Gå til innhold

Barn som sliter psykisk

Anbefalte innlegg

Har en 12 år gammel sønn som sliter psykisk etter noe som skjedde for ett år tilbake. Jeg ønsker ikke forklare akkurat hva som  skjedde, men jeg gjør alt i min makt for å støtte og være der for han. Han er i en slags benektelse, og vil ikke snakke om vonde ting, eller følelser generelt. Før var det lettere å snakke om ting,  men kan være pga alderen også. Samtidig vet jeg at dette er veldig vondt for han, stresser han og jeg ser at venner trekker seg unna. 

Han nekter å snakke med noen han ikke kjenner (helsesøster/psykolog etc) , han vil ikke snakke om det som jeg vet plager han. Han klarte å åpne seg opp for meg én gang om det, og det var så opprivende og ødeleggende tankene og følelsene han hadde om det som var skjedd, at jeg ble dypt bekymret. Jeg gjør hva jeg kan for han, men instinksivt så føler jeg at noe må gjøres, men at jeg heller ikke kan presse han til å snakke med noen? 

Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre ift det, er det noen som har erfaring ift barn som hadde trengt hjelp, men som ikke vil ha det ift samtale med psykolog etc? Hva alternativer fins, og hvordan man kan være en best mulig støtte når de ikke vil prate?

På forhånd, tusen takk

Anonymkode: c5ed2...900

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/423738-barn-som-sliter-psykisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...