Gå til innhold

Aktiv på kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 17.11.2017 den 17.45, yellow ledbetter skrev:

Ja, det med ro har mye å si for meg også. Og det er jo gjerne utpå kvelden roen senker seg for folk som har unger, og da er det fristende å tøye kvelden så langt som mulig og ende opp med å få for lite søvn. Sånn holdt jeg på i årevis. Ikke lurt. Nå får jeg faktisk alenetida mi om morgenen, når ungdommene er oppe og ute av huset, siden jeg styrer arbeidstida mi sjøl og kan begynne når jeg er våken og opplagt nok, og så jobber jeg så lenge jeg må eller orker om kvelden. Men jeg må bare sette en grense såpass tidlig at jeg klarer å lande før leggetid. Selvdisiplin er en fin ting, men ikke alltid så enkelt, dessverre.

Da har du en jobb hvor du har mulighet for fleksitid og slik har dessverre ikke jeg det.

Anonymkode: 68935...acb

yellow ledbetter
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du en jobb hvor du har mulighet for fleksitid og slik har dessverre ikke jeg det.

Nettopp. Det hadde ikke jeg heller før, og da ble det dessverre for lite søvn. Jeg forstår deg veldig godt.

Skrevet
10 timer siden, yellow ledbetter skrev:

Nettopp. Det hadde ikke jeg heller før, og da ble det dessverre for lite søvn. Jeg forstår deg veldig godt.

Skjønner. Takk for forståelsen. Kanskje jeg rett og slett får negynne å tenke på bytte av jobb slik at jeg får mulighet til fleksitid, men det er vel ikke mange jobber hvor det er mulig. Kan jeg spørre deg hva du jobber som?

yellow ledbetter
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Takk for forståelsen. Kanskje jeg rett og slett får negynne å tenke på bytte av jobb slik at jeg får mulighet til fleksitid, men det er vel ikke mange jobber hvor det er mulig. Kan jeg spørre deg hva du jobber som?

Jeg jobber frilans med tekstarbeid. Hjemmekontor, så jeg jobber når det passer meg. Mange fordeler, men det er jo usikkert mht inntekt, og jeg har ikke rett til sykepenger og dagpenger på samme måte som når du har en fast arbeidsgiver. Det er også en viss stressfaktor å skulle prioritere ulike oppdragsgivere, men totalt sett passer det meg veldig bra. 

Skrevet
7 timer siden, yellow ledbetter skrev:

Jeg jobber frilans med tekstarbeid. Hjemmekontor, så jeg jobber når det passer meg. Mange fordeler, men det er jo usikkert mht inntekt, og jeg har ikke rett til sykepenger og dagpenger på samme måte som når du har en fast arbeidsgiver. Det er også en viss stressfaktor å skulle prioritere ulike oppdragsgivere, men totalt sett passer det meg veldig bra. 

Det høres ut som en god løsning når man sliter psykisk. Jeg er ganske desperat etter å kunne fungere, men det ser ikke akkurat lovende ut akkurat nå..

• 5 måneder senere...
Skrevet
On 11/14/2017 at 7:11 PM, Caprioli said:

Om du kan si at det er et tegn på depresjon er jeg usikker på, men det er i alle fall et relativt vanlig mønster ved depresjon.

Men - Symptomene du nevner kan godt stemme med depresjon, og selv om de sikkert kan stemme med andre ting også, så styrker det vel mistanken om at de bunner i en depresjon når du "plutselig blir kvitt dem" hver kveld.

Hvor lenge har du hatt det slik?

Skrevet

Hei dere - Caprioli skriver noe over her jeg må høre om. Jeg har slitt nå i et år med angst og depresjon. MEN det jeg lurer på som ingen leger gir meg noe svar på er hvorfor alltid kveldene mine er fine. Det er også slik noen ganger at deler av dager kan være symptomfrie og glade, ja nesten hele dager. Morgenene mine har de siste åtte månedene vært svært tunge. Går på jobb, men har alltid en vond vond følelse i kroppen. Men som sagt plutselig kan den være borte. Ting pleier å bli bedre når jeg henter sønnen min også - men ikke alltid. Hvordan kan jeg ha det så bra utover kvelden og midt på natten når dagene slett ikke er sånn??? Håper virkelig noen kan hjelpe meg med dette. Jarle

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...