk faktisk skryt på modum fordi jeg så hva barna trengte, men kunne ikke alltid gi det pga min psyke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Stjernestøv : Jeg tror ingen vil synes det var hyggelig å få barnevernet hengende over seg. Jeg ville ikke ha likt det selv, men om jeg hadde kommet i en slik situasjon ville jeg forstått at det dummeste jeg kunne gjort var å ikke samarbeide med dem. Det er å be om problemer. 

Det beste rådet du som bestemor kan gi nå er å oppmuntre dem til å samarbeide, samt fortelle hvilke konsekvenser det _ kan_ gi om ikke de gjør det. 

Tenk på barnets beste og foreldrenes beste. 

Takk for forståelsen, det var godt faktisk å lese :) 

Ja jeg vet at det dummeste en gjør er å ikke samarbeide, har opplevd det selv. Da blir de enda mer påtrengene og tror det er noe galt hjemme. Tenker på deres beste, det gjør jeg virkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...