Gå til innhold

Orgasme av amming ?


Gjest Faarikaal

Anbefalte innlegg

Gjest Faarikaal

En meget frisinnet venninne fortalte meg at det hadde hun fått flere ganger, men syns det var helt forferdelig, jeg tror skyldfølesen var helt oppe i halsen der. Hun lurte meg til å legge ut dette og trodde jeg ikke turde, men det tør jeg ! Legen hennes sa det var hormonene som var "litt" på høygir, og at hun skulle ta det med ro. Det gikk over etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, interessant det der! Har tenkt på det samme, faktisk, men ikke sett at noen har tatt det opp før.......har kanskje en litt annen opplevelse av det enn din venninne (?), for det kjennes ikke ut som en vanlig orgasme "der du vet", men akkurat idet melken kommer (stimulert av hormoner som utløses av sugingen), så kan det kjennes ut som om man får en slags "utløsning" i selve brystene, en veldig god og tilfredsstillende følelse, men egentlig ikke av seksuell art. Brystene er jo veldig erogene, og særlig i forbindelse med amming. Kanskje det er denne følelsen hun sikter til ? Skyldfølelse hører ingensteds hjemme uansett, for det er en god nærhet mellom mor og barn som kommer til uttrykk gjennom ammingen, og mange følelser settes i sving. Det er slik det skal være, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faarikaal

Hun trodde hun var den eneste i hele verden som hadde opplevd det, er hun det ? Tør noen svare ? Man kan spørre om ALT her, kan man ikke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trodde hun var den eneste i hele verden som hadde opplevd det, er hun det ? Tør noen svare ? Man kan spørre om ALT her, kan man ikke ?

Hun er neppe den eneste, jf. tidl. innlegg, men det kommer jo an på hvordan man definerer orgasme, da. I en større sammenheng - ja - opplever det som en orgasme, men altså ikke i ordets tradisjonelle betydning. Men det er vel helt greit å få orgasme ved amming, hvorfor skal det på død og liv gå over ? Good for her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faarikaal

Hei, interessant det der! Har tenkt på det samme, faktisk, men ikke sett at noen har tatt det opp før.......har kanskje en litt annen opplevelse av det enn din venninne (?), for det kjennes ikke ut som en vanlig orgasme "der du vet", men akkurat idet melken kommer (stimulert av hormoner som utløses av sugingen), så kan det kjennes ut som om man får en slags "utløsning" i selve brystene, en veldig god og tilfredsstillende følelse, men egentlig ikke av seksuell art. Brystene er jo veldig erogene, og særlig i forbindelse med amming. Kanskje det er denne følelsen hun sikter til ? Skyldfølelse hører ingensteds hjemme uansett, for det er en god nærhet mellom mor og barn som kommer til uttrykk gjennom ammingen, og mange følelser settes i sving. Det er slik det skal være, det.

Fint kizmiaz. Jeg tror naturen underlig nok har utstyrt kvinner med tre eller flere typer orgasme, og at dette er en av dem. Naturen er virker nådeløs, og har sine egne hensikter.

Vi syns f eks en 13 åring er for ung til å ha sex eller få barn, det mener visst ikke naturen, nei.

Ingen stor sak dette, men det viktige er som du sier at vi må snakke om det så man ikke er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faarikaal

Hei, interessant det der! Har tenkt på det samme, faktisk, men ikke sett at noen har tatt det opp før.......har kanskje en litt annen opplevelse av det enn din venninne (?), for det kjennes ikke ut som en vanlig orgasme "der du vet", men akkurat idet melken kommer (stimulert av hormoner som utløses av sugingen), så kan det kjennes ut som om man får en slags "utløsning" i selve brystene, en veldig god og tilfredsstillende følelse, men egentlig ikke av seksuell art. Brystene er jo veldig erogene, og særlig i forbindelse med amming. Kanskje det er denne følelsen hun sikter til ? Skyldfølelse hører ingensteds hjemme uansett, for det er en god nærhet mellom mor og barn som kommer til uttrykk gjennom ammingen, og mange følelser settes i sving. Det er slik det skal være, det.

Har fått henne litt på glid, og hun er nok litt lettet. Følelsen hun hadde satt dypere enn du beskriver, og ligner litt for mye på "den mest vanlige" sier hun. Litt kryptisk det der. Det starter med det du beskriver. Bare fnisingen stopper snart så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke noe å ha skyldfølelse for.. barnet tar da ingen skade av det!

Men jeg har aldri opplevd ammingen sånn.. Tvert imot synes jeg puppene og melka og alt det er noe av det minst seksuelle jeg kan tenke meg om dagen! Jeg mister all tenning om mistermannen fokuserer for mye på puppene, for de er liksom babyens mat og ikke til sex akkurat nå. Og det hender innimellom at melka begynner å renne under sex - og da er det over for min del. Da synes jeg hele senasen bare blir ubehagelig.

Men dette går jo over når man slutter å amme, det gjorde det ihvertfall sistgang. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått henne litt på glid, og hun er nok litt lettet. Følelsen hun hadde satt dypere enn du beskriver, og ligner litt for mye på "den mest vanlige" sier hun. Litt kryptisk det der. Det starter med det du beskriver. Bare fnisingen stopper snart så....

...........men det har sin naturlige forklaring, når jeg tenker meg om....det utskilles et hormon ved amming som (iallfall ibegynnelsen) påvirker livmoren til å trekke seg sammen...........det skjer noen sammentrekninger der ved vanlig orgasme også, har sett det på TV hvor de filmet hele seansen fra samleie til barnet som ble født, med minikamera innvendig.....dette var de trivielle fakta..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faarikaal

...........men det har sin naturlige forklaring, når jeg tenker meg om....det utskilles et hormon ved amming som (iallfall ibegynnelsen) påvirker livmoren til å trekke seg sammen...........det skjer noen sammentrekninger der ved vanlig orgasme også, har sett det på TV hvor de filmet hele seansen fra samleie til barnet som ble født, med minikamera innvendig.....dette var de trivielle fakta..........

Selv naturlige hormoner har underlige virkninger/bivirkninger, ja. Ikke alle like morsomme som denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faarikaal

Det er jo ikke noe å ha skyldfølelse for.. barnet tar da ingen skade av det!

Men jeg har aldri opplevd ammingen sånn.. Tvert imot synes jeg puppene og melka og alt det er noe av det minst seksuelle jeg kan tenke meg om dagen! Jeg mister all tenning om mistermannen fokuserer for mye på puppene, for de er liksom babyens mat og ikke til sex akkurat nå. Og det hender innimellom at melka begynner å renne under sex - og da er det over for min del. Da synes jeg hele senasen bare blir ubehagelig.

Men dette går jo over når man slutter å amme, det gjorde det ihvertfall sistgang. :-)

Mannen vil også ofte se brystene som barnets mat. Mange menn har traumer med fødsel og amming, men det er ikke så mange som hører på dem. En av mine nærmeste menn hadde mareritt og en haug problemer i et år. Hver gang det kom til sex tenkte han på fødselen han så motvillig hadde vært med på, dermed gikk lufta ut a'n, både han og utstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er merkelige greier,får nesten orgasme av amminga(blir "tent",der nede).Man føler seg jo litt rar da.

Men synotocin(?)(utdrivningshormonet) er jo samme hormonet som styrer lystfølelsen,så det er jo ganske naturlig.Men man føler seg jo nesten halv-pedofil. *ler*

Under svangerskapet begynte jeg for første gang å få orgasme av at mannen min sugde på puppene mine.Nå liker jeg ikke at han gjør det,ei heller at noen tar på dem.Hverken ham eller vesla.Men hun sniker seg til det allikevel,hun elsker virkelig å dra i brystvorta.*grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, interessant det der! Har tenkt på det samme, faktisk, men ikke sett at noen har tatt det opp før.......har kanskje en litt annen opplevelse av det enn din venninne (?), for det kjennes ikke ut som en vanlig orgasme "der du vet", men akkurat idet melken kommer (stimulert av hormoner som utløses av sugingen), så kan det kjennes ut som om man får en slags "utløsning" i selve brystene, en veldig god og tilfredsstillende følelse, men egentlig ikke av seksuell art. Brystene er jo veldig erogene, og særlig i forbindelse med amming. Kanskje det er denne følelsen hun sikter til ? Skyldfølelse hører ingensteds hjemme uansett, for det er en god nærhet mellom mor og barn som kommer til uttrykk gjennom ammingen, og mange følelser settes i sving. Det er slik det skal være, det.

Ja,et eller annet erotisk blad dro frem muligheten for å få orgasme i flere kroppsdeler (øre blant annet),ikke bare kjønnsorganet.

..og det er jo mange kvinner som får orgasme av stimulering av brystvortene.Det er bare når det skjer under amming det plutselig er "tabu".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...