Gå til innhold

Fredsprisen til Bush!


Grip

Anbefalte innlegg

Jeg skrev at det var latterlig når du påberoper deg å være tilhenger av "demokrati og menneskerettigheter".

Du har hele høsten vært den argeste motstander av de aksjoner som nå har gitt Afghanistan et skjørt demokrati, og folk, i særdeleshet kvinner en viss grad av frihet de bare kunne drømme om.

I tillegg alle de ting som jeg omtalte lenger opp i tråden.

Etter nærmere ettertanke har jeg derfor kommet frem til at det vel må sies å være mer kvalmende enn latterlig når du erklærer deg som tihenger av noe annet enn fortsatt diktatur og undertrykking i verden.

Ja, jeg er motstander av å drepe tusenvis av sivile - uavhengig av hvem som dreper.

Hvis det var "kvinners ve og vel" som var USAs bekymring, ville det kanskje vært lettere å "gjøre noe" hos sin egen allierte: Saudi Arabia.

Det er nemlig der Wahabismen (versjon av islam) som Taliban praktiserte kommer fra, og fattige kvinner i Saudi Arabia har det faktisk ikke stort bedre enn i Afghanistan.

Men det bryr du deg heller ikke om!

Igjen avsløres hykleriet ditt!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 259
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    97

  • Cheerleader

    18

  • dewey

    17

  • Grip

    16

Mest aktive i denne tråden

Ser du igjen bortforklarer 3 millioner uskyldige sivile. Og det var ingen "krig", men en innvasjon av et annet land.

Å forsøke og "bortforklare" det med "de kunne fått Pol Pot", er som å påstå at vi skal bombe Danmark fordi de *kunne* fått Pol Pot.

Din uvitenhet om Latin-Amerika er skremmende.

Selvsagt er det ikke "OK" å gå til krig fordi man *tror* at man kan få et regime man ikke liker i et annet land!

Med din "logikk" (i gåseøyne) hadde derfor Sovjet rett til å gå til krig mot Norge, hvis de ikke likte den norske regjeringen!

Med vennlig hilsen

Jeg bare noterer at det ubehagelige spørsmålet nok engang blir stående ubesvart... som forventet.

Resten av innleget ditt er rein fossroing og usaklige paraller som ikke fortjener noen ytterliger oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bush og bin Laden høres også ut som om de har gått på den samme skolen....

For meg som er litt ny her, er du en mann eller en dame? *flørte*

*fnise*

Nei, det var en skikkelig sterk urte-te, gitt!

Hei Avil,

Jeg er en mann i midten av 30 årene.

Den egentlige konflikten her er ikke mellom "Bush og bin Laden", men mellom dem som vil ha krig (på begge sider), og dem som vil ha fred (finnes på begge sider).

Vi får bare håpe at de tar til fornuften, istedet for å oppføre seg som enkelte her i denne tråden som sitter og hisser til krig, (og som trolig aldri engang har sett et dødt menneske annet enn i Rambo filmer).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er motstander av å drepe tusenvis av sivile - uavhengig av hvem som dreper.

Hvis det var "kvinners ve og vel" som var USAs bekymring, ville det kanskje vært lettere å "gjøre noe" hos sin egen allierte: Saudi Arabia.

Det er nemlig der Wahabismen (versjon av islam) som Taliban praktiserte kommer fra, og fattige kvinner i Saudi Arabia har det faktisk ikke stort bedre enn i Afghanistan.

Men det bryr du deg heller ikke om!

Igjen avsløres hykleriet ditt!

Med vennlig hilsen

*Men det bryr du deg heller ikke om!*

Du har ikke spurt meg om kvinnene i Saudi-Arabia. ! Ergo har du null og niks peiling for hvor min sympati for dem står.

Kan du ALDRI holde deg til saken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare noterer at det ubehagelige spørsmålet nok engang blir stående ubesvart... som forventet.

Resten av innleget ditt er rein fossroing og usaklige paraller som ikke fortjener noen ytterliger oppmerksomhet.

*ler*

Du overser en vesentlig ting:

Folk kan faktisk LESE, og se hvem som ror, "kaptein"!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hjelpeorganisasjonene VAR i Afghanistan FØR 11. sept, og fungerte etter forholdene bra*

Er dette ment som en dårlig spøk ? Du sitter her nok engang og uttaler deg om emner du har null peiling på !

Samtlige hjelpeorganisasjoner meldte i flere år om umulige arbeidsforhold i Afghanistan, hvor de ble systematisk motarbeidet og nektet av Taliban. Flere forlot også landet.

Her en artikkel fra 1998: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=23022

Er det rart at du har de holdninger du har ? Du vet jo intet om de tema du uttaler deg skråsikkert om !

At forholdene var vanskelige er det ingen som benekter.

At f. eks. 43 MILLIARDER dollar ikke kunne brukes bedre må man vel hete "Morsk" for å påstå, og selv da tror jeg ikke du gjør det seriøst.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*ler*

Du overser en vesentlig ting:

Folk kan faktisk LESE, og se hvem som ror, "kaptein"!

Med vennlig hilsen

Nok et intetsigende inlegg fra deg.

Vi venter på argumenter og svar på spørsmålene som har blitt stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Men det bryr du deg heller ikke om!*

Du har ikke spurt meg om kvinnene i Saudi-Arabia. ! Ergo har du null og niks peiling for hvor min sympati for dem står.

Kan du ALDRI holde deg til saken ?

Det er tydelig at du hverken bryr deg om kvinner i Afghanistan ELLER Saudi Arabia.

Din hodeløse tilbedelse til lederen av en annen nasjon (som ifølgel deg selv gjør deg til en "Norges hater" og derfor landssviker) er latterlig, for å si det høflig.

Og ingen tror på din ny-oppdagede "omtanke" for afghanske kvinner, som du neppe engang visste eksisterte før mot slutten av september.

Personlig har jeg lagt ut lenker til anti-taliban kvinnegrupper (f. eks. www.rawa.org) i 1999, 2000 og 2001.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At forholdene var vanskelige er det ingen som benekter.

At f. eks. 43 MILLIARDER dollar ikke kunne brukes bedre må man vel hete "Morsk" for å påstå, og selv da tror jeg ikke du gjør det seriøst.

Med vennlig hilsen

Så dette svada av et svar er alt du har å bidra med ? etter å ha innrømt at du ikke har hatt peiling på hvilke elendige arbeidsforhold hjelpearbeiderne hadde i Afghanistan hadde ?

Sitat:*fungerte etter forholdene bra.*

Trenger du snart nye årer ? eller kan du gjøre oss den tjenesten å ro ut på dypt vann og dra ut proppen ?

Du har brukt opp tabbekvota di for lange tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette svada av et svar er alt du har å bidra med ? etter å ha innrømt at du ikke har hatt peiling på hvilke elendige arbeidsforhold hjelpearbeiderne hadde i Afghanistan hadde ?

Sitat:*fungerte etter forholdene bra.*

Trenger du snart nye årer ? eller kan du gjøre oss den tjenesten å ro ut på dypt vann og dra ut proppen ?

Du har brukt opp tabbekvota di for lange tider.

Igjen har du åpenbart kapitulert.

Kom heller sterkere tilbake når du har lest avisene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at du hverken bryr deg om kvinner i Afghanistan ELLER Saudi Arabia.

Din hodeløse tilbedelse til lederen av en annen nasjon (som ifølgel deg selv gjør deg til en "Norges hater" og derfor landssviker) er latterlig, for å si det høflig.

Og ingen tror på din ny-oppdagede "omtanke" for afghanske kvinner, som du neppe engang visste eksisterte før mot slutten av september.

Personlig har jeg lagt ut lenker til anti-taliban kvinnegrupper (f. eks. www.rawa.org) i 1999, 2000 og 2001.

Med vennlig hilsen

*Og ingen tror på din ny-oppdagede "omtanke" for afghanske kvinner, som du neppe engang visste eksisterte før mot slutten av september*

Ikke alle er så dårlig informert om forholdene i Afghanistan som deg. (Ref: din uvitenhet om hjelpeorganisasjoner lenger ned.)

Mitt engasjement for kvinner i allminnelighet, og i muslimske land i særdeleshet vet du heller intet om, og du er igjen tatt på fersken i å bedrive kverulering med din egen fantasi som kilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Og ingen tror på din ny-oppdagede "omtanke" for afghanske kvinner, som du neppe engang visste eksisterte før mot slutten av september*

Ikke alle er så dårlig informert om forholdene i Afghanistan som deg. (Ref: din uvitenhet om hjelpeorganisasjoner lenger ned.)

Mitt engasjement for kvinner i allminnelighet, og i muslimske land i særdeleshet vet du heller intet om, og du er igjen tatt på fersken i å bedrive kverulering med din egen fantasi som kilde.

Dine motiver er åpenbare. Men driv gjerne på - verden trenger "nyttige idioter" som viser hvor tåpelig dine krigshissende idéer er.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen har du åpenbart kapitulert.

Kom heller sterkere tilbake når du har lest avisene.

Med vennlig hilsen

LOL, du er nå LITT morsom også da, der du ligger å vrir deg i krampe..

*Kom heller sterkere tilbake når du har lest avisene.*

Jeg er en storsinnet mann, og skal derfor gi deg en sjanse til å henvise til avisartikkel der det konkuderes med at : "Hjelpeorganisasjonene i Afghanistan FØR 11. sept, fungerte etter forholdene bra."

Dette er nemlig din påstand.

So go ahead..Im waiting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dine motiver er åpenbare. Men driv gjerne på - verden trenger "nyttige idioter" som viser hvor tåpelig dine krigshissende idéer er.

Med vennlig hilsen

*Dine motiver er åpenbare.*

Det eneste som er åpenbart her, for alle, er at ditt engasjement overhode ikke er styrt av noe ønske om frihet og menneskereettigheter for noen, men utelukkende av blindt fanatisk USA-hat, og alt annet som lukter av vestlig sivilisasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL, du er nå LITT morsom også da, der du ligger å vrir deg i krampe..

*Kom heller sterkere tilbake når du har lest avisene.*

Jeg er en storsinnet mann, og skal derfor gi deg en sjanse til å henvise til avisartikkel der det konkuderes med at : "Hjelpeorganisasjonene i Afghanistan FØR 11. sept, fungerte etter forholdene bra."

Dette er nemlig din påstand.

So go ahead..Im waiting.

Du er avslørt i sitatfalsk!

Jeg skrev: "Hjelpeorganisasjonene VAR i Afghanistan FØR 11. sept, og fungerte etter forholdene bra."

Du falsifiserte dette til: "Hjelpeorganisasjonene i Afghanistan FØR 11. sept, fungerte etter forholdene bra."

Igjen er du avslørt! Denne gang i sitatfalsk/løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Dine motiver er åpenbare.*

Det eneste som er åpenbart her, for alle, er at ditt engasjement overhode ikke er styrt av noe ønske om frihet og menneskereettigheter for noen, men utelukkende av blindt fanatisk USA-hat, og alt annet som lukter av vestlig sivilisasjon.

*ler*

Du er morsom når du ikke klarer å forholde deg saklig!

Kanskje du burde beskyttes mot deg selv?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dette er en teit spøk.

Det ER en teit spøk, for jeg tviler på at hverken Grip eller Morsk er såpass tåpelige i den virkelige verden som det de utgir seg for her.

De skriver nok mest fordi de synes det er "morsomt" å provosere - sånn ca på linje med 7 åringen som banner i klassen for å provosere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er avslørt i sitatfalsk!

Jeg skrev: "Hjelpeorganisasjonene VAR i Afghanistan FØR 11. sept, og fungerte etter forholdene bra."

Du falsifiserte dette til: "Hjelpeorganisasjonene i Afghanistan FØR 11. sept, fungerte etter forholdene bra."

Igjen er du avslørt! Denne gang i sitatfalsk/løgn.

HA HA, det er ikke grenser for hvilke krumspring kålmarken foretar ikveld..!

Selvsagt MÅTTE sitatet endres for å få den rette mening i sammenhengen.

Vi har nemlig ikke diskutert OM hjelpeorganisasjonene var i Afghansitan, for det er noe jeg VET at de var.

Skal du snart komme med linken ?eller fortsette å latterligjøre deg selv med stadig nye kunnamanøvre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er både bedre og verre personer som har fått fredsprisen, så det forundrer ikke meg. Men alt i alt er vel ikke det han har utrettet det man direkte forbinder med ordet fred....

Nå ser jeg at noen av dem som diskuterer nedover i tråden har funnet det riktig å kommentere hvor mye USA har brukt av penger på Afghanistan-aksjonen. Og at en annen bruk av de midlene hadde vært mye bedre. Man kan være uenig i hvordan USA taklet terrorangrepet, men å begynne å snakke om at de kunne reddet mange menneskeliv ved å bruke disse midlene på en annen måte er latterlig. Da kan man like gjerne spørre om hvor mange menneskeliv som ytterligere ville gått tapt hvis USA ikke reagerte.

De aller fleste er enige om at det måtte reageres etter terroren. Og USA fikk tilnærmet full støtte for sin aksjon i Afghanistan. Personlig tror jeg at uten denne aksjonen ville vi ha sett mange flere terroraksjoner nå. Så da kan man selvsagt spekulere i hvor mange menneskeliv USA har reddet som følge av sin fasthet i denne tiden. Det kan ingen svare på, like lite som noen kan svare på om en annen form for aksjon hadde vært bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...