Gå til innhold

Trening uke 4


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg klarte ikke å la vær, og startet den en dag for tidlig. Jeg har kun trent to ganger denne uken. Men skal forsøke å trene i morgen også. Jeg løp 5 kilometer på 24.30 i dag på møllen, tiltross for at jeg måtte starte om igjen to ganger etter 1 km begge gangene pga ene møllen slo seg vrang og sluknet av. Jeg byttet mølle og tok det på sparket selv om jeg var pes etter disse to avbrytelsene og løp 5 km på 24.30 :) . På onsdagen så løp jeg 3 km på 14 minutter. Denne gangen passerte jeg 3 km på 14.40 men løp til jeg kom opp i 5 km. Er egentlig sjokket over hvor fort jeg klarte å løpe da jeg drev konkurranseidrett som tenåring. Da løp jeg 5 km på 18 -20 minutter avhengig av løype. Men siden jeg er blitt så gammel som jeg er blitt så er nok 24.30 ganske bra tid med tanke på alderen min tenker jeg. Litt stolt av meg selv! . Står på selv på en dag som jeg følte meg helt elendig på. Men den føles bra nå likevel. 

Gikk frem og tilbake til treningsstudioet på begge treningene: dvs jeg har gått 6 km totalt frem og tilbake til trening disse dagene også. 

Håper dere andre er like fornøyde som meg med treningene deres :) . Jeg er så imponert over svømmingen, og skigåingen til dere brukere. Svømming er gøy, og skigåing også. Man har godt av å variere sportsgrener når man trener. Elsker å svømme selv, men er et stykke til svømmehall. Og vannet må være ganske varmt for at jeg skal våge meg uti :D . Spent på hvordan uken har vært for dere andre. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig uke!

Skulle svømme i går, men da jeg kom dit, var bassenget stengt pga stevne :angry: Må passe på å sjekke sånt, forstår jeg.

I dag var jeg på skitur med mann og sønn. Det regnet da vi kjørte oppover, men var heldigvis opphold mens vi gikk. Ble 10 km. Veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg er ganske fornøyd. Det ble en styrketrening og to skiturer på 8 og 13 km.

I tillegg løp jeg 7 km på tredemølle. Vil prøve å løpe en gang per uke for å holde det ved like. Det er første gang jeg har prøvd tredemølle til mer enn oppvarming, og det fungerer bra. Synes nok det er ganske så ensformig, men musikk hjelper litt på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg er ganske fornøyd. Det ble en styrketrening og to skiturer på 8 og 13 km.

I tillegg løp jeg 7 km på tredemølle. Vil prøve å løpe en gang per uke for å holde det ved like. Det er første gang jeg har prøvd tredemølle til mer enn oppvarming, og det fungerer bra. Synes nok det er ganske så ensformig, men musikk hjelper litt på. 

Kjempebra. Er veldig greit å løpe på tredemølle når været er dårlig :) . Man får trent inne i varmen istedet for å løpe på glatte og skumle underlag ute. Det hjelper med musikk. Jeg har alltid musikk på full guffe når jeg løper på tredemøllen. Itillegg så løper jeg iblant på en mølle med en skjerm hvor jeg kan trykke på den plass jeg vil på jorden, og så ser det ut til at jeg løper foreks i california / sydney osv :D . Jeg synes faktisk at du har vært ganske flink når du har holdt ut 7 km på møllen. Jeg pleier bare å løpe 3-5 km på møllen i strekk.. 

 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, påskelilje skrev:

Dårlig uke!

Skulle svømme i går, men da jeg kom dit, var bassenget stengt pga stevne :angry: Må passe på å sjekke sånt, forstår jeg.

I dag var jeg på skitur med mann og sønn. Det regnet da vi kjørte oppover, men var heldigvis opphold mens vi gikk. Ble 10 km. Veldig koselig!

Du pleier da alltid å være så aktiv, så du kan fint ha god samvittighet ;):D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig uke... Men litt bevegelse ble det:

lørdag - en koselig tur med en venninne

søndag - 30 min styrke/smidighet og det er tydelig at det er alt for lenge siden jeg har trent på denne måte for jeg var helt skjelven i beina etterpå og sto knapt på føttene - og SÅ hard var den økta ikke! Kjenner jeg gruer meg til å stå opp i morra...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne uka har vært i overkant hektisk. Har fått to økter på treningssenteret og har gått over 10000 skritt en dag.

Tirsdag : Styrke (90 min)

Onsdag: Gått over 10000 skritt

Fredag : Styrke (90 min)

På tirsdag så var det som om jeg ikke hadde kontakt med beina da jeg varmet opp på sykkelen. Måtte bite tenna sammen å kommandere dem til å tråkke. Hadde dessuten høy puls helt fra starten av.  Vektene var også tunge å løfte. Var veldig fornøyd med at jeg greide å gjennomføre.

På fredag gikk oppvarmingen som en lek og med forholdsvis lav puls. Kunne også legge på 5 kg på alle apparatene. Etter treningen føltes det så utrolig godt. Er fornøyd med uka :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
12 timer siden, Mina1 skrev:

Kjempebra. Er veldig greit å løpe på tredemølle når været er dårlig :) . 

Ja, men det var knall blå himmel og silkeføre. Jeg så rett ut av vinduet og inn i "winter wonderland" utenfor.

Det virket litt absurd å være inne, men jeg hadde jo bestemt meg for å løpe, og det er tungt på puddersnø. Tok det igjen med skitur på søndag, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gargamel skrev:

Ja, men det var knall blå himmel og silkeføre. Jeg så rett ut av vinduet og inn i "winter wonderland" utenfor.

Det virket litt absurd å være inne, men jeg hadde jo bestemt meg for å løpe, og det er tungt på puddersnø. Tok det igjen med skitur på søndag, da. 

Hehe ja du er jo et friluftsmenneske så kan tenke meg at det ikke var helt det samme for deg å være inne. Men du ser : møllen er grei den når det er tungt å løpe ute :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...