Gå til innhold

Fredsprisen til Bush!


Grip

Anbefalte innlegg

Jeg har notert meg at Bush'en er nominert til Nobels fredspris. Veeeel.....tja....jo...hvorfor ikke?

Etter 11. sept. har han gjort mer for fred i verden enn de fleste, gjennom sin kompromissløse aksjon mot terrorister.

Islamsk terror er en av de største farer vi står overfor, og USA's innsats har vært forbilledlig og vital for vår fred og frihet.

Jepp...vi går får fredsprisen til Bush.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 259
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    97

  • Cheerleader

    18

  • dewey

    17

  • Grip

    16

Mest aktive i denne tråden

Formodentlig mener du at han skal dele prisen med din helt Bin Laden som åpenbart gav ham det påskuddet han trengte...

Uten bin Laden ville jo intet av dette skjedd!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formodentlig mener du at han skal dele prisen med din helt Bin Laden som åpenbart gav ham det påskuddet han trengte...

Uten bin Laden ville jo intet av dette skjedd!

Med vennlig hilsen

Det er det jeg har sagt lenge; sør er litt fan av bin Laden.

Jeg tror ikke du når frem med det synet, sør. Sjansene er bedre hvis du satser på å få bin Laden hit som asylant. Han vil jo berike vårt samfunn med sin kulturelle bakgrunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg har sagt lenge; sør er litt fan av bin Laden.

Jeg tror ikke du når frem med det synet, sør. Sjansene er bedre hvis du satser på å få bin Laden hit som asylant. Han vil jo berike vårt samfunn med sin kulturelle bakgrunn?

Du kunne kanskje begynne med å fortelle HVA (konkret) Bush egentlig har oppnådd for pengene?

En uttalelse fra den NYE regjeringen i Afghanistan gjorde det klart at det var fremskritt på kvinnefronten: utro kvinner skulle nå stenes med *mindre* stener! (Det er ikke løgn!)

Bin Laden er formodentlig dessverre over alle hauger. Al Quaida eksisterer beklageligvis fremdeles. Og enhver fanatiker har fått en ny grunn til å hate USA og vesten.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette ironisk ment?

Når historikere ser tilbake på begivenhetene etter 11. september tror jeg de vil si at da hadde USA en unik mulighet. De hadde hele (den vestlige ihvertfall) verdens sympati, og kunne brukt sorgen til å modnes som nasjon. De kunne tatt et oppgjør med terrorisme som begrenset seg til en jakt på de skyldige, og samtidig brukt sorgen som en mulighet for refleksjon over sin stilling i verden.

Istedenfor har de stillet hele den fattige og forpinte del av verden et ultimatum. De skal danse etter USAs pipe (uansett hvor urimelig eller ubegrunnet det kan virke for dem) eller så blir de regnet som "slyngelstater" og terroristreder. Dermed har de overhode ikke reflektert over hvordan man virkelig kommer terror til livs, - som de fleste hjelpeorganisasjoner har forsøkt å formidle til USA - nemlig ved å gi verdens fattigste håp og verdighet tilbake.

Knapt 5 måneder etter verden gråt sammen med amerikanerne, har de brukt opp omverdenens tålmodighet. De har oppført seg på samme måte som Sharons regjering i Israel, de har besvart terror med isolasjon og ydmykelser av fattige og desperate mennesker.

De skyldige skal selvsagt straffes, men man burde jo gjøre hva man kan for å minimere rekrutteringsmulighetene for terroristene.

Bush har med sin arrogante "det-er-ikke-plass-til-andre-enn-oss-og-våre-medløpere"-holdning vist verden at USA er en selvtilstrekkelig, ureflektert nasjon som prøver å tvinge fremfor å samtale.

Maktarroganse fortjener ingen fredspris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kunne kanskje begynne med å fortelle HVA (konkret) Bush egentlig har oppnådd for pengene?

En uttalelse fra den NYE regjeringen i Afghanistan gjorde det klart at det var fremskritt på kvinnefronten: utro kvinner skulle nå stenes med *mindre* stener! (Det er ikke løgn!)

Bin Laden er formodentlig dessverre over alle hauger. Al Quaida eksisterer beklageligvis fremdeles. Og enhver fanatiker har fått en ny grunn til å hate USA og vesten.

Med vennlig hilsen

*Du kunne kanskje begynne med å fortelle HVA (konkret) Bush egentlig har oppnådd*

Og dette spørsmålet stiller du seriøst ?

Hva med at mange kvinner nå endelig tør kaste burkaen ?

Hva med at jenter nå pånytt tillates gå på skole ?

Hva med at landet nå har fått en samlingregjering, og ikke en liten gruppe fanatikere som regjering ?

Hva med at landet nå endelig mottar hardt tiltrengte hjelpesendinger med mat og medisiner, som taliban nektet dem tidligere ?

Hva med at folk igjen kan høre musikk, se film, danse og hygge seg ?

Hva med at folk påny kan bedrive sport f.eks fortball ?

Har du i det hele tatt lest aviser de siste 90 døgn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette ironisk ment?

Når historikere ser tilbake på begivenhetene etter 11. september tror jeg de vil si at da hadde USA en unik mulighet. De hadde hele (den vestlige ihvertfall) verdens sympati, og kunne brukt sorgen til å modnes som nasjon. De kunne tatt et oppgjør med terrorisme som begrenset seg til en jakt på de skyldige, og samtidig brukt sorgen som en mulighet for refleksjon over sin stilling i verden.

Istedenfor har de stillet hele den fattige og forpinte del av verden et ultimatum. De skal danse etter USAs pipe (uansett hvor urimelig eller ubegrunnet det kan virke for dem) eller så blir de regnet som "slyngelstater" og terroristreder. Dermed har de overhode ikke reflektert over hvordan man virkelig kommer terror til livs, - som de fleste hjelpeorganisasjoner har forsøkt å formidle til USA - nemlig ved å gi verdens fattigste håp og verdighet tilbake.

Knapt 5 måneder etter verden gråt sammen med amerikanerne, har de brukt opp omverdenens tålmodighet. De har oppført seg på samme måte som Sharons regjering i Israel, de har besvart terror med isolasjon og ydmykelser av fattige og desperate mennesker.

De skyldige skal selvsagt straffes, men man burde jo gjøre hva man kan for å minimere rekrutteringsmulighetene for terroristene.

Bush har med sin arrogante "det-er-ikke-plass-til-andre-enn-oss-og-våre-medløpere"-holdning vist verden at USA er en selvtilstrekkelig, ureflektert nasjon som prøver å tvinge fremfor å samtale.

Maktarroganse fortjener ingen fredspris.

*Knapt 5 måneder etter verden gråt sammen med amerikanerne*

Ingenting tyder på at Du var en av dem som gråt. Derr blir resten av hva du skriver bare gammelt mosegrodd USA-hat som like gjerne knne vært skrevet 11.september året før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faarikaal

HiroHito og Hitler kunne få den post mortem, det er bedre. Vi må huske at de hadde sine grunner de også....

Hitler f eks, var veldig for likhet mellom mennesker, han hadde bare sin egen definisjon på mennesker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Du kunne kanskje begynne med å fortelle HVA (konkret) Bush egentlig har oppnådd*

Og dette spørsmålet stiller du seriøst ?

Hva med at mange kvinner nå endelig tør kaste burkaen ?

Hva med at jenter nå pånytt tillates gå på skole ?

Hva med at landet nå har fått en samlingregjering, og ikke en liten gruppe fanatikere som regjering ?

Hva med at landet nå endelig mottar hardt tiltrengte hjelpesendinger med mat og medisiner, som taliban nektet dem tidligere ?

Hva med at folk igjen kan høre musikk, se film, danse og hygge seg ?

Hva med at folk påny kan bedrive sport f.eks fortball ?

Har du i det hele tatt lest aviser de siste 90 døgn ?

Afghanistan har en befolkning på 20-25 millioner mennesker.

Jeg aner ikke hvor mange milliarder krigen i Afghanistan kostet, men med de samme pengene kunne man trolig "reddet" livet til flere millioner mennesker i f. eks. India, Bangladesh, eller i Afrika.

Noterer meg ellers at du ikke kommer med noe vesentlig (når pengebeløpet kommer med i sammenligningen).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Knapt 5 måneder etter verden gråt sammen med amerikanerne*

Ingenting tyder på at Du var en av dem som gråt. Derr blir resten av hva du skriver bare gammelt mosegrodd USA-hat som like gjerne knne vært skrevet 11.september året før.

Hvor ser du "USA hat" i det Avil skrev?

At Avil er uening med strategien til USAs nåværende regjering betyr ikke at Avil er en "USA hater".

Er du uenig med f. eks. Norges nåværende regjering?

Er du derfor en "Norges hater"?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afghanistan har en befolkning på 20-25 millioner mennesker.

Jeg aner ikke hvor mange milliarder krigen i Afghanistan kostet, men med de samme pengene kunne man trolig "reddet" livet til flere millioner mennesker i f. eks. India, Bangladesh, eller i Afrika.

Noterer meg ellers at du ikke kommer med noe vesentlig (når pengebeløpet kommer med i sammenligningen).

Med vennlig hilsen

*India, Bangladesh, eller i Afrika.*

Vi diskuterer Afghanistan nå ! Kan du holde deg til saken ?

*Noterer meg ellers at du ikke kommer med noe vesentlig*

LOL Nei ingen har vel noengang mistenkt deg for å sette begreper som frihet fra sult og undertrykkelse særlig høyt. Men at du rett frem karakteriserer det som Uvesentlig er dog nytt, og nokså ekstremt selv til deg å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette ironisk ment?

Når historikere ser tilbake på begivenhetene etter 11. september tror jeg de vil si at da hadde USA en unik mulighet. De hadde hele (den vestlige ihvertfall) verdens sympati, og kunne brukt sorgen til å modnes som nasjon. De kunne tatt et oppgjør med terrorisme som begrenset seg til en jakt på de skyldige, og samtidig brukt sorgen som en mulighet for refleksjon over sin stilling i verden.

Istedenfor har de stillet hele den fattige og forpinte del av verden et ultimatum. De skal danse etter USAs pipe (uansett hvor urimelig eller ubegrunnet det kan virke for dem) eller så blir de regnet som "slyngelstater" og terroristreder. Dermed har de overhode ikke reflektert over hvordan man virkelig kommer terror til livs, - som de fleste hjelpeorganisasjoner har forsøkt å formidle til USA - nemlig ved å gi verdens fattigste håp og verdighet tilbake.

Knapt 5 måneder etter verden gråt sammen med amerikanerne, har de brukt opp omverdenens tålmodighet. De har oppført seg på samme måte som Sharons regjering i Israel, de har besvart terror med isolasjon og ydmykelser av fattige og desperate mennesker.

De skyldige skal selvsagt straffes, men man burde jo gjøre hva man kan for å minimere rekrutteringsmulighetene for terroristene.

Bush har med sin arrogante "det-er-ikke-plass-til-andre-enn-oss-og-våre-medløpere"-holdning vist verden at USA er en selvtilstrekkelig, ureflektert nasjon som prøver å tvinge fremfor å samtale.

Maktarroganse fortjener ingen fredspris.

"brukt opp omverdenens tålmodighet."? Har du drømt? Hele den frie verden applauderer aksjonen i Afghanistan og jakten på terrorister. Også de fleste muslimske land støtter USA.

Resten av innlegget bygger på hypotesen om at bare man slenger nok penger etter terroristene, så blir de sikkert snille. Naivt og feilaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Knapt 5 måneder etter verden gråt sammen med amerikanerne*

Ingenting tyder på at Du var en av dem som gråt. Derr blir resten av hva du skriver bare gammelt mosegrodd USA-hat som like gjerne knne vært skrevet 11.september året før.

Ja, folk snakker som de har vett til.

Hvordan i all verden vet du hvordan jeg reagerte på bildene fra WTC?

Jeg innrømmer blankt at jeg mener USA har gjort mange feil i det tyvende århundrede ved å blande sammen utenrikspolitikk, militær, handelsinteresser og retorikk om demokrati. Dermed ikke sagt at jeg *hater* USA, snarere tvert om, det er en nasjon som jeg har store forhåpninger til, samtidig som de skremmer meg ved å virke så overbeviste om at deres måte er den rette (sånn er det MANGE som har det, men USA er den eneste supermakten i verden).

USAs største problem er at folket ikke får de presidenter det fortjener. Man skal ha mange års kissing-ass og korrumperende makt for å stille som president, og de som er greie og ærlige blir gjerne disset av store økonomiske interesseorganisasjoner. Jeg likte forresten Clinton, som den litt lurvete, men sjarmerende café-radikaleren han virket som (inne i verdens dyreste hårfrisyre og glattpolert retorikk, men litt glitter og sirkus må det jo liksom være i amerikanske presidentvalg).

Sist hadde ikke amerikanerne et reelt valg (de to dustete kandidatene fikk da også mange til å bli hjemme på valgdagen!).

Jeg tror det er John Irving (i "En bønn for Owen Meany"??) som skriver at USA er som Marilyn Monroe.skjønn og guddommelig, alltid litt overvektig, og et offer for maktfulle menn som ikke respekterer henne".

Jeg hater ikke USA, men jeg ser virkelig heller ikke noen grunn til å gi fredsprisen til enda en av de maktfulle menn som bedrar henne (USA).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"brukt opp omverdenens tålmodighet."? Har du drømt? Hele den frie verden applauderer aksjonen i Afghanistan og jakten på terrorister. Også de fleste muslimske land støtter USA.

Resten av innlegget bygger på hypotesen om at bare man slenger nok penger etter terroristene, så blir de sikkert snille. Naivt og feilaktig.

Ute etter å krangle eller bare dyslektiker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*India, Bangladesh, eller i Afrika.*

Vi diskuterer Afghanistan nå ! Kan du holde deg til saken ?

*Noterer meg ellers at du ikke kommer med noe vesentlig*

LOL Nei ingen har vel noengang mistenkt deg for å sette begreper som frihet fra sult og undertrykkelse særlig høyt. Men at du rett frem karakteriserer det som Uvesentlig er dog nytt, og nokså ekstremt selv til deg å være.

Du vet like godt som meg at hensikten til Bush ikke plutselig har blitt "å hjelpe den afghanske sivilbefolkningen" - den kunne han ha hjulpet for lenge siden.

Hvis hensikten var å "hjelpe sivile" ville han brukt MILLIARDENE anderledes!

Bush har ikke oppnådd noe som helst - når pengeforbruket tas i betraktning.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ser du "USA hat" i det Avil skrev?

At Avil er uening med strategien til USAs nåværende regjering betyr ikke at Avil er en "USA hater".

Er du uenig med f. eks. Norges nåværende regjering?

Er du derfor en "Norges hater"?

Med vennlig hilsen

Gamle slagord om USA som imperalistisk djevel, som bare vil alle ondt, har vi som har levd ei stund hørt de siste 30 år, stadig i ny inpakning.

De fleste folk unntatt de på ytterse venstre fløy er nå skjønt enige om at det må taes et kraftak mot terrorisme nå, helst en gang for alle.

Aldri har vel noen militære operasjoner en de USA nå bedriver hatt mer unison støtte.

Selv gamle erkefiender og stormakter som Russland og Kina er på USA's side enten åpenlyst eller stilltiende.

Terror og djevelskap fra muslimske ekstremister er et problem også i disse land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet like godt som meg at hensikten til Bush ikke plutselig har blitt "å hjelpe den afghanske sivilbefolkningen" - den kunne han ha hjulpet for lenge siden.

Hvis hensikten var å "hjelpe sivile" ville han brukt MILLIARDENE anderledes!

Bush har ikke oppnådd noe som helst - når pengeforbruket tas i betraktning.

Med vennlig hilsen

Det er jo et aktverdig formål å jage terrorister, og eliminere dem. Det vil jeg si er et skikkelig bra bidrag til "sivile", siden det sivile som rammes av terroraksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...