Gå til innhold

Flere som har opplevd dette?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, gråstein skrev:

Det er vel ikke uten grunn?

Jeg forstår det ikke! De sa at de snakker for lite med han og at han snakker for lite, de snakker jo til han hele tiden. De har lite tid til andre ting, de er alltid opptatt med han. Jeg har jo tenkt at kanskje det var for mye, babyen skal jo lære seg å ligge på gulvet å leke for seg selv. Ikke ha oppmerksomhet 100 % av tiden, men det er visst det som er tingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra quote du har der stjernestøv på bunnen :) så det først nå, ser ut som du allerede har skjønnt det! veldig vanskelig å være sånn i en slik hatefull og kompleks drevet verden vi lever i. men det finnes flere likesinnede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Crying_metal skrev:

Bra quote du har der stjernestøv på bunnen :) så det først nå, ser ut som du allerede har skjønnt det! veldig vanskelig å være sånn i en slik hatefull og kompleks drevet verden vi lever i. men det finnes flere likesinnede!

Det er godt det finnes likesinnede :) Prøver å sende ut lys og kjærlighet i denne verden vår <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når det gjelder min sønn og co føler jeg meg ansvarlig, jeg er jo mammaen. Han er vokst opp med BV :( Det henger vel igjen, går i arv :( Er vel ikke god nok som bestemor heller...

Oi det var negativt. Nei jeg gjør mitt beste :) 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, morsan skrev:

Jeg har opplevd at jeg har våknet opp og trodd jeg var et annet sted noen sekunder, og derfor har følt meg en smule forvirret inntil jeg skjønte hvor jeg var. Typisk skjedde dette noen ganger i yngre år da jeg hadde flere ulike hybler i løpet av få år og var 'hjemme' hos foreldrene mine i sommerferier, juleferier, påskeferier. Antageligvis hadde jeg drømt noe relatert til et annet bosted rett før jeg våknet.

Dette varte lenge. Men fint å høre at andre opplever noe lignendes, jeg har jo vært på ferie og trodd noen minutter at jeg var hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg er vel det uuuhuuu :P 

Nei, jeg vet ikke hva som er best. Men etter det jeg har observert er de veldig flinke med han. Det sier alle som kjenner dem. 

Men da gjør det vel ingenting at BVT eller andre observerer dem. Det er jo ikke som at de har tenkt å ta fra dem barnet. Det er helt sikkert en grunn til at helsestasjonen vil at de skal få hjelp av BVT. Og det kan godt være andre observasjoner de har gjort, annet enn at barnet lager for lite lyd. Dersom du ikke var med på helsestasjonen så vet du jo heller ikke annet enn hva du har blitt fortalt i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg forstår det ikke! De sa at de snakker for lite med han og at han snakker for lite, de snakker jo til han hele tiden. De har lite tid til andre ting, de er alltid opptatt med han. Jeg har jo tenkt at kanskje det var for mye, babyen skal jo lære seg å ligge på gulvet å leke for seg selv. Ikke ha oppmerksomhet 100 % av tiden, men det er visst det som er tingen. 

De har sannsynligvis observert samspillet mellom foreldre og barn, og kanskje påpekt at foreldrene ikke helt klarer å tilpasse sine reaksjoner til barnet. Noen kan trenge litt ekstra veiledning for å få til sensitivt samspill med sitt barn. Dette handler ikke om "hvor mye" de snakker med barnet, men om evnen til å tune seg inn i forhold til barnets ytringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, stjernestøv skrev:

Dette varte lenge. Men fint å høre at andre opplever noe lignendes, jeg har jo vært på ferie og trodd noen minutter at jeg var hjemme. 

Men jeg tar slikt på konto for at det er fort gjort å ta feil og at drømmer kan være livaktige og at overgangen mellom drøm og våken tilstand kan føles vag. Jeg vurderer ikke ett sekund at det har noe med noe overnaturlig eller utenomjordisk eller noe slikt å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Trine skrev:

Men da gjør det vel ingenting at BVT eller andre observerer dem. Det er jo ikke som at de har tenkt å ta fra dem barnet. Det er helt sikkert en grunn til at helsestasjonen vil at de skal få hjelp av BVT. Og det kan godt være andre observasjoner de har gjort, annet enn at barnet lager for lite lyd. Dersom du ikke var med på helsestasjonen så vet du jo heller ikke annet enn hva du har blitt fortalt i ettertid.

Nei men de er sånne som forteller meg alt, så de fortalte nok alt. Og det var nå et tynt grunnlag mener nå jeg. Nei de får bare observere så mye de vil da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, frosken skrev:

De har sannsynligvis observert samspillet mellom foreldre og barn, og kanskje påpekt at foreldrene ikke helt klarer å tilpasse sine reaksjoner til barnet. Noen kan trenge litt ekstra veiledning for å få til sensitivt samspill med sitt barn. Dette handler ikke om "hvor mye" de snakker med barnet, men om evnen til å tune seg inn i forhold til barnets ytringer. 

Ok. Og det er BV god på? Her var det bup som tok seg av sånt og autismeteamet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, morsan skrev:

Men jeg tar slikt på konto for at det er fort gjort å ta feil og at drømmer kan være livaktige og at overgangen mellom drøm og våken tilstand kan føles vag. Jeg vurderer ikke ett sekund at det har noe med noe overnaturlig eller utenomjordisk eller noe slikt å gjøre.

Nei vi har alle våre teorier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Gargamel skrev:

Hvis du ikke sov så var det hallusinasjoner. Jeg har opplevd det én gang som barn når jeg hadde feberfantasier. Trodde senga var en båt...litt fascinerende opplevelse. 

Man kan ikke være på en plass man ikke er. Det sier seg selv.

Jeg var veldig plaget av feberfantasier da jeg var barn. Kan fremdeles huske både fantasiene og følelsen av å være fanget i "drømmen", når jeg egentlig var våken. Hadde en bestemt "drøm" som kom hver gang jeg hadde høy feber. Men tror også det var noen andre drømmer også.

Mannen min hadde dette noen ganger som voksen også. Det var temmelig skremmende å være vitne til. Han hadde da høy feber.

Husker at det ene barnet mitt hadde det en gang, men da uten feber. Fant ut at det hette nattskrekk - egentlig et mareritt h*n ikke klarte å komme ut av selv om h*n var våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Og det er BV god på? Her var det bup som tok seg av sånt og autismeteamet.

Det er kanskje vanskelig, men prøv å tenk på BV som en støttespiller. BV vil barnets beste og det er mange som får hjelp og veiledning fra BV en periode. Det viktigste er å samarbeide og vise at man vil barnets beste og ønsker å ivareta barnet behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Fionys skrev:

Det er kanskje vanskelig, men prøv å tenk på BV som en støttespiller. BV vil barnets beste og det er mange som får hjelp og veiledning fra BV en periode. Det viktigste er å samarbeide og vise at man vil barnets beste og ønsker å ivareta barnet behov.

Jada, men på denne plassen blir man ikke kvitt dem. De var der hele tiden da mine vokste opp når de først kom inn i ildet, når vi flyttet til en annen plass var det noe annet. Her går de ofte etter rykter, det blir feil. Må jo forholde seg til fakta. Men for all del, er ikke redd dem jeg. Men skjønner at nybakte foreldre er skeptisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei vi har alle våre teorier..

Dette er fakta, ikke "teorier".

Anonymkode: 86b01...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er fakta, ikke "teorier".

Anonymkode: 86b01...e0e

Stoler ikke på "fakta" jeg, det meste er løgn og bedrag. Har du sett de figurene med "I dont see, i dont speak, i dont hear". Sånn er de fleste mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Stoler ikke på "fakta" jeg, det meste er løgn og bedrag. 

 

Nei, det er du som lurer deg selv.

Anonymkode: 86b01...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er du som lurer deg selv.

Anonymkode: 86b01...e0e

Javel? Så tro det du da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Her går de ofte etter rykter, det blir feil. Må jo forholde seg til fakta. 

Det er vel derfor de observerer og filmer - for å samle informasjon / fakta og kunne veilede på bakgrunn av det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Det er vel derfor de observerer og filmer - for å samle informasjon / fakta og kunne veilede på bakgrunn av det? 

Men de hadde sagt at det ikke skulle bli brukt mot dem, det skulle være en hjelp for dem som foreldre. Nå blir det brukt mot dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...