Gå til innhold

halssmerter

tomeli

Anbefalte innlegg

Hei

Prøver dette forum, da mye allerede er prøvd.

Har nå hatt smerter i halsen i 6-7 uker. Hovedsmertene sitter til høyre for adamseple, dypt inn i halsen. Smertene er ubestemmelige og kommer gjerne ved anstrengelse og bevegelse. Det kan også bli ømt i hele området og jeg kan også i perioder føle et konstant press på adamseple.

Jeg har tatt blodprøver, ultralyd, og CT. Eneste funnet er noe forhøyet stoffskifte. 4 og noe, men dette hadde neppe samenheng har jeg fått høre.

Hals spesialisten har konkludert med at det er muskelsmerter, og bare bedt meg om å ta det med ro. Jeg har på egen hånd prøvd trigger massajse og akkupunktur. Akkupunktur har muligens hjulpet noe. Jeg har 2 perioder på 3 dager hvert helt symtomfri. Det var etter lokalbedøvelse i svelget med spray og etter akkupunktur på trigger punkter på siden av halsen.

Smertene kommer derimot tilbake, og etter å ha forsøkt å trene lett, kom det veldig tilbake dagen etterpå.

Hvis dette er muskulært, hva kan ha skjedd og hva slags behandling vil kunne ha en effekt? (Har trent styrketrening jevt i 10 år)

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

tomeli.

Dette høres ikke greit ut. Men at dette har noe med muskulaturen på halsen å gjøre, høres eiendommelig ut, sålenge f.eks. lokalbedøvelse i halsen har fungert.

Jeg foreslår at den legen som kjenner deg best, prøver å holde fast i de nødvendige tråder for å følge deg opp videre. Selv om mange undersøkelser er gjort, er nok det riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...