Gå til innhold

Tredemølle.. Bra måte å holde seg i form på om vinteren?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å ha en tredemølle i hus. Jeg har ikke forsøkt å løpe på tredemølle før. Noen som har trent på det, og vet om det er en bra måte å holde løpeformen i gang på gjennom vinteren på glatte, eller snøfulle dager? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg vurderer å ha en tredemølle i hus. Jeg har ikke forsøkt å løpe på tredemølle før. Noen som har trent på det, og vet om det er en bra måte å holde løpeformen i gang på gjennom vinteren på glatte, eller snøfulle dager? 

Sånn innimellom har jeg også lyst på tredemølle, men jeg mistenker at den ville bli brukt like mye som trimsykkelen etter at den første begeistringen har lagt seg...

Om du bor slik at du har naboer under deg så glem det. Det høres!

Den tar stor plass.

Den koster noen tusenlapper om du skal ha en som er rimelig brukbar.

Jeg løp ute 2-3 ganger hver eneste uke hele sist vinter og det gikk fint det. Kjøp deg heller et par gode joggesko med pigg og en tykk løpebukse. Det er jo sko og klær du kan bruke når du går tur ellers også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg vurderer å ha en tredemølle i hus. Jeg har ikke forsøkt å løpe på tredemølle før. Noen som har trent på det, og vet om det er en bra måte å holde løpeformen i gang på gjennom vinteren på glatte, eller snøfulle dager? 

Du kan se om du får testet det på et treningssenter. Følelsen kan sammenlignes med å løpe på bane. Jeg bruker det litt som oppvarming før styrketrening. Jeg kjenner folk som er med på 3T-timer hvor de løper på tredemølle, og det er visstnok bra men da blir man pisket av en instruktør.  Jeg ville sikkert hivd meg med på det om jeg var medlem. 

Jeg synes det høres kjedelig ut å trene lange "turer" alene på tredemølle.

Jeg er allikevel enig med Lillemus: Start heller med å kjøpe piggsko. Det funker som bare det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg vurderer å ha en tredemølle i hus. Jeg har ikke forsøkt å løpe på tredemølle før. Noen som har trent på det, og vet om det er en bra måte å holde løpeformen i gang på gjennom vinteren på glatte, eller snøfulle dager? 

Jeg synes det er helt greit å løpe på tredemølle, men temmelig kjedelig. Det blir på flere vis veldig ensformig, og bevegelsen blir jo litt annerledes enn å løpe ute.

 

Da barna var små kjøpte jeg en spinningssykkel for å kunne trene hjemme. Den ble en del brukt første vinteren, egentlig ganske genialt å se på TV mens man sykler - jeg kom meg gjennom hele Sex og Singelliv (igjen) på den måten :). Men så ble sykkelen bare stående... før den ble gitt bort til en venn. Har mistanke om at en tredemølle ville lidt samme skjebne hos meg.

 

Selv trener jeg i lysløypa på vinteren, så sant det er føre til det. Hvis ikke blir det mere treningssenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Jeg synes det er helt greit å løpe på tredemølle, men temmelig kjedelig. Det blir på flere vis veldig ensformig, og bevegelsen blir jo litt annerledes enn å løpe ute.

 

Da barna var små kjøpte jeg en spinningssykkel for å kunne trene hjemme. Den ble en del brukt første vinteren, egentlig ganske genialt å se på TV mens man sykler - jeg kom meg gjennom hele Sex og Singelliv (igjen) på den måten :). Men så ble sykkelen bare stående... før den ble gitt bort til en venn. Har mistanke om at en tredemølle ville lidt samme skjebne hos meg.

 

Selv trener jeg i lysløypa på vinteren, så sant det er føre til det. Hvis ikke blir det mere treningssenter.

Jeg hadde trimsykkel før, men ga den bort. Angrer på det nå. Men gjort er gjort. Men samme skjer vel med tredemøllen og tenker jeg. Blir fort kjedelig i lengden. Gøy i starten men kjedelig etterhvert. ... Men skal iallefall se å få trent 2-3 ganger i uken gjennom vinteren. Viktig å trene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tredemølle i et rom i kjelleren, og synes den er fin å ha når været er helt ille, for eksempel med storm, regn og hålke, eller når jeg må løpe seint  på kvelden eller tidlig om morgenen, dvs. på dager som egentlig er fullt belagt med andre ting. Det er veldig lettvint å løpe en halvtimes tid på mølla, men jeg har saktere tempo der enn ute. Ikke fordi jeg blir sliten eller andpusten, men jeg klarer liksom ikke å få med meg beina raskt nok.

Kjedelig er det, men vi har satt en TV der, og det hjelper betraktelig.

Jeg har som regel på meg kun truse og sportsBH, så da kan jeg jo leke at det er en varm sommerdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
15 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg vurderer å ha en tredemølle i hus. Jeg har ikke forsøkt å løpe på tredemølle før. Noen som har trent på det, og vet om det er en bra måte å holde løpeformen i gang på gjennom vinteren på glatte, eller snøfulle dager? 

Nei, jeg drar heller på treningssenter. Hos meg ville det neppe blitt brukt om jeg hadde den hjemme. Høres sikkert rart ut, men det hadde blitt for lettvint til at det ble gjort.  Jeg må sette av en time på treningsstudio for å få trent skikkelig. 

Ellers driver jeg med powerwalk utendørs i oppoverbakker nå for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Babette skrev:

Jeg har som regel på meg kun truse og sportsBH, så da kan jeg jo leke at det er en varm sommerdag.

Du kunne prøve å få tak i en sånn fordums høyfjellsol for å gjøre bildet komplett :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, morsan skrev:

Du kunne prøve å få tak i en sånn fordums høyfjellsol for å gjøre bildet komplett :D 

Ja gosh, de husker jeg, satt og grillet ansiktet med en slik en jeg og :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎11‎.‎2017 den 6.34, Lillemus skrev:

Sånn innimellom har jeg også lyst på tredemølle, men jeg mistenker at den ville bli brukt like mye som trimsykkelen etter at den første begeistringen har lagt seg...

Det er vel nokså betegnende at for svært mange av trimapparatene som selges så reklameres det om hvor lett det er å _gjemme dem bort under sengen_,,,! Det ligger mange bortstuede trimapparater i de tusen hjem, eller trimsykler, tredemøller etc som brukes som overprisede stumtjenere. ;) 

Endret av morsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xtra skrev:

Ja gosh, de husker jeg, satt og grillet ansiktet med en slik en jeg og :unsure:

Husker jeg satte meg med ryggen til for å få litt sol der også, og satt og leste samtidig. Ble solbrent i en runding på ryggen. Gosh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, morsan skrev:

Du kunne prøve å få tak i en sånn fordums høyfjellsol for å gjøre bildet komplett :D 

Haha, ja en sånn hadde moren min, og jeg lånte den av og til. Ble ganske brun i trynet. Og veldig tørr i huden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...