tomeli Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Hei Prøver dette forum, da mye allerede er prøvd. Har nå hatt smerter i halsen i 6-7 uker. Hovedsmertene sitter til høyre for adamseple, dypt inn i halsen. Smertene er ubestemmelige og kommer gjerne ved anstrengelse og bevegelse. Det kan også bli ømt i hele området og jeg kan også i perioder føle et konstant press på adamseple. Jeg har tatt blodprøver, ultralyd, og CT. Eneste funnet er noe forhøyet stoffskifte. 4 og noe, men dette hadde neppe samenheng har jeg fått høre. Hals spesialisten har konkludert med at det er muskelsmerter, og bare bedt meg om å ta det med ro. Jeg har på egen hånd prøvd trigger massajse og akkupunktur. Akkupunktur har muligens hjulpet noe. Jeg har 2 perioder på 3 dager hvert helt symtomfri. Det var etter lokalbedøvelse i svelget med spray og etter akkupunktur på trigger punkter på siden av halsen. Smertene kommer derimot tilbake, og etter å ha forsøkt å trene lett, kom det veldig tilbake dagen etterpå. Hvis dette er muskulært, hva kan ha skjedd og hva slags behandling vil kunne ha en effekt? (Har trent styrketrening jevt i 10 år) Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 tomeli. Dette høres ikke greit ut. Men at dette har noe med muskulaturen på halsen å gjøre, høres eiendommelig ut, sålenge f.eks. lokalbedøvelse i halsen har fungert. Jeg foreslår at den legen som kjenner deg best, prøver å holde fast i de nødvendige tråder for å følge deg opp videre. Selv om mange undersøkelser er gjort, er nok det riktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.