Gå til innhold

blodtrykk


Gjest tua

Anbefalte innlegg

Under en rutinekontroll ble det for tre mnd. siden målt for høyt blodtrykk og kolesterol.Etter som det er høyt blodtrykk og hjertesuykdom i familien, er jeg nok litt bekymret.Vi lever sundt i denne familien, jeg baker brød med havregryn, steker i olje, lite salt mye frukt og grønt- og vi mosjonerer. Siden målingen har jeg kun drukket grønn te.Er det mer jeg kan gjøre? I dag var fortsatt blodtrykket høy, så mandag skal jeg hente et apparat som skal måle i ett døgn. takker for svasr , Hilsen slank kvinne 43 år-ikke røker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære tua.

Årsaken til høyt blodtrykk kan være mange. Hvis du føler deg stresset vil jeg anbefale meditasjon eller autogen trening. Mosjon kan også være gunstig, minst 45 minutter 3 ggr per uke. Dette fører til at blodtrykket gradvis blir lavere. Mot høyt kolesterol vil jeg anbefale hvitløk og tilskudd av linfrø, ca 1 ds 2 ggr daglig.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære tua.

Årsaken til høyt blodtrykk kan være mange. Hvis du føler deg stresset vil jeg anbefale meditasjon eller autogen trening. Mosjon kan også være gunstig, minst 45 minutter 3 ggr per uke. Dette fører til at blodtrykket gradvis blir lavere. Mot høyt kolesterol vil jeg anbefale hvitløk og tilskudd av linfrø, ca 1 ds 2 ggr daglig.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Jeg takker så mye for raskt svar, her skal det trimmes, og linfrø skal det brukes mer av.Kan linfrøene taes rett i munnen og svelges med vann? Jeg bruker i brød når jeg baker , det blir kanskje ikke nok? Kan jeg ta kvitløkskapsler? de lukter vel ikke? Kan du si meg om jeg kan bruke uva lett i forbind. med mens?Mange får mindre plager med vann i kroppen ved dette bruk.. Jeg tenker da på blodtrykket mitt. Takk igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Jeg takker så mye for raskt svar, her skal det trimmes, og linfrø skal det brukes mer av.Kan linfrøene taes rett i munnen og svelges med vann? Jeg bruker i brød når jeg baker , det blir kanskje ikke nok? Kan jeg ta kvitløkskapsler? de lukter vel ikke? Kan du si meg om jeg kan bruke uva lett i forbind. med mens?Mange får mindre plager med vann i kroppen ved dette bruk.. Jeg tenker da på blodtrykket mitt. Takk igjen

Kjære TUA.

Linfrø kan bløtes i vann eller helst Biola melk i ca 6 timer eller eventuelt blandes rett i melken eller på frokostblandingen. Jeg tror ikke du får i deg 1-2 ss daglig gjennom brød. Når det gjelder hvitløk så består de beste produktene av ren tørket hvitløk innestangt i en kapsel som løser seg opp langt nede i tarmsystemet og dermed begrenser lukt. Uvalett kan du godt bruke under mens.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...