Gå til innhold

ærlig svar

Gjest jenta 16

Anbefalte innlegg

Gjest jenta 16

Hei!

Jeg lurer på en del ting som har med kosthold og sånn..

Jeg spiser noen knekkebrød, em brødskive, litt middag og litt skummet melk hver dag. trener 3-4 ganger i uka i tillegg. prøver å slanke meg, og har allerede gått ned 10 kg. veier 46 nå og er 153cm høy, men når jeg skrev inn til en helsesøster på nettet, så sa hun at idealvekten min var 40kg. Når det gjelder BMI så er jo den ok, men når helsesøster sier at jeg burde vie 40 kg, så forvirrer det meg. Jeg mener selv jeg er feit, og sliter nå med bulemiske tendenser, som er vanskelig å komme seg ut av, og vekten går ikke nedover nå heller..

Det jeg lurer på er om hvem jeg egentlig skal stole på. BMI indeksen eller helsesøster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, ei dame jeg kjenner er 159 og veier omtrent 45. BMI blir da omtrent 18 og tilsier undervekt. Men hun har lett og spinkel benbygning, synes selv det er passe vekt eller litt i overkant og ser på ingen måte skranglet ut. Ribbena og musklene synes som på en mann i god form, men en klypeprøve bak på overarmen og andre steder avslører likevel at det er en del underhudsisolasjon. Så ta BMI-en med en klype salt. Helsesøsteren kanskje er mer verdt å høre på, tross alt. Universalløsningen er trening: gåturer, løping, inneøvelser, sykling, svømming, skiløping, alt som gir utholdenhet og styrke og samtidig matlyst og fasong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...