Gå til innhold

Fredsprisen til Bush!


Grip

Anbefalte innlegg

Takk for innrømmelsen.

Det er åpenbart at du ikke har argumenter, men istedet forsøker å "inn-ynde" deg hos USA. Ifølge egen logikk er du selvsagt en landssviker, ettersom du går imot "norske verdier" (Velferdsstat, sosial-demokrati), og forfekter idéene til en annen nasjon.

Du er så lett å avsløre!

Med vennlig hilsen

Jeg skjønner ikke at du gidder. Enten _vil_ ikke Morsk forstå, ellers er h*n tett i nøtta. Det står forsåvidt respekt av å prøve å banke litt forstand (og historiekunnskaper) inn i sånne folk, men jeg skjønner ikke at du gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 259
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    97

  • Cheerleader

    18

  • dewey

    17

  • Grip

    16

Mest aktive i denne tråden

Jeg håper dette er en teit spøk.

USA som nasjon burde hatt fredsprisen for lenge siden, for alt de har gjort for både Europa og andre med start 1.verdenskrig.

Den senere tids innsatts for at verden skal bli kvitt de verst tenkelige svin er derfor en gylden anledning.

Grip's forslag støttes !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER en teit spøk, for jeg tviler på at hverken Grip eller Morsk er såpass tåpelige i den virkelige verden som det de utgir seg for her.

De skriver nok mest fordi de synes det er "morsomt" å provosere - sånn ca på linje med 7 åringen som banner i klassen for å provosere.

Med vennlig hilsen

Skjønner ikke at du klarer å holde deg så høflig og sakelig bestandig jeg, at du ikke klikker i diskusjoner med dumskapens akse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA HA, det er ikke grenser for hvilke krumspring kålmarken foretar ikveld..!

Selvsagt MÅTTE sitatet endres for å få den rette mening i sammenhengen.

Vi har nemlig ikke diskutert OM hjelpeorganisasjonene var i Afghansitan, for det er noe jeg VET at de var.

Skal du snart komme med linken ?eller fortsette å latterligjøre deg selv med stadig nye kunnamanøvre ?

Nei, ditt sitat ga en helt annen mening.

Glem dine forsøk på bortforklaringer, din løgner.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA som nasjon burde hatt fredsprisen for lenge siden, for alt de har gjort for både Europa og andre med start 1.verdenskrig.

Den senere tids innsatts for at verden skal bli kvitt de verst tenkelige svin er derfor en gylden anledning.

Grip's forslag støttes !

*LOL*

Gjør samfunnsfagleksene dine, du:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at du gidder. Enten _vil_ ikke Morsk forstå, ellers er h*n tett i nøtta. Det står forsåvidt respekt av å prøve å banke litt forstand (og historiekunnskaper) inn i sånne folk, men jeg skjønner ikke at du gidder.

Har du noen argumenter er du hjertelig velkommen til å delta i denen tråden.

Er du derimot her utelukkende for å snakke DRITT om andre deltagere, og i tilllegg så feig at du må gjøre det henvendt til andre , bes du dra til h***te !

Det finnes nok av morsomme Web-sider skrevet av både ventrevridde og andre hjerneskadde du kan kose deg med ute på WWW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bush og bin Laden høres også ut som om de har gått på den samme skolen....

For meg som er litt ny her, er du en mann eller en dame? *flørte*

*fnise*

Nei, det var en skikkelig sterk urte-te, gitt!

Hysj på deg, jeg er også forelska i Sør.

*henter seg en kopp yogi-te*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er både bedre og verre personer som har fått fredsprisen, så det forundrer ikke meg. Men alt i alt er vel ikke det han har utrettet det man direkte forbinder med ordet fred....

Nå ser jeg at noen av dem som diskuterer nedover i tråden har funnet det riktig å kommentere hvor mye USA har brukt av penger på Afghanistan-aksjonen. Og at en annen bruk av de midlene hadde vært mye bedre. Man kan være uenig i hvordan USA taklet terrorangrepet, men å begynne å snakke om at de kunne reddet mange menneskeliv ved å bruke disse midlene på en annen måte er latterlig. Da kan man like gjerne spørre om hvor mange menneskeliv som ytterligere ville gått tapt hvis USA ikke reagerte.

De aller fleste er enige om at det måtte reageres etter terroren. Og USA fikk tilnærmet full støtte for sin aksjon i Afghanistan. Personlig tror jeg at uten denne aksjonen ville vi ha sett mange flere terroraksjoner nå. Så da kan man selvsagt spekulere i hvor mange menneskeliv USA har reddet som følge av sin fasthet i denne tiden. Det kan ingen svare på, like lite som noen kan svare på om en annen form for aksjon hadde vært bedre.

Det er ikke "latterlig" å vurdere misbruk av ressurser.

Taliban tilbød å utlevere bin Laden til et nøytralt land. Det aksepterte ikke USA.

Istedet valgte de å bruke utallige milliarder på å bombe et land enda mer sønder og sammen enn det allerede var.

På toppen av det hele har de fremdeles ikke fanget bin Laden, og det var ikke mer enn 48 timer siden USA varslet at de antok flere terrorangrep.

De samme milliardene kunne vært brukt for å heve levestandarden for millioner av mennesker. Noe som også ville redusert terror-faren langt mer enn "å bombe Kabul".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ditt sitat ga en helt annen mening.

Glem dine forsøk på bortforklaringer, din løgner.

Med vennlig hilsen

Jeg kuttet bevisst ut å be om dokumentasjon på at hjelpeorganisasjonene VAR i Afghanistan fordi dette ikke trengs dokumenteres.

Når kommer linken(e) på resten av din påstander som jeg etterlyser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen argumenter er du hjertelig velkommen til å delta i denen tråden.

Er du derimot her utelukkende for å snakke DRITT om andre deltagere, og i tilllegg så feig at du må gjøre det henvendt til andre , bes du dra til h***te !

Det finnes nok av morsomme Web-sider skrevet av både ventrevridde og andre hjerneskadde du kan kose deg med ute på WWW.

Jeg beklager så innmari mye hvis jeg forstyrret deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at du gidder. Enten _vil_ ikke Morsk forstå, ellers er h*n tett i nøtta. Det står forsåvidt respekt av å prøve å banke litt forstand (og historiekunnskaper) inn i sånne folk, men jeg skjønner ikke at du gidder.

Hei Dewey,

Du skriver: "Enten _vil_ ikke Morsk forstå, ellers er h*n tett i nøtta. "

Du "undervurderer" ham!

Det behøver ikke være enten-eller; det kan være både-og! *lol*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2800 er det offisielle tallet fra USA.

Tallet fra Afghanistan er basert på forskjellige estimater fra Leger Uten Grenser, Human Rights Watch, FN og andre i britisk media.

Med vennlig hilsen

Jeg har aldri sett slike estimater fra Leger Uten Grenser, HRW og FN, men som sagt; alle kan jo ikke følge like godt med.

Det kunne likevel vært interessant å bli presentert for disse estimatene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at du klarer å holde deg så høflig og sakelig bestandig jeg, at du ikke klikker i diskusjoner med dumskapens akse:-)

Hei,

Disse to "henger seg selv" i deres egne "argumenter".

Det som er litt interessant er å se hvor langt de egentlig er villige til å forsvare det uforsvarbare - f. eks. innvasjonen av Vietnam med 3 millioner uskyldige sivile drept. (Det er halvdelen av antall jøder drept av nazistene).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Dewey,

Du skriver: "Enten _vil_ ikke Morsk forstå, ellers er h*n tett i nøtta. "

Du "undervurderer" ham!

Det behøver ikke være enten-eller; det kan være både-og! *lol*

Med vennlig hilsen

Kan du ikke heller enn å diskutere hvem som er mest "teit i nøtta" snart finne linkene jeg etterlyser nederst i tråden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen argumenter er du hjertelig velkommen til å delta i denen tråden.

Er du derimot her utelukkende for å snakke DRITT om andre deltagere, og i tilllegg så feig at du må gjøre det henvendt til andre , bes du dra til h***te !

Det finnes nok av morsomme Web-sider skrevet av både ventrevridde og andre hjerneskadde du kan kose deg med ute på WWW.

Hvis kravet for å være her er "argumenter", hvorfor er du her da?

Slapp adgangskontroll?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke heller enn å diskutere hvem som er mest "teit i nøtta" snart finne linkene jeg etterlyser nederst i tråden ?

Mener du sitat-falsket ditt?

Først falsifiserer du et sitat, for så å etterlyse dokumentasjon på DITT EGET UTSAGN?

*rister på hodet*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kravet for å være her er "argumenter", hvorfor er du her da?

Slapp adgangskontroll?

Med vennlig hilsen

*Slapp adgangskontroll?*

Liten tvil om det, slik du får lov å herje her 25-timer i døgnet, året rundt, med bare tull og fjas.

Denne tråden intet unntak.

Har du snart linkene jeg etterlyser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Du kunne kanskje begynne med å fortelle HVA (konkret) Bush egentlig har oppnådd*

Og dette spørsmålet stiller du seriøst ?

Hva med at mange kvinner nå endelig tør kaste burkaen ?

Hva med at jenter nå pånytt tillates gå på skole ?

Hva med at landet nå har fått en samlingregjering, og ikke en liten gruppe fanatikere som regjering ?

Hva med at landet nå endelig mottar hardt tiltrengte hjelpesendinger med mat og medisiner, som taliban nektet dem tidligere ?

Hva med at folk igjen kan høre musikk, se film, danse og hygge seg ?

Hva med at folk påny kan bedrive sport f.eks fortball ?

Har du i det hele tatt lest aviser de siste 90 døgn ?

USA angrep ikke Afghanistan for å redde det afghanske folk fra Taliban. De angrep (mener jeg å huske) for å knuse terrornettverket til en eller annen bin Laden eller hva han nå het... Remember?

...Sist jeg sjekka var han på frifot... De har riktignok oppnådd endel, men ikke det de bombet for. Det er forresten innmari rørende at vestlige ledere plutselig har sånn voldsom omsorg for kvinnene i Afghanistan... Mens USAs venner i Saudi-Arabia faktisk er enda verre. Men, men. De er jo kompisene våre!

(Dessuten, hvis vi skal flisespikke litt: Afghanistan er et land med en hel masse småkonger. Kampen om herredømmet i etpar av de viktigste byene er allerede igang, vi får se hvor lenge interimregjeringen sitter. Hvorfor tror du Karzai har bedt om fredsbevarende styrker til landet? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett slike estimater fra Leger Uten Grenser, HRW og FN, men som sagt; alle kan jo ikke følge like godt med.

Det kunne likevel vært interessant å bli presentert for disse estimatene?

Britisk presse, 12. februar.

Start med "The Independent" og "The Guardian", evt "Financial Times" (husker ikke hvilken jeg leste det i).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du sitat-falsket ditt?

Først falsifiserer du et sitat, for så å etterlyse dokumentasjon på DITT EGET UTSAGN?

*rister på hodet*

Med vennlig hilsen

Har du noen dokumentasjon på at hjelpeorganisasjonene som alle vet godt var i Afghanistan før 11.desember fungerte etter forholdene bra, eller har du det ikke ?

Kan du svare JA eller NEI ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...