Gå til innhold

Fredsprisen til Bush!


Grip

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 259
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    97

  • Cheerleader

    18

  • dewey

    17

  • Grip

    16

Mest aktive i denne tråden

Når skal du dokumentere din fabrikerte påstand?

Vi venter på deg, din løgner.

Med vennlig hilsen

Jeg har dokumentert min påstand lenger opp i tråden.

Nå er det din tur til å dokumentere dine.

Har du noen linker snart ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest webmaster

Fordi flere av disse landene har noe av det nærmeste man kommer til ren kapitalisme.

Må du ha alt inn med tåteflaske, eller er du virkelig så uopplyst som du gjør deg? Jeg antar begge deler.

Med vennlig hilsen

Dere bes om å sette strek for denne "debatten" her.

Benytter samtidig anledningen til å anmode om at det i større grad avstås fra personangrep.

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Har du ikke bedre bortforklaringer?

Med vennlig hilsen

*Har du ikke bedre bortforklaringer?*

Har du ike noe bedre svar på mitt enkle spørsmål:

Hvor vil du hen med dine sammenligninger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Det tror jeg alle andre enn deg har forstått*

Nei, det har nok kun du selv forstått.

Hvor vil du hen med dine sammenligninger ?

Hvor han vil? Han er bare sur fordi alle sosialistiske og kommunistiske prosjekt har gått i dass, slik alle totalitære regimer alltid har gjort. Muslim-landene er også dømt til evig fattigdom.

Det blir jo irriterende når alle de land som har oppnådd brukbar velstand for sine borgere, bygger på økonomisk frihet - kapitalisme.

Er det rart fyren blir sur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dewey,

Han er nok bare sjalu! :-)

Også er han trist til sinns etter at kjæle-kaktusen hans trakk opp røttene og forlot ham! *lol*

Ønsker deg en flott søndag!

Med vennlig hilsen

Tror du er inne på noe der ja... Men sjalu tror jeg ikke han er, med mine sinssyke kommunistholdninger ville han vel ikke tatt i meg med ildtang!*ler*

Men det er jo underholdende med folk som ikke evner å se lenger enn sin egen nesetipp, det er klart.

Ha en god søndag du også!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere bes om å sette strek for denne "debatten" her.

Benytter samtidig anledningen til å anmode om at det i større grad avstås fra personangrep.

God søndag!

Greit. Synd jeg ikke noengang fikk svar på mine to spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cheer,

1) Konkret: hvilken "fred" er det Bush har skapt?

2) Har du lest George Orwells "1984"?

Med vennlig hilsen

Bush har skapt fred for kvinner og barn i Afghanistan. De er tilbake på skole og arbeid, og det syns jeg er aldeles fabelaktig.

Har ikke lest boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hirschfelder

Problemet med Bush er at han bare er interessert i politisk makt. Han har ingen egne meninger, og visjoner om en større helhet. Av de større linjer for han er antagelig linja rundt ekvator den største. Til president å være er han skremmende uopplyst og lite intelligent. Han er et politisk dyr med en mengde lettvinte løsninger som slår an blant horden. Det skremmer meg at en sånn en er president i verdens mektigste land. Om han skulle få Nobels fredspris så vil det være en fallitterklæring på vegne av hele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med Bush er at han bare er interessert i politisk makt. Han har ingen egne meninger, og visjoner om en større helhet. Av de større linjer for han er antagelig linja rundt ekvator den største. Til president å være er han skremmende uopplyst og lite intelligent. Han er et politisk dyr med en mengde lettvinte løsninger som slår an blant horden. Det skremmer meg at en sånn en er president i verdens mektigste land. Om han skulle få Nobels fredspris så vil det være en fallitterklæring på vegne av hele verden.

Det du her presterer, må være ukens mest forvrøvlede innlegg. Hvor tar du det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med Bush er at han bare er interessert i politisk makt. Han har ingen egne meninger, og visjoner om en større helhet. Av de større linjer for han er antagelig linja rundt ekvator den største. Til president å være er han skremmende uopplyst og lite intelligent. Han er et politisk dyr med en mengde lettvinte løsninger som slår an blant horden. Det skremmer meg at en sånn en er president i verdens mektigste land. Om han skulle få Nobels fredspris så vil det være en fallitterklæring på vegne av hele verden.

Fint du ikke bor her da. Det gjør jeg, og å ha Bush som President skremmer meg overhodet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit. Synd jeg ikke noengang fikk svar på mine to spørsmål.

Hvorfor skal du ha svar fra ham da? Han blir bare mer og mer uinteressant, jo mer man leser av ham. Dessuten hvilken forskjell gjør det om en person som har vært på dol i en evighet, og bare øvd seg i å kverulere, ikke klarer å tilfredstille deg. Finn deg noen litt mer på ditt eget nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bush har skapt fred for kvinner og barn i Afghanistan. De er tilbake på skole og arbeid, og det syns jeg er aldeles fabelaktig.

Har ikke lest boka.

Du som faktisk bor der borte burde lese både den og andre bøker som skildrer totalitære stater bygget på overvåkning og innskrenkelse av borgerrettigheter. Det er i den retningen Bushadministrasjonen vil, det er helt åpenbart Eks:

På mange amerikanske universiteter slås det hardt ned på forelesere som ikke holder seg skarpt til regjeringens linje. Forelesere som har kritisert amerikansk utenrikspolitikk og stilt spørsmålstegn ved USAs rolle som verdenspoliti, er blitt oppført på en liste bestyrt av en forening ledet av Lynne Cheney - kona ja. Denne foreningen hevder å ivareta "ytringsfrihet" og kjempe imot fiendtlige holdninger - altså: ytringsfrihet definert som enighet med regjeringen. De som foreleser om feks. alternative måter å møte terrortrusselen på, risikerer å miste jobben, da Lynne Cheney og hennes venner bruker listene sine til å presse universitetssponsorer til å kutte i støtten. Følgen er at flere forelesere har fått munnkurv og må holde kjeft for ikke å miste jobben.

Et annet, og mer kjent eksempel fra de nye reglene om rettergang for terrormistenkte: Tiltalte trenger ikke informeres om at han er tiltalt, heller ikke hva han er tiltalt for, han får ikke ha advokat, kan dømmes til døden uten engang å være tilstede i rettssalen.

Er dette frihet?

Og: Det er klart det er positivt at afghanerne nå har fått utvidede rettigheter! Men angrepet på Afghanistan ble ikke iverksatt for å redde kvinner og barn (og menn) fra Talibanstyret, de bombet for å "ta" de skyldige etter 11. september. Og det har de ikke oppnådd, det er helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med Bush er at han bare er interessert i politisk makt. Han har ingen egne meninger, og visjoner om en større helhet. Av de større linjer for han er antagelig linja rundt ekvator den største. Til president å være er han skremmende uopplyst og lite intelligent. Han er et politisk dyr med en mengde lettvinte løsninger som slår an blant horden. Det skremmer meg at en sånn en er president i verdens mektigste land. Om han skulle få Nobels fredspris så vil det være en fallitterklæring på vegne av hele verden.

*klapper i hendene* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som faktisk bor der borte burde lese både den og andre bøker som skildrer totalitære stater bygget på overvåkning og innskrenkelse av borgerrettigheter. Det er i den retningen Bushadministrasjonen vil, det er helt åpenbart Eks:

På mange amerikanske universiteter slås det hardt ned på forelesere som ikke holder seg skarpt til regjeringens linje. Forelesere som har kritisert amerikansk utenrikspolitikk og stilt spørsmålstegn ved USAs rolle som verdenspoliti, er blitt oppført på en liste bestyrt av en forening ledet av Lynne Cheney - kona ja. Denne foreningen hevder å ivareta "ytringsfrihet" og kjempe imot fiendtlige holdninger - altså: ytringsfrihet definert som enighet med regjeringen. De som foreleser om feks. alternative måter å møte terrortrusselen på, risikerer å miste jobben, da Lynne Cheney og hennes venner bruker listene sine til å presse universitetssponsorer til å kutte i støtten. Følgen er at flere forelesere har fått munnkurv og må holde kjeft for ikke å miste jobben.

Et annet, og mer kjent eksempel fra de nye reglene om rettergang for terrormistenkte: Tiltalte trenger ikke informeres om at han er tiltalt, heller ikke hva han er tiltalt for, han får ikke ha advokat, kan dømmes til døden uten engang å være tilstede i rettssalen.

Er dette frihet?

Og: Det er klart det er positivt at afghanerne nå har fått utvidede rettigheter! Men angrepet på Afghanistan ble ikke iverksatt for å redde kvinner og barn (og menn) fra Talibanstyret, de bombet for å "ta" de skyldige etter 11. september. Og det har de ikke oppnådd, det er helt klart.

"Følgen er at flere forelesere har fått munnkurv og må holde kjeft for ikke å miste jobben. "

Akkurat det kan sammenlignes med det at lærere ikke har lov til å nevne Gud på skolene her. Foreleserne har vel lov til å mene hva de vil, men holde det utenfor arbeidet sitt. Slik som lærerne kan være kristne som fy privat, men ikke nevne eller oppfordre til diskusjon om det i timene på skolen.

Eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du ikke bor her da. Det gjør jeg, og å ha Bush som President skremmer meg overhodet ikke.

Hei Cheer,

Du skriver: "å ha Bush som President skremmer meg overhodet ikke"

men kanskje det *burde* skremme deg?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor han vil? Han er bare sur fordi alle sosialistiske og kommunistiske prosjekt har gått i dass, slik alle totalitære regimer alltid har gjort. Muslim-landene er også dømt til evig fattigdom.

Det blir jo irriterende når alle de land som har oppnådd brukbar velstand for sine borgere, bygger på økonomisk frihet - kapitalisme.

Er det rart fyren blir sur?

"problemet" er bare at "fyren er ikke sur"... :-)

Men du er selvsagt velkommen til å forsøke igjen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cheer,

Du skriver: "å ha Bush som President skremmer meg overhodet ikke"

men kanskje det *burde* skremme deg?

Med vennlig hilsen

Jeg frykter ham ikke, Sør.:)

Han er kanskje ikke superintelligent, men jeg liker ham. Han morer meg. Med sin stadige bruk av ordet "evil-oers"og feil i taler. Jeg liker ham bedre og bedre, til min store overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...