tokolosh Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Hei, jeg trener en god del, bl. a. kickboksing, og en ernærings-ekspert jeg snakket med en gang anbefalte at jeg fikk i meg mye av fett, så lenge det er det rette fettet. (F. eks. ta en spiseskje med solsikke-olje til hvert måltid.) Det jeg lurer på, det fettet som finnes i melk, er det størst fordel at jeg unngår det (med å drikke skummet) eller prøve å få i meg en god del av det fettet(med å drikke lett/ h-melk)?? -Tokolosh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Melkefett er ikke noe "gunstig" fett, så lette produkter anbefales. Bruk heller olivenolje og andre sunne oljer. Dessuten er det jo fett i en del matvarer vi ellers spiser (kjøtt, ost, dressing mm.), i varierende mengder, så noe fett får man som oftest i seg på den måten også (om man ikke spiser ekstremt magert). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei tokolosh, Jeg vil anbefale at du bruker skummet melk og heller er mer raus med div. vegetabilske oljer (solsikke, mais, oliven, raps, soya etc). Melkefettet er ikke gunstig fordi det er så rikt på mettede fettsyrer. Mettet fett er kjent for å øke kolesterol-nivåer, og dermed øke faren for bl.a hjertesykdommer. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.