Gå til innhold

Ei særdeles motvillig presse så seg til slutt nøydd til å ta i historia om Skei Grande og guten i kornåkeren. Så er det blitt stille

Anbefalte innlegg

https://www.medier24.no/artikler/ei-saerdeles-motvillig-presse-sa-seg-til-slutt-noydd-til-a-ta-i-historia-om-skei-grande-og-guten-i-kornakeren-sa-er-det-blitt-stille/428649

Det er underleg uinteressant for statsminister og presse at den unge mannen føler seg uthengt som ein overgripar, skriv Esther Moe.

Informasjon er gull verd. Og uansett kor ræva Resett er, pardon my french, blei historia bragt på bordet. Likevel var det lite interesse for fakta.

Då rykte-karakteristikken ikkje lenger dugde, blei det omsynet til mannen som blei argumentet mot vidare debatt. Også ministeren brukte omsynet til den andre parten som grunn for å seia minst muleg.

(Når elles har ubehaget til potensiell fornærma part vore gangbar som grunn til å la vera å undersøkja om urett har skjedd?)

Likevel. Så viktig var historia at den påtroppande ministeren fann grunn til å ta den opp med sin nye sjef.

Dersom det er slik at versjonen ho fortalde statsministeren er ein heilt annan enn det den andre parten trudde dei var enige om, veit me ikkje grunnen til det.

Historia har ingenting med #metoo å gjera, har eg frå fleire fått beskjed om. Forsøk på etterpå-shaming er jo veldig ridderleg. Og så må berre folk ta oppgjer med sine eigne fordommar om eldre kvinner og yngre menn.

For når det kjem til menn, gjeld det andre reglar.

Då kan ein syttenåring vera oktoberbarn, om han kjem frå Afghanistan. Ein 17-åring i ein kornåker i Trøndelag er rett og slett berre over den seksuelle lågalderen. Ein mann. 

..

Hvis kjønns- og aldersforskjellen var invertert, og politikeren het Per Sandberg, så hadde helvete vært løs i MSM.

Anonymkode: 4bcdb...861

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Det er så mye dyp tragedie i dag føler sikkert mange av oss.Jeg tror ikke alt var bedre i " gamle dager" men aldri har vel verden trengt mere til fred føler jeg. Men man hører kanskje mer etterhvert.

• 6 måneder senere...
På 1.2.2018 den 19.13, AnonymBruker skrev:

https://www.medier24.no/artikler/ei-saerdeles-motvillig-presse-sa-seg-til-slutt-noydd-til-a-ta-i-historia-om-skei-grande-og-guten-i-kornakeren-sa-er-det-blitt-stille/428649

Det er underleg uinteressant for statsminister og presse at den unge mannen føler seg uthengt som ein overgripar, skriv Esther Moe.

Informasjon er gull verd. Og uansett kor ræva Resett er, pardon my french, blei historia bragt på bordet. Likevel var det lite interesse for fakta.

Då rykte-karakteristikken ikkje lenger dugde, blei det omsynet til mannen som blei argumentet mot vidare debatt. Også ministeren brukte omsynet til den andre parten som grunn for å seia minst muleg.

(Når elles har ubehaget til potensiell fornærma part vore gangbar som grunn til å la vera å undersøkja om urett har skjedd?)

Likevel. Så viktig var historia at den påtroppande ministeren fann grunn til å ta den opp med sin nye sjef.

Dersom det er slik at versjonen ho fortalde statsministeren er ein heilt annan enn det den andre parten trudde dei var enige om, veit me ikkje grunnen til det.

Historia har ingenting med #metoo å gjera, har eg frå fleire fått beskjed om. Forsøk på etterpå-shaming er jo veldig ridderleg. Og så må berre folk ta oppgjer med sine eigne fordommar om eldre kvinner og yngre menn.

For når det kjem til menn, gjeld det andre reglar.

Då kan ein syttenåring vera oktoberbarn, om han kjem frå Afghanistan. Ein 17-åring i ein kornåker i Trøndelag er rett og slett berre over den seksuelle lågalderen. Ein mann. 

..

Hvis kjønns- og aldersforskjellen var invertert, og politikeren het Per Sandberg, så hadde helvete vært løs i MSM.

Anonymkode: 4bcdb...861

MSM fikk en skikkelig « field day» nå.

Anonymkode: 676bf...7c0

Gjest Maggie55

Folk lever opptatte liv i dag. Mange klarer knapt nok å følge opp sine aller nærmeste i dag tror jeg.  Tida strekker ikke til å engasjere seg i alt. Frivillighetstallene var gått mye ned hørte jeg og det kan nok være mye årsak at folk bruker tiden sin til andre ting  enn media. Folk er kanskje også mindre på nett. Alt koster.

Annonse

6 timer siden, Maggie55 skrev:

Folk er kanskje også mindre på nett.

Mindre enn når da? Folk er mye mer på nett etter at "alle" fikk smarttelefon.

Gjest Maggie55

Folk flest har det for forskjellig fra disse menneskene som danser rundt på skjermene. Jeg tror mange har mistet interessen for politikk.

Gjest Maggie55

Føler iallefall slik selv. At vi kan alle bare få nok tror jeg av at alt blir mer og mer politisert slik det blir i vår samtid.Det er bare politikerene som kan ta ansvar.

Gjest Maggie55

Vi kan alle bare få nok tror jeg av disse " klage og syte menneskene"  som i ord ofte går ekstremistene i verden en høy gang. Ikke et mellomenneskelig område har ikke de klart å ødelegge. Vi kan alle bare få nok av politikerene med sykdom arbeidsledighet og alt tror jeg. 

4 timer siden, Maggie55 skrev:

Vi kan alle bare få nok tror jeg av disse "klage og syte menneskene"  som i ord ofte går ekstremistene i verden en høy gang.

Partipolitikk er et slags spill. Hvis alle politikerne var enige om at vi egentlig har det ganske bra og burde være fornøyde med ting som de er, ville det ikke ha noen hensikt å drive politikk lenger. Politikerne skal markedsføre sine forslag til forandringer - men ender ofte opp med å hamre løs på hovedmotstanderne sine i stedet.

Det er likevel et godt stykke igjen til "ekstremistene i verden", synes jeg.

4 timer siden, Maggie55 skrev:

Ikke et mellommenneskelig område har ikke de klart å ødelegge. Vi kan alle bare få nok av politikerne med sykdom arbeidsledighet og alt tror jeg. 

Det er vel litt drøyt å skylde på politikerne for alt det der. Hvilke mellommenneskelige områder har de ødelagt?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...