Gå til innhold

Flere som har opplevd dette?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Jada, men på denne plassen blir man ikke kvitt dem. De var der hele tiden da mine vokste opp når de først kom inn i ildet, når vi flyttet til en annen plass var det noe annet. Her går de ofte etter rykter, det blir feil. Må jo forholde seg til fakta. Men for all del, er ikke redd dem jeg. Men skjønner at nybakte foreldre er skeptisk. 

Du "blir kvitt" BV av å ivareta barnets helhetlige behov. Så enkelt og så vanskelig. 

Dette innebærer alt i fra bleieskift til å følge opp anbefalt behandling av egen sykdom/diagnose. Voksne mennesker som ikke kan ta vare på seg selv kan ikke ta vare på et spedbarn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Janus30 skrev:

Du "blir kvitt" BV av å ivareta barnets helhetlige behov. Så enkelt og så vanskelig. 

Dette innebærer alt i fra bleieskift til å følge opp anbefalt behandling av egen sykdom/diagnose. Voksne mennesker som ikke kan ta vare på seg selv kan ikke ta vare på et spedbarn. 

De var ikke inni bildet når jeg hadde spedbarn, og da var jeg meget dårlig men snakket ikke om det. Hadde forståelsesfulle helsesøstre på helsestasjonen, de sa jeg gjorde en god jobb. Tenke seg til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

De var ikke inni bildet når jeg hadde spedbarn, og da var jeg meget dårlig men snakket ikke om det. Hadde forståelsesfulle helsesøstre på helsestasjonen, de sa jeg gjorde en god jobb. Tenke seg til det?

Du må forstå at dette er individuelle vurderinger. Noen gjør dårlige vurderinger, noen ser en annen vei. I dette tilfellet har systemet fungert, og foreldre med et hjelpebehov har blitt fanget opp tidlig.

Ofte er det slik at tidlig intervensjon fører til at mindre inngripende tiltak fungerer. Å komme sent inn kan gjøre det vanskeligere og mer tidkrevende å lykkes. Å forhindre skjevutvikling i tidlig alder kan spare barnet for mye unødvendig lidelse senere i livet, og det må vel være fantastisk for foreldrene å kunne bidra til det?

Når veldig syke mennesker med små barn ikke blir fanget opp er det systemsvikt, ikke en bekreftelse på at alt er som det skal være. Det er altfor mange barn som går for lut og kaldt vann, men som går under radaren på grunn av pene klær og ok bmi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Janus30 skrev:

Du må forstå at dette er individuelle vurderinger. Noen gjør dårlige vurderinger, noen ser en annen vei. I dette tilfellet har systemet fungert, og foreldre med et hjelpebehov har blitt fanget opp tidlig.

Ofte er det slik at tidlig intervensjon fører til at mindre inngripende tiltak fungerer. Å komme sent inn kan gjøre det vanskeligere og mer tidkrevende å lykkes. Å forhindre skjevutvikling i tidlig alder kan spare barnet for mye unødvendig lidelse senere i livet, og det må vel være fantastisk for foreldrene å kunne bidra til det?

Når veldig syke mennesker med små barn ikke blir fanget opp er det systemsvikt, ikke en bekreftelse på at alt er som det skal være. Det er altfor mange barn som går for lut og kaldt vann, men som går under radaren på grunn av pene klær og ok bmi. 

I dette tilfellet er det ikke omsorgssvikt og min sønn klarer seg fint som pappa, jeg klarte meg jeg og og jeg var mye sykere enn han er nå. Og det er ikke lett å overtale dem til å like BV når de er så skeptiske, men jeg har sagt mitt nå. Det er bedre at de samarbeider ellers blir det enda mer press.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si denne tråden eskalerte, det var ikke meningen. Men setter pris på råd fra dere, jeg føler meg hjelpeløs. Enda en gang tar systemet over, føler meg litt lost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, stjernestøv skrev:

I dette tilfellet er det ikke omsorgssvikt og min sønn klarer seg fint som pappa, jeg klarte meg jeg og og jeg var mye sykere enn han er nå.

Hvorfor valgte du å få barn hvis du var så syk?

Anonymkode: 86b01...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor valgte du å få barn hvis du var så syk?

Anonymkode: 86b01...e0e

Det var det eneste jeg ønsket meg i livet og visste jeg kom til å elske dem over alt,angrer ikke på at jeg fikk to flotte gutter. Burde jeg ikke fått barn mener du? Ingenting er jo tilfeldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det var det eneste jeg ønsket meg i livet og visste jeg kom til å elske dem over alt,angrer ikke på at jeg fikk to flotte gutter. Burde jeg ikke fått barn mener du? Ingenting er jo tilfeldig. 

Jeg bare lurte. 

Anonymkode: 86b01...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...