Gå til innhold

Ambulerende tjenester


Trine

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes du skal kjøpe deg ull-kjolen:-) Eller noe lignende i ull, - det er jo så deilig å ha på seg! (nesten som aclima trøya!).

Ja, den kjolen kommer jeg nok ikke til å føle meg komfortabel i når jeg er blandt andre folk. Men jeg skal lete litt på nettet og se hva jeg finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

yellow ledbetter

Penklær er pyton. Jeg hater å pynte meg. Jeg har gått i jeans og strikkegenser mesteparten av livet. Jeg kler meg i grunnen sånn som jeg gjorde på ungdomsskolen. Men må jeg først være "fin", er jeg mer komfortabel i kjole enn i "damedress" eller drakt. Stive dressjakker er skikkelig skitt. De beste kjolene er knelange med lange ermer, uten pynt og dilldall og mønster, og i et stretchy stoff. Sikkert sånt som andre regner som hverdagskjoler. Med høye støvletter/boots til og for all del, tjukk strømpebukse. Godt jeg ikke må gå på ball så ofte. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går aldri i bukser (bortsett fra treningsbukser), men kun skjørt og noen ganger kjoler. Da kan jeg variere lengden etter ønske, ingenting er trangt og presser her og der. Jeg hører flere si at de synes det er så behagelig å gå i skjørt eller kjoler istedenfor disse buksne og da tenker jeg: Hvorfor ikke gjøre det? Jeg har ikke vært eier av en bukse på 13-14 år. Jeg gjør det ikke for å pynte meg, men rett og slett fordi det er behagelig.:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Ja, det viktigste er å finne det en liker å ha på seg og føler seg vel i. Og til daglig er det heldigvis ikke et problem for de fleste av oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Eva Sofie skrev:

Jeg går aldri i bukser (bortsett fra treningsbukser), men kun skjørt og noen ganger kjoler. Da kan jeg variere lengden etter ønske, ingenting er trangt og presser her og der. Jeg hører flere si at de synes det er så behagelig å gå i skjørt eller kjoler istedenfor disse buksne og da tenker jeg: Hvorfor ikke gjøre det? Jeg har ikke vært eier av en bukse på 13-14 år. Jeg gjør det ikke for å pynte meg, men rett og slett fordi det er behagelig.:) 

Det må jo være drikaldt på beina å gå rundt i bare skjørt? Eller har du 30 grader inne?

Anonymkode: 911e1...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, yellow ledbetter skrev:

Penklær er pyton. Jeg hater å pynte meg. Jeg har gått i jeans og strikkegenser mesteparten av livet. Jeg kler meg i grunnen sånn som jeg gjorde på ungdomsskolen. Men må jeg først være "fin", er jeg mer komfortabel i kjole enn i "damedress" eller drakt. Stive dressjakker er skikkelig skitt. De beste kjolene er knelange med lange ermer, uten pynt og dilldall og mønster, og i et stretchy stoff. Sikkert sånt som andre regner som hverdagskjoler. Med høye støvletter/boots til og for all del, tjukk strømpebukse. Godt jeg ikke må gå på ball så ofte. :P 

Jeg går i turbukse og ullgenser/ulltrøye hjemme. Klær skal være praktiske og komfortable. Jeg har faktisk en dressjakke som ikke er så stiv og buksa er nesten som å gå i joggebukse. Kjole er jeg skikkelig ukomfortabel i, også er det forferdelig upraktisk. Punt, dilldall og mønster er en uting. Haha, ja, jeg er glad jeg slipper å gå på ball :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må jo være drikaldt på beina å gå rundt i bare skjørt? Eller har du 30 grader inne?

Anonymkode: 911e1...d63

Går du alltid med langgenser på inne selv om det "bare" er 22 grader?

Anonymkode: 730d2...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
19 minutter siden, Trine skrev:

Jeg går i turbukse og ullgenser/ulltrøye hjemme. Klær skal være praktiske og komfortable. Jeg har faktisk en dressjakke som ikke er så stiv og buksa er nesten som å gå i joggebukse. Kjole er jeg skikkelig ukomfortabel i, også er det forferdelig upraktisk. Punt, dilldall og mønster er en uting. Haha, ja, jeg er glad jeg slipper å gå på ball :D

Jeg hadde en dressjakke en gang, som var stretchy og uten sånt ekkelt syntetisk for. Den likte jeg, men det var da jeg var tjukk, så den er sendt til Fretex for lenge siden. Ellers forbinder jeg dressklær med representasjon på jobb (gamlejobben min) og begravelser, så det er liksom ikke noe som får opp feststemninga akkurat. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Jeg hadde en dressjakke en gang, som var stretchy og uten sånt ekkelt syntetisk for. Den likte jeg, men det var da jeg var tjukk, så den er sendt til Fretex for lenge siden. Ellers forbinder jeg dressklær med representasjon på jobb (gamlejobben min) og begravelser, så det er liksom ikke noe som får opp feststemninga akkurat. :P

 

Ja, det syntetiske foret kunne de klart seg uten. Må ha skjorte under så jeg ikke får det rett mot huden. Jeg har tydeligvis et annet forhold til arbeidsklær enn deg. Arbeidsklær forbinder jeg med snikers og blåkläder :lol: Og juleselskap og begravelse er omtrent like trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Går du alltid med langgenser på inne selv om det "bare" er 22 grader?

Anonymkode: 730d2...3c0

Jeg har mellom 20 og 22 grader inne, og ja jeg går alltid med genser og bukse på inne. Viss jeg kun skulle gått i tskjorte så hadde jeg kun suttet å frøse..

Anonymkode: 911e1...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
1 time siden, Trine skrev:

Ja, det syntetiske foret kunne de klart seg uten. Må ha skjorte under så jeg ikke får det rett mot huden. Jeg har tydeligvis et annet forhold til arbeidsklær enn deg. Arbeidsklær forbinder jeg med snikers og blåkläder :lol: Og juleselskap og begravelse er omtrent like trist.

Blåkläder hadde passet meg bedre. Sånne arbeidsbukser kunne jeg lett å ha gått i til hverdags. Dress på jobb var heldigvis bare en kort periode ved spesielle anledninger, og det er et tilbakelagt fenomen. Stort sett har jeg kledd meg i det jeg ville på jobb, men jeg har vært innom både dress, hvit "helsevesenfrakk" og arbeidsforkle av butikktypen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Blåkläder hadde passet meg bedre. Sånne arbeidsbukser kunne jeg lett å ha gått i til hverdags. Dress på jobb var heldigvis bare en kort periode ved spesielle anledninger, og det er et tilbakelagt fenomen. Stort sett har jeg kledd meg i det jeg ville på jobb, men jeg har vært innom både dress, hvit "helsevesenfrakk" og arbeidsforkle av butikktypen. 

Ja, de er ganske praktiske med alle sine lommer. Men har ganske mye lommer i de buksene jeg bruker til hverdags også, uten at de ser så arbeidsbukse ut. Ikke at jeg vet om det ser så mye bedre ut når det ser ut som man kommer rett fra skauen, men ofte kommer jeg jo rett fra skauen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
Akkurat nå, Trine skrev:

Ja, de er ganske praktiske med alle sine lommer. Men har ganske mye lommer i de buksene jeg bruker til hverdags også, uten at de ser så arbeidsbukse ut. Ikke at jeg vet om det ser så mye bedre ut når det ser ut som man kommer rett fra skauen, men ofte kommer jeg jo rett fra skauen :P

Jeg har bare jeans, men jeg ønsker meg en ny camobukse, faktisk. Bra at du fikk meg til å huske det. Den jeg hadde var for stor så jeg ga den vekk til en av guttene. Hm. Må sjekke på nett. Det er jo tid for julegaveønske snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Jeg har bare jeans, men jeg ønsker meg en ny camobukse, faktisk. Bra at du fikk meg til å huske det. Den jeg hadde var for stor så jeg ga den vekk til en av guttene. Hm. Må sjekke på nett. Det er jo tid for julegaveønske snart. 

Jeg hadde en altfor stor camobukse en gang, det var ikke noe gøy da jeg skulle gjennom sikkerhetskontrollen på flyplassen. Ja, er bare å begynne å lete etter ting å ønske seg til jul nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må jo være drikaldt på beina å gå rundt i bare skjørt? Eller har du 30 grader inne?

Anonymkode: 911e1...d63

 

Hehe, det finnes strømpebukser i ulik tykkelse og siden det er hverdagsskjørt passer det jo fint inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordnet seg sånn delvis med ambulerende. Hun ene stilte meg et spørsmål som gjorde at jeg klarte å si at jeg ble veldig stressa av alle som skulle hit, og at jeg ikke ville klare å nyttegjøre meg hjelpen på grunn av det. Så vi ble enige om at det er 3 stk som skal komme hit. Er det andre som jobber de dagene de skal hit, skal de heller la være å komme. Jeg kunne sende en melding dersom jeg alikevel hadde behov for at noen kom. Det føles ganske mye lettere nå som jeg slipper å ha så mange å forholde meg til, og slipper at det plutselig kommer en vikar som jeg kanskje bare ser den ene gangen. Noen hadde bare en person som kom også, men da fikk man jo ikke så mye hjelp som man hadde krav på. Det får ikke jeg nå heller, men det er bedre det enn å få masse hjelp som bare resulterer i kaos for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, yellow ledbetter skrev:

Så bra at du fikk sagt fra og at de tok deg på alvor. Det bør jo være en selvfølge, men en vet jo aldri. 

De hadde flere brukere med asperger sa hun, så det var ikke noe nytt for dem at folk ikke taklet å forholde seg til så mange :) Men jeg fikk jo et inntrykk av at det ikke var noen andre alternativer da jeg snakket med hun første. Men jeg tror hun andre hadde litt større forståelse av hvordan en med asperger fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det kan man jo ha selv med den diagnosen. Ikke alle med asperger lik veitu .. Får jo rabatt på ferge og greier med ledsagerbevis og, så det er jo ikke direkte dumt å ha ! ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...