Gå til innhold

Naturpreparat mot uttørring av tarmen ?

Anbefalte innlegg

Kjære Stig ! Takk for sist !

Nå er jeg her igjen med min ADHD i 50 år og opparbeidede tilleggsproblemer grunnet denne.

Mitt fordøyelsessystem er "totalt ut å kjøre" og har vel vært det siden tenårene, men siste 2 årene kroniske plager. Er søkt Psykosomatisk Rikshosp. av Dr. Norheim - min fastlege og akupunktør- venter...han purrer...

Mot ADHD er Dexedrine perfekt, men tørrer totalt ut kroppen eller fordøyelsessystemet; ekstra treg/ hard mage( aldri løs mage) Spørsmål....Noen ganger stopper det helt opp - steinhardt press- ikke bare p.g.a. hardheten men tregheten tror jeg. Afipran 1,25 - 2,5 mg hjelper, men går dette sammen med Dexedrine tro ?

Ved inntak Sobril stopper det også opp- må spise sammen ved inntak for at den virker.

Etterpå veldig tørr i munnen - og i kroppen i timevis. På natten blir det derfor ikke "den lykken" det burde være. Vanninntak opp til 4 ganger i løpet av natten..( hormonscreening er foretatt - ok -m.h.t hypothalamusproblematikk.

Ved inntak mat blir det nesten det samme selv om jeg drikker store mengder væske.

Varm melk med Oboy virker bedrene i en viss grad.....

Hele greian er vel psykosomatisk og utenfor min kontroll. Ventetiden på RH blir vel en evighet. Norheim avventer akupunktur til svar blir gitt.

Spørsmål.... Finnes det noen naturmidler som kan tilføre vann/ holde på vannet i tarmen/ fordøyelseskanalene. Tror bukspyttkjertelen jobber både natt og dagskift på en meget underlig og ineffektiv måte.

Spørsmål....Er det farlig å innånde denne Dexedrinen 2,5 mg inn gjennom nesen -kanskje jeg da unngår ekstra uttørring og får virkningen likevel ??

Mine plager er utrolig komplekse, men etter 3 år med Norheim og tips fra deg, har jeg kommet langt.

Værst er det at jeg røyker - holdt opp i 6 mnd og var bedre på en måte, men værre på en annen måte-uttørring likedan uten, men mindre luft.

Spørsmål....Kan nikotin direkte være beroligende mot ADHD - ikke av sigaretter men av snus ? Når jeg legger 2 porsjonspakker under bak leppene - roer det hele seg ned en 30 min tid - ikke svimmel -ikke kald osv.. heller varmere normal i kroppen?

Spørsmål...Har du noen positive erfaringer med pasienter e.a. som har vært på Psykosomatisk avd. ?

Ellers: Prøver bevisst å ikke tenke på helsemessige negative forhold. Går turer, trimmer så mye jeg klarer - lager musikk osv...når jeg klarer dette.

Ønsker deg en fin dag !

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...