Gå til innhold

Fredsprisen til Bush!


Grip

Anbefalte innlegg

Gamle slagord om USA som imperalistisk djevel, som bare vil alle ondt, har vi som har levd ei stund hørt de siste 30 år, stadig i ny inpakning.

De fleste folk unntatt de på ytterse venstre fløy er nå skjønt enige om at det må taes et kraftak mot terrorisme nå, helst en gang for alle.

Aldri har vel noen militære operasjoner en de USA nå bedriver hatt mer unison støtte.

Selv gamle erkefiender og stormakter som Russland og Kina er på USA's side enten åpenlyst eller stilltiende.

Terror og djevelskap fra muslimske ekstremister er et problem også i disse land.

Så du innrømmer dermed at du er en Norgeshater, ettersom du åpenbart ikke er enig i den nåværende regjerings politikk?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 259
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    97

  • Cheerleader

    18

  • dewey

    17

  • Grip

    16

Mest aktive i denne tråden

Det er jo et aktverdig formål å jage terrorister, og eliminere dem. Det vil jeg si er et skikkelig bra bidrag til "sivile", siden det sivile som rammes av terroraksjoner.

USA har drept flere sivile enn det terroraksjonene i USA (siste offisielle tall er 2800) har, så det argumentet er dødt.

Videre er det intet som tyder på at denne "krigen" gjør noe med terrorisme på sikt.

Noterer meg også at heller ikke du kan nevne hva Bush har oppnådd - konkret.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ordene kommer ikke lett. Er dyslektiker et ukvemsord i ditt vokabular?

Nei, dyslektiker er ikke et ukvemsord. Men det kunne jo være at man hadde litt leseproblemer, når man kunne få så mye rart ut av det jeg skrev. Ellers skriver du absolutt ingen feil, så det var slett ikke ment sånn.

Jeg spør bare igjen: Ute etter å krangle?

Virker ihvertfall ikke som om du prøver å forstå hva jeg mener, eller tenke over om jeg kanskje hadde et poeng, før du kaster deg over meg.

Men det er visst også litt stilen her på siden.

Tror heller jeg drikker litt te og leser avis, ikke så kult å diskutere med sure kranglefanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folk snakker som de har vett til.

Hvordan i all verden vet du hvordan jeg reagerte på bildene fra WTC?

Jeg innrømmer blankt at jeg mener USA har gjort mange feil i det tyvende århundrede ved å blande sammen utenrikspolitikk, militær, handelsinteresser og retorikk om demokrati. Dermed ikke sagt at jeg *hater* USA, snarere tvert om, det er en nasjon som jeg har store forhåpninger til, samtidig som de skremmer meg ved å virke så overbeviste om at deres måte er den rette (sånn er det MANGE som har det, men USA er den eneste supermakten i verden).

USAs største problem er at folket ikke får de presidenter det fortjener. Man skal ha mange års kissing-ass og korrumperende makt for å stille som president, og de som er greie og ærlige blir gjerne disset av store økonomiske interesseorganisasjoner. Jeg likte forresten Clinton, som den litt lurvete, men sjarmerende café-radikaleren han virket som (inne i verdens dyreste hårfrisyre og glattpolert retorikk, men litt glitter og sirkus må det jo liksom være i amerikanske presidentvalg).

Sist hadde ikke amerikanerne et reelt valg (de to dustete kandidatene fikk da også mange til å bli hjemme på valgdagen!).

Jeg tror det er John Irving (i "En bønn for Owen Meany"??) som skriver at USA er som Marilyn Monroe.skjønn og guddommelig, alltid litt overvektig, og et offer for maktfulle menn som ikke respekterer henne".

Jeg hater ikke USA, men jeg ser virkelig heller ikke noen grunn til å gi fredsprisen til enda en av de maktfulle menn som bedrar henne (USA).

*mener USA har gjort mange feil i det tyvende århundrede ved å blande sammen utenrikspolitikk, militær, handelsinteresser og retorikk om demokrati.*

Gjelder dette også USA's hjelp til Storbrittannia og Russland for å bli kvitt Hitler ? Eller foretar du selektive utvelgelser av når og hvor det er riktig å hjelpe andre til frihet ?

Korea ? var det OK, eller hadde du foretrukket at hele landet hadde sultet ihjel under Kim Il Jung ?

Vennligst utdyp hvor og når det for deg er OK at USA blandet seg inn, og når det IKKE var OK at de gjorde det, så får vi se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*mener USA har gjort mange feil i det tyvende århundrede ved å blande sammen utenrikspolitikk, militær, handelsinteresser og retorikk om demokrati.*

Gjelder dette også USA's hjelp til Storbrittannia og Russland for å bli kvitt Hitler ? Eller foretar du selektive utvelgelser av når og hvor det er riktig å hjelpe andre til frihet ?

Korea ? var det OK, eller hadde du foretrukket at hele landet hadde sultet ihjel under Kim Il Jung ?

Vennligst utdyp hvor og når det for deg er OK at USA blandet seg inn, og når det IKKE var OK at de gjorde det, så får vi se....

USAs minelegging av havnene i Nicaragua, som de ble dømt for *terrorisme* i Verdensdomstolen i Haag for, er et eksempel.

Innvasjon og drap av 3 *MILLIONER* uskyldige sivile i Vietnam (i tillegg til andres og egne soldater) er et annet.

Så kan vi jo begynne på Latin-Amerika i alfabetisk rekkefølge...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du innrømmer dermed at du er en Norgeshater, ettersom du åpenbart ikke er enig i den nåværende regjerings politikk?

Med vennlig hilsen

*Så du innrømmer dermed at du er en Norgeshater*

Jeg ER nordmann, og hater ingen.

Da er det verre med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Så du innrømmer dermed at du er en Norgeshater*

Jeg ER nordmann, og hater ingen.

Da er det verre med deg.

Jeg er også nordmann - hva så?

Ettersom du betegner de som ikke er enig med USAs nåværende regjering for "USA hatere" så er jo (etter egen "logikk") en Norges-hater.

Siden du er norsk, gjør det deg til en landssviker og foræder!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USAs minelegging av havnene i Nicaragua, som de ble dømt for *terrorisme* i Verdensdomstolen i Haag for, er et eksempel.

Innvasjon og drap av 3 *MILLIONER* uskyldige sivile i Vietnam (i tillegg til andres og egne soldater) er et annet.

Så kan vi jo begynne på Latin-Amerika i alfabetisk rekkefølge...

Med vennlig hilsen

Dette var konkrete spørsmål til en annen person, og skal du først menge deg kan du i det minste svare på ALLE spørsmål som blir stilt.

Angående Vietnam er jeg temmelig skråsikker på at de mange millioner flyktninger som strømmet til vesten i perioden 1975-1985 ikke er så helt enig med deg i at det var flott at USA tapte krigen mot komunismens åk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var konkrete spørsmål til en annen person, og skal du først menge deg kan du i det minste svare på ALLE spørsmål som blir stilt.

Angående Vietnam er jeg temmelig skråsikker på at de mange millioner flyktninger som strømmet til vesten i perioden 1975-1985 ikke er så helt enig med deg i at det var flott at USA tapte krigen mot komunismens åk.

Det var da deg som "brøt" deg inn i denne tråden, uten å tilføre den annet enn sur galle.

Vietnameserene var kanskje redde for å bli én av de 3 millionene?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*mener USA har gjort mange feil i det tyvende århundrede ved å blande sammen utenrikspolitikk, militær, handelsinteresser og retorikk om demokrati.*

Gjelder dette også USA's hjelp til Storbrittannia og Russland for å bli kvitt Hitler ? Eller foretar du selektive utvelgelser av når og hvor det er riktig å hjelpe andre til frihet ?

Korea ? var det OK, eller hadde du foretrukket at hele landet hadde sultet ihjel under Kim Il Jung ?

Vennligst utdyp hvor og når det for deg er OK at USA blandet seg inn, og når det IKKE var OK at de gjorde det, så får vi se....

Folk er enten onde eller gode.

Er det sånn du tenker?

Er det sånn du forventer at andre skal tenke?

SELVSAGT er jeg selektiv når jeg vurderer hva som er bra og dårlig!

Jeg syns for eksempel at Danmark er en hyggelig nasjon å reise på ferie til, og jeg syns Danmark har et fint og greit forhold til Finland, Sverige og Norge. Men de har behandlet Færøyene med forakt og maktarroganse. Det gjør meg ikke til Danmarkshater, men det gjør meg selektiv - altså i stand til å velge ut noe som bra, og velge fra noe som dårlig.

Jeg syns ikke det er vanskelig å ha inne i hodet at USA har gjort BÅRE gode, mindre gode og helt feilaktige ting.

Jeg vil forresten ha meg frabedt antydninger om at jeg er sosialist (var det ikke deg som skrev noe om "alle andre enn venstrefløyen"....?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da deg som "brøt" deg inn i denne tråden, uten å tilføre den annet enn sur galle.

Vietnameserene var kanskje redde for å bli én av de 3 millionene?

Med vennlig hilsen

Skal det være et argument mot å jage terrorister, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også nordmann - hva så?

Ettersom du betegner de som ikke er enig med USAs nåværende regjering for "USA hatere" så er jo (etter egen "logikk") en Norges-hater.

Siden du er norsk, gjør det deg til en landssviker og foræder!

Med vennlig hilsen

*Siden du er norsk, gjør det deg til en landssviker og foræder!*

Javisst, Hele den nye regjeringen er også landssvikere. De har tenkt å fjerne Brustad-bua som er gjeldene norsk lov idag...

For ikke å glemme dem som jobber for å forandre kontantstøtteloven...de er jo ikke enige med regjeringen !

Har du ingen grenser for hvaslags lavmål av p***preik du kommer drassende med ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da deg som "brøt" deg inn i denne tråden, uten å tilføre den annet enn sur galle.

Vietnameserene var kanskje redde for å bli én av de 3 millionene?

Med vennlig hilsen

*Vietnameserene var kanskje redde for å bli én av de 3 millionene?*

Ikke kan du lese årstall, og ikke kan du svare på spørsmål.

Med å preike p**s, DET skal gudene vite at du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Siden du er norsk, gjør det deg til en landssviker og foræder!*

Javisst, Hele den nye regjeringen er også landssvikere. De har tenkt å fjerne Brustad-bua som er gjeldene norsk lov idag...

For ikke å glemme dem som jobber for å forandre kontantstøtteloven...de er jo ikke enige med regjeringen !

Har du ingen grenser for hvaslags lavmål av p***preik du kommer drassende med ?

Så da innser du hvor idiotisk din påstand om at folk som er uenig i USAs nåværende politikk er "USA-hatere" var?

Takk - det var på tide!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA har drept flere sivile enn det terroraksjonene i USA (siste offisielle tall er 2800) har, så det argumentet er dødt.

Videre er det intet som tyder på at denne "krigen" gjør noe med terrorisme på sikt.

Noterer meg også at heller ikke du kan nevne hva Bush har oppnådd - konkret.

Med vennlig hilsen

Jeg er ikke oppdatert innenfor temaet, men kan du si meg hvor mange sivile amrikanerne har tatt livet av i denne såkalte terroraksjonen? Du har sikkert et tall på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da innser du hvor idiotisk din påstand om at folk som er uenig i USAs nåværende politikk er "USA-hatere" var?

Takk - det var på tide!

Med vennlig hilsen

Du er en tålmodig og utrettelig sjel.

*varm klem*

NÅ går jeg og drikker te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Vietnameserene var kanskje redde for å bli én av de 3 millionene?*

Ikke kan du lese årstall, og ikke kan du svare på spørsmål.

Med å preike p**s, DET skal gudene vite at du kan.

Eller som flyktet fra et flatbombet og kjemikaliebombet land.

Forøvring er det ingen her som forsvarer kommunisme, så som vanlig driver du skyggeboksing, fordi du ikke kan komme med saklige argumenter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da innser du hvor idiotisk din påstand om at folk som er uenig i USAs nåværende politikk er "USA-hatere" var?

Takk - det var på tide!

Med vennlig hilsen

*Så da innser du hvor idiotisk din påstand om at folk som er uenig i USAs nåværende politikk er "USA-hatere" var?*

Niks, når noen av refleks rakker ned på et annet land, alt det står og har stått for i sekler er definisjonen "Hater" helt på sin plass.

Du er desverre bare en av flere slike fossiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller som flyktet fra et flatbombet og kjemikaliebombet land.

Forøvring er det ingen her som forsvarer kommunisme, så som vanlig driver du skyggeboksing, fordi du ikke kan komme med saklige argumenter.

Med vennlig hilsen

*Eller som flyktet fra et flatbombet og kjemikaliebombet land.*

Historieforfalskneren Sør i aksjon påny.

De som flyktet i den omtalte periode var folk, og familier av folk som ble forfulgt, fengslet, trakkasert og drept av de makthaverne du er i politisk slekt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en tålmodig og utrettelig sjel.

*varm klem*

NÅ går jeg og drikker te.

En "utrettelig" sjel?

Jeg synes da jeg *tretter* ustanselig! *lol*

"The Terrible Twins" her er overbevist om at alle som ikke ligger litt til høyre for Bush politisk sett er "kommunister". De har tatt ut separasjon fra virkeligheten, og er egentlig ikke noe å bry seg om, annet enn å leke litt med.

Det morsomme (egentlig skremmende) er hvor like bin Ladens og deres argumenter er - man "tilsidesetter" menneskerettighetene for å oppnå egne mål.

Ønsker deg god te drikking. Velkommen tilbake etterpå! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...