Gå til innhold

næringsopptak

Gjest eksamensnerver

Anbefalte innlegg

Gjest eksamensnerver

hei!

er det noen som vet hvor lang tid det tar før kroppen tar opp energi feks da fra sukker? grunen til at jeg lurer er at jeg skal ha muntli eksamen snart og tenkte å spise litt smågodt før timen så jeg får masse enrgi til å tenke, ikke et trøtt hodet...ti min? aner ikke selv..noe annet som er lurt? is? sjokolade?

håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Energi fra sukker opptas veldig raskt, f.eks. 10 min. Men blodsukkeret ditt synker fort igjen slik at du kan bli daff og trøtt i løpet av en time, og en muntlig eksamen kan vel vare lenger enn det?

Det er bedre å spise andre sukker-arter enn det som er f.eks. i sjokolade, som frukt og grønnsaker. Dersom du spiser en god frokost med enten brød eller frokostblanding, også et eple e.l. rett før du går inn i eksamenslokalet, vil du nok få masse energi som holder seg på topp til du er ferdig. Og drikk masse vann, det klarner hjernen!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...