Gå til innhold

Fredsprisen til Bush!


Grip

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke oppdatert innenfor temaet, men kan du si meg hvor mange sivile amrikanerne har tatt livet av i denne såkalte terroraksjonen? Du har sikkert et tall på det?

Han må bare ringe sin vanlge kilde for sannheter om Afghanistan å spørre.

Skal visstnok være litt vanskelig å få kontakt med for tiden, da det er ukjent hvilken hule han oppholder seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 259
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    97

  • Cheerleader

    18

  • dewey

    17

  • Grip

    16

Mest aktive i denne tråden

*Eller som flyktet fra et flatbombet og kjemikaliebombet land.*

Historieforfalskneren Sør i aksjon påny.

De som flyktet i den omtalte periode var folk, og familier av folk som ble forfulgt, fengslet, trakkasert og drept av de makthaverne du er i politisk slekt med.

"Makthaverene" du refererer til kjørte da samme politikk som deg.

Jeg holder meg til Menneskerettighetene, og det var neppe dem folk flyktet fra.

Men jeg noterer meg at det ble stille fra deg vedr: "hva gale har USA gjort" etter en liten oppramsing fra meg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Så da innser du hvor idiotisk din påstand om at folk som er uenig i USAs nåværende politikk er "USA-hatere" var?*

Niks, når noen av refleks rakker ned på et annet land, alt det står og har stått for i sekler er definisjonen "Hater" helt på sin plass.

Du er desverre bare en av flere slike fossiler.

Så da innrømmer du altså at "USA er mot demokrati og menneskerettigheter", siden det er det jeg forfekter....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er enten onde eller gode.

Er det sånn du tenker?

Er det sånn du forventer at andre skal tenke?

SELVSAGT er jeg selektiv når jeg vurderer hva som er bra og dårlig!

Jeg syns for eksempel at Danmark er en hyggelig nasjon å reise på ferie til, og jeg syns Danmark har et fint og greit forhold til Finland, Sverige og Norge. Men de har behandlet Færøyene med forakt og maktarroganse. Det gjør meg ikke til Danmarkshater, men det gjør meg selektiv - altså i stand til å velge ut noe som bra, og velge fra noe som dårlig.

Jeg syns ikke det er vanskelig å ha inne i hodet at USA har gjort BÅRE gode, mindre gode og helt feilaktige ting.

Jeg vil forresten ha meg frabedt antydninger om at jeg er sosialist (var det ikke deg som skrev noe om "alle andre enn venstrefløyen"....?)

Dette svaret har jeg sympati for. Intet galt i å være selektiv.

Men jeg etterlyser allikevel en mer detaljert beskrivelse av de forskjellige historiske hendelser om når og hvorfor det var eller ikke var OK av USA og blande seg inn i andre lands konflikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eller annen (Moby?) har sagt at man vet det er noe galt med USA siden den beste rapperen er hvit og den beste golferen er svart... Vel, dette var vel en kommentar litt på siden, men får Bush fredsprisen, skal jeg tenke på å melde meg ut av

Norge (sikkert til glede for enkelte..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke oppdatert innenfor temaet, men kan du si meg hvor mange sivile amrikanerne har tatt livet av i denne såkalte terroraksjonen? Du har sikkert et tall på det?

Hei,

2800 i WTC terroren - dog var selvsagt ikke alle fra USA.

I Afghanistan varierer tallene (selvsagt) men man antar ca det dobbelte, pluss tusenvis som døde pga flukt, og at hjelpeorganisasjonene trakk seg ut.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så da innrømmer du altså at "USA er mot demokrati og menneskerettigheter", siden det er det jeg forfekter....

Med vennlig hilsen

*Så da innrømmer du altså at "USA er mot demokrati og menneskerettigheter", siden det er det jeg forfekter....*

LOL Til dette er det bare å si: Frekkheten lenge leve !

Ingen har tydligere enn deg vist at du ikke unner andre disse ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Makthaverene" du refererer til kjørte da samme politikk som deg.

Jeg holder meg til Menneskerettighetene, og det var neppe dem folk flyktet fra.

Men jeg noterer meg at det ble stille fra deg vedr: "hva gale har USA gjort" etter en liten oppramsing fra meg.

Med vennlig hilsen

*Men jeg noterer meg at det ble stille fra deg vedr: "hva gale har USA gjort" etter en liten oppramsing fra meg.*

"oppramsinga" di gjaldt vietnam, som jeg alt har kommentert, samt noe sludder om miner hvor intet liv har gikk tapt.

Påstanden om at USA skulle ha ødelagt samtlige land i Latin-Amerika fra A til Å, gjør bare dine påstander om at du ikke er USA-hater ennå mer latterlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

2800 i WTC terroren - dog var selvsagt ikke alle fra USA.

I Afghanistan varierer tallene (selvsagt) men man antar ca det dobbelte, pluss tusenvis som døde pga flukt, og at hjelpeorganisasjonene trakk seg ut.

Med vennlig hilsen

Og hvor mange har løst anslått at har blirtt reddet som følge av at nødhjelp nå endelig strømmer inn i landet ? Etter å ha blitt nektet av taliban i lange tider.

Regner med at slike pluss-tall er utenfor din interessesfære, så jeg forventer intet svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Så da innrømmer du altså at "USA er mot demokrati og menneskerettigheter", siden det er det jeg forfekter....*

LOL Til dette er det bare å si: Frekkheten lenge leve !

Ingen har tydligere enn deg vist at du ikke unner andre disse ting.

Takk for innrømmelsen.

Det er åpenbart at du ikke har argumenter, men istedet forsøker å "inn-ynde" deg hos USA. Ifølge egen logikk er du selvsagt en landssviker, ettersom du går imot "norske verdier" (Velferdsstat, sosial-demokrati), og forfekter idéene til en annen nasjon.

Du er så lett å avsløre!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Men jeg noterer meg at det ble stille fra deg vedr: "hva gale har USA gjort" etter en liten oppramsing fra meg.*

"oppramsinga" di gjaldt vietnam, som jeg alt har kommentert, samt noe sludder om miner hvor intet liv har gikk tapt.

Påstanden om at USA skulle ha ødelagt samtlige land i Latin-Amerika fra A til Å, gjør bare dine påstander om at du ikke er USA-hater ennå mer latterlige.

Du kunne jo kanskje forsøke å *BO* i noen av disse landene *FØR* du uttaler deg?

3 MILLIONER sivile vietnamesere overser du. Du mener vel ikke de er verdt noe.

Igjen avslører du din egen uvitenhet og dobbelmoral.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

2800 i WTC terroren - dog var selvsagt ikke alle fra USA.

I Afghanistan varierer tallene (selvsagt) men man antar ca det dobbelte, pluss tusenvis som døde pga flukt, og at hjelpeorganisasjonene trakk seg ut.

Med vennlig hilsen

Vel - jeg synes påstandene dine er meget løse underforstått det faktum at du selv bruker å være svært så opptatt av dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvor mange har løst anslått at har blirtt reddet som følge av at nødhjelp nå endelig strømmer inn i landet ? Etter å ha blitt nektet av taliban i lange tider.

Regner med at slike pluss-tall er utenfor din interessesfære, så jeg forventer intet svar.

Du liker å demonstrere din uvitenhet!

Hjelpeorganisasjonene VAR i Afghanistan FØR 11. sept, og fungerte etter forholdene bra.

Kanskje du bør begynne å følge med i media?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innrømmelsen.

Det er åpenbart at du ikke har argumenter, men istedet forsøker å "inn-ynde" deg hos USA. Ifølge egen logikk er du selvsagt en landssviker, ettersom du går imot "norske verdier" (Velferdsstat, sosial-demokrati), og forfekter idéene til en annen nasjon.

Du er så lett å avsløre!

Med vennlig hilsen

Jeg skrev at det var latterlig når du påberoper deg å være tilhenger av "demokrati og menneskerettigheter".

Du har hele høsten vært den argeste motstander av de aksjoner som nå har gitt Afghanistan et skjørt demokrati, og folk, i særdeleshet kvinner en viss grad av frihet de bare kunne drømme om.

I tillegg alle de ting som jeg omtalte lenger opp i tråden.

Etter nærmere ettertanke har jeg derfor kommet frem til at det vel må sies å være mer kvalmende enn latterlig når du erklærer deg som tihenger av noe annet enn fortsatt diktatur og undertrykking i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo kanskje forsøke å *BO* i noen av disse landene *FØR* du uttaler deg?

3 MILLIONER sivile vietnamesere overser du. Du mener vel ikke de er verdt noe.

Igjen avslører du din egen uvitenhet og dobbelmoral.

Med vennlig hilsen

*Du kunne jo kanskje forsøke å *BO* i noen av disse landene *FØR* du uttaler deg?*

OI, OI..er det historia om gutta med Kalasnikoven vi skal få høre nok engang ? LOL

*3 MILLIONER sivile vietnamesere overser du*

Jeg har ikke oversett dem. Den krigen var ett feilgrep, sett i ettertid, noe også USA's ledelse har vedgått.

Men ingen kjenner på forhånd historiens gang, og Vietnam kunne like gjerne fått et Pol-Pot styre.

Du vred deg unna lenger opp i tråden, så jeg stiller spørsmålet pånytt:

Korea ? var det OK, eller hadde du foretrukket at hele landet hadde sultet ihjel under Kim Il Jung ?

Regner ikke med noe svar, men stiller det så folk kan se hvordan du ALLTID vrir deg som en kålmark unna ubehagelige spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - jeg synes påstandene dine er meget løse underforstått det faktum at du selv bruker å være svært så opptatt av dokumentasjon.

2800 er det offisielle tallet fra USA.

Tallet fra Afghanistan er basert på forskjellige estimater fra Leger Uten Grenser, Human Rights Watch, FN og andre i britisk media.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "utrettelig" sjel?

Jeg synes da jeg *tretter* ustanselig! *lol*

"The Terrible Twins" her er overbevist om at alle som ikke ligger litt til høyre for Bush politisk sett er "kommunister". De har tatt ut separasjon fra virkeligheten, og er egentlig ikke noe å bry seg om, annet enn å leke litt med.

Det morsomme (egentlig skremmende) er hvor like bin Ladens og deres argumenter er - man "tilsidesetter" menneskerettighetene for å oppnå egne mål.

Ønsker deg god te drikking. Velkommen tilbake etterpå! :-)

Med vennlig hilsen

Bush og bin Laden høres også ut som om de har gått på den samme skolen....

For meg som er litt ny her, er du en mann eller en dame? *flørte*

*fnise*

Nei, det var en skikkelig sterk urte-te, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Du kunne jo kanskje forsøke å *BO* i noen av disse landene *FØR* du uttaler deg?*

OI, OI..er det historia om gutta med Kalasnikoven vi skal få høre nok engang ? LOL

*3 MILLIONER sivile vietnamesere overser du*

Jeg har ikke oversett dem. Den krigen var ett feilgrep, sett i ettertid, noe også USA's ledelse har vedgått.

Men ingen kjenner på forhånd historiens gang, og Vietnam kunne like gjerne fått et Pol-Pot styre.

Du vred deg unna lenger opp i tråden, så jeg stiller spørsmålet pånytt:

Korea ? var det OK, eller hadde du foretrukket at hele landet hadde sultet ihjel under Kim Il Jung ?

Regner ikke med noe svar, men stiller det så folk kan se hvordan du ALLTID vrir deg som en kålmark unna ubehagelige spørsmål.

Ser du igjen bortforklarer 3 millioner uskyldige sivile. Og det var ingen "krig", men en innvasjon av et annet land.

Å forsøke og "bortforklare" det med "de kunne fått Pol Pot", er som å påstå at vi skal bombe Danmark fordi de *kunne* fått Pol Pot.

Din uvitenhet om Latin-Amerika er skremmende.

Selvsagt er det ikke "OK" å gå til krig fordi man *tror* at man kan få et regime man ikke liker i et annet land!

Med din "logikk" (i gåseøyne) hadde derfor Sovjet rett til å gå til krig mot Norge, hvis de ikke likte den norske regjeringen!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du liker å demonstrere din uvitenhet!

Hjelpeorganisasjonene VAR i Afghanistan FØR 11. sept, og fungerte etter forholdene bra.

Kanskje du bør begynne å følge med i media?

Med vennlig hilsen

*Hjelpeorganisasjonene VAR i Afghanistan FØR 11. sept, og fungerte etter forholdene bra*

Er dette ment som en dårlig spøk ? Du sitter her nok engang og uttaler deg om emner du har null peiling på !

Samtlige hjelpeorganisasjoner meldte i flere år om umulige arbeidsforhold i Afghanistan, hvor de ble systematisk motarbeidet og nektet av Taliban. Flere forlot også landet.

Her en artikkel fra 1998: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=23022

Er det rart at du har de holdninger du har ? Du vet jo intet om de tema du uttaler deg skråsikkert om !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...