Gå til innhold

Flere som er slappe?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
4 minutter siden, tilstede skrev:

Kjenner også på en viss slapphet, og synes det er vanskelig å sparke meg bak og komme meg på treningssenteret igjen etter fullstendig fri nå i julen. Satser friskt på en treningsfull helg. I kveld skal jeg bare sitte her foran peisen og se mange episoder av Outlander.   Det positive er at jeg har gått ned en og en halv kilo i julen, så nå mangler jeg en kilo på å ha gått ned femti kilo. Snart har jeg nådd målet mitt og fått figuren min sånn nogenlunde tilbake. Har brukt så lang tid på å gå det ned så har ikke fått noe løshud egentlig, bare litt slapp i magen, men vet ikke om det er noe grunnlag for noe operasjon. Får diskutere det med legen min når jeg har gått ned de siste seks kiloene. 

Litt hardt å komme i gang med jobb og livet generelt etter julen synes jeg.

Så mange kilo du har gått ned, så flink du er :) Jeg holder på nå, vil ikke ha løshud og har ikke fått det før heller. Skal ned en kilo i uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, cilie skrev:

Har du også vært forkjølet? Jeg begynte i starten av desember, ble bedre og så mye verre igjen i går😑 Så lei og umulig å få trent. Har symptomer som ligner kyssesyken. 

Det begynte med halsbetennelse og øreverk, gikk så over til lungene (fikk da antibiotika) og ble nesten bra for så å bli kraftig forkjølet. Har vært potte tett, har ennå nesten ikke stemme.  I følge legen så er det mange som er syke nå og det er langvarig hos de fleste.  

Hvis du har kyssesyken så skal du iallefall ikke trene. Håper du snart blir bra. God bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Så mange kilo du har gått ned, så flink du er :) Jeg holder på nå, vil ikke ha løshud og har ikke fått det før heller. Skal ned en kilo i uken. 

Går du ned fornuftig og bruker tid på det, vil du hente mye på det i forhold til løshud. Mange som har tatt slankeoperasjon går ned femti kilo på et halvt år, og sitter igjen med store mengder løshud. Jeg ville ikke det. Og har brukt tre år på nedgangen. Det har tatt tid, men jeg tror det har vært verdt det. Det er en stor helsegevinst å hente på å gå ned i vekt. Du føler deg så mye lettere i kroppen, det er så mye lettere å bevege deg, lettere å gå turer, gå trapper, bakker. Du må aldri gi deg med å forsøke å komme deg ned i vekt, selv om jeg vet det er lett å bare gi opp. Du har så mye å hente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så mange kilo du har gått ned, så flink du er :) Jeg holder på nå, vil ikke ha løshud og har ikke fått det før heller. Skal ned en kilo i uken. 

Også vil jeg bare si at det er de første ti kiloene som er de vanskeligste egentlig, selv om de glir fortest av. Etter det setter du deg mål på fem kilo i gangen og tar det derfra, og du føler deg bedre for hver fem kilo som glir av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, tilstede skrev:

Går du ned fornuftig og bruker tid på det, vil du hente mye på det i forhold til løshud. Mange som har tatt slankeoperasjon går ned femti kilo på et halvt år, og sitter igjen med store mengder løshud. Jeg ville ikke det. Og har brukt tre år på nedgangen. Det har tatt tid, men jeg tror det har vært verdt det. Det er en stor helsegevinst å hente på å gå ned i vekt. Du føler deg så mye lettere i kroppen, det er så mye lettere å bevege deg, lettere å gå turer, gå trapper, bakker. Du må aldri gi deg med å forsøke å komme deg ned i vekt, selv om jeg vet det er lett å bare gi opp. Du har så mye å hente.

Takk for gode råd :) Nei denne gangen skal jeg ikke gi meg, må ned i vekt nå. Har problemer med å gå opp trappa her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, tilstede skrev:

Også vil jeg bare si at det er de første ti kiloene som er de vanskeligste egentlig, selv om de glir fortest av. Etter det setter du deg mål på fem kilo i gangen og tar det derfra, og du føler deg bedre for hver fem kilo som glir av. 

Ja sant det, har tolv kilo som mål på tre måneder nå. Håper jeg klarer det, etter det lager jeg nytt mål. Er blitt med i vektklubb så skriver ned alt jeg spiser, da blir man bevisst :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, emilie321 skrev:

Det begynte med halsbetennelse og øreverk, gikk så over til lungene (fikk da antibiotika) og ble nesten bra for så å bli kraftig forkjølet. Har vært potte tett, har ennå nesten ikke stemme.  I følge legen så er det mange som er syke nå og det er langvarig hos de fleste.  

Hvis du har kyssesyken så skal du iallefall ikke trene. Håper du snart blir bra. God bedring:)

Såpass ja! Godt du er bedre nå! Jeg har sikkert ikke kyssesyken altså, men er veldig dårlig på morgen/kveld og veldig vondt i hals og hode, hes og slapp. Vurderer noe PT-greier, men blir dyrt og bortkastet om jeg ikke asap kommer i form😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Såpass ja! Godt du er bedre nå! Jeg har sikkert ikke kyssesyken altså, men er veldig dårlig på morgen/kveld og veldig vondt i hals og hode, hes og slapp. Vurderer noe PT-greier, men blir dyrt og bortkastet om jeg ikke asap kommer i form😪

Er det ikke greit å ha PT når du i form? Får jo ikke særlig utbytte når en hangler.  

Var hos manuell terapeuten idag og fikk beskjed om å begynne rolig. Skal jo på jobb på fredag og da får jeg jo testet formen. Begynner å føle at det er litt spenst i kroppen igjen, så jeg tror at jeg er klar til å begynne. Legen nevnte også at hoste og heshet kunne henge lenge igjen. Angående PT så har jeg gratis tilgang på det via jobben, det er jo et kjempegode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja håper det tar seg opp igjen for deg :) 

Takk det samme:)Kommer seg nok:)

Anonymkode: 2c0b0...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, emilie321 skrev:

Er det ikke greit å ha PT når du i form? Får jo ikke særlig utbytte når en hangler.  

Var hos manuell terapeuten idag og fikk beskjed om å begynne rolig. Skal jo på jobb på fredag og da får jeg jo testet formen. Begynner å føle at det er litt spenst i kroppen igjen, så jeg tror at jeg er klar til å begynne. Legen nevnte også at hoste og heshet kunne henge lenge igjen. Angående PT så har jeg gratis tilgang på det via jobben, det er jo et kjempegode.

Jo, men det starter et opplegg snart🤔

Hadde jeg hatt gratis PT, hadde jeg benyttet meg av det! Jeg har moderne treningsfasiliteter, men er likevel medlem på senter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Jo, men det starter et opplegg snart🤔

Hadde jeg hatt gratis PT, hadde jeg benyttet meg av det! Jeg har moderne treningsfasiliteter, men er likevel medlem på senter. 

Ja, jeg benytter meg av det innimellom når det passer slik. Kan nok ikke bruke PT'en ubegrenset da, men det er utrolig godt å ha vedkommende der. Vedkommende er også veldig flink når det gjelder kosthold, har fått mange gode råd. Vedkommende er tilgjengelig for hele gruppa jeg leder, så vi er mange som nyter godt av dette. Til uka begynner jeg å ha gruppa alene en dag i uka, er så spent på hvordan det går. PT'en er tilgjengelig så jeg har en å spørre hvis det skulle være noe, men ansvaret for gruppa er mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Takk for gode råd :) Nei denne gangen skal jeg ikke gi meg, må ned i vekt nå. Har problemer med å gå opp trappa her. 

Bruk trappa som trening! :) Gå den opp og ned f.eks. 3-4 ganger morgen, middag og kveld - så skal du se at du snart synes det går lettere. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Lillemus skrev:

Bruk trappa som trening! :) Gå den opp og ned f.eks. 3-4 ganger morgen, middag og kveld - så skal du se at du snart synes det går lettere. :) 

Ja får gjøre det :) Men går forsiktig i trapper nå pga vondt kne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har trent en del i det siste. Men har funnet ut at jeg må passe på at treningen ikke styrer livet mitt heller. Trener derfor ikke hver dag. Men å trene gir meg energi og gjør meg mer våken. Så trening er bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2018-01-02 den 15.15, stjernestøv skrev:

Er helt utkjørt jeg etter alt, flere som har det sånn? Ligger endel. Det har gått med endel vial i julen og nyttårsaften, nå må jeg skjerpe meg. 

Jeg har også vært veldig sliten etter jul og nyttår. Begynn å føle meg litt bedre, men er fortsatt veldig "exhausted".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Sably skrev:

Jeg har også vært veldig sliten etter jul og nyttår. Begynn å føle meg litt bedre, men er fortsatt veldig "exhausted".

Ja samme her, det er så mye å tenke på også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2018 den 16.48, Sably skrev:

Jeg har også vært veldig sliten etter jul og nyttår. Begynn å føle meg litt bedre, men er fortsatt veldig "exhausted".

Jeg føler egentlig at jeg har mer energi enn på lenge .. merkelig nok... Mange sier at de synes at jeg virker så energisk for tiden... Men livet går opp og ned hele tiden.. men årsaken til at jeg føler meg energisk er vel at jeg har kuttet ut dating, og tatt hensyn til mitt liv ellers, så da har jeg det et bedre og mer harmonisk liv uten stress. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...