Gå til innhold

Ber ateist forlate studio og oppsøke psykiatrisk hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Klipp fra egyptisk TV forrige uke. En ateist er invitert til studio for å presenterer sine ideer. Han rekker såvidt å si at Guds eksistens ikke er bevist, og at han ikke trenger trenger religion for å ha moralske verdier, før en svært oppbrakt programleder skjeller han ut som en forvirret og upålitelig kjetter, unnskylder seerne for å ha blitt utsatt for en egypter av denne typen, og ber mannen straks forlate studio og oppsøke psykiatrisk hjelp.

På juleaften la lederen for religionskomiteen i parlamentet fram et lovforslag om å totalforby ateisme. Allerede er mange blitt dømt for å ikke tro på Gud etter landets blasfemilover. En student fikk tre års fengsel for å erklære seg som ateist på Facebook. 

Hevdes det ikke at koranen sier at "Det ikke er noen tvang i religionen"?

Anonymkode: 4d4fd...322

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vel, "ekspertene" også her i norge hevder at slike vrangforestillinger ikke er psykdom om MANGE I SAMME OMRÅDE deler samme virkelighetsoppfatning/vrangforestilling. Så på en bisarr måte er norske psykiatere enig med disse mullaene, og han der er et avvik og psykiatrisk tilfelle, ifølge Norske eksperter, fordi han har en avvikende virkelighetsoppfatning og vrangforestillinger i forhold til normalen

Så, både Psykiatere Psykologer, og religiøse ledere, bør nok ta seg en bolle, er min mening om saken

Anonymkode: b727c...e87

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, "ekspertene" også her i norge hevder at slike vrangforestillinger ikke er psykdom om MANGE I SAMME OMRÅDE deler samme virkelighetsoppfatning/vrangforestilling. Så på en bisarr måte er norske psykiatere enig med disse mullaene, og han der er et avvik og psykiatrisk tilfelle, ifølge Norske eksperter, fordi han har en avvikende virkelighetsoppfatning og vrangforestillinger i forhold til normalen

Så, både Psykiatere Psykologer, og religiøse ledere, bør nok ta seg en bolle, er min mening om saken

Anonymkode: b727c...e87

Psykiatrien har jeg null tiltro til. Det er bare synsing og svada.

Anonymkode: 4d4fd...322

AnonymBruker

Vi er kanskje alle så altfor opptatt av våre egne ting i dag tenker jeg litt for meg selv.?? Men når det overskrider de demokratiske verdier så mye som her synes jeg det høres helt forkastelig ut og ikke noe OK adferd overfor en de hadde invitert i studio som interessant person. De syntes kanskje han uttalte noe som ikke var avtalt på forhånd når han kom så langt? At han ble litt for revet med av stundens alvor og sine " fem minutters berømmelse" eller var for impulsiv på en måte? Ikke den de hadde trodd?? Lurer på hvordan det går videre i livet med han?? Eller var det en dame? Publikum finner sikkert andre kanaler hvor miljøet i studio er bedre. Folk er ikke dumme.😊

Anonymkode: 94891...ab3

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er kanskje alle så altfor opptatt av våre egne ting i dag tenker jeg litt for meg selv.?? Men når det overskrider de demokratiske verdier så mye som her synes jeg det høres helt forkastelig ut og ikke noe OK adferd overfor en de hadde invitert i studio som interessant person. De syntes kanskje han uttalte noe som ikke var avtalt på forhånd når han kom så langt? At han ble litt for revet med av stundens alvor og sine " fem minutters berømmelse" eller var for impulsiv på en måte? Ikke den de hadde trodd?? Lurer på hvordan det går videre i livet med han?? Eller var det en dame? Publikum finner sikkert andre kanaler hvor miljøet i studio er bedre. Folk er ikke dumme.😊

Anonymkode: 94891...ab3

Jeg tror dessverre religioesitet er noe helt annet i Midtoesten enn her. Det er mye diskriminering av ateister i arabiske land. 

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg tror dessverre religioesitet er noe helt annet i Midtoesten enn her. Det er mye diskriminering av ateister i arabiske land. 

Ikke bare ateister, midtøsten er snart tømt for kristne.

I muslimske land gjennomsyrer religion absolutt alt, fra vuge til grav. Det er et livsfarlig system, like ille som nazismen.

Anonymkode: 1e5d9...640

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare ateister, midtøsten er snart tømt for kristne.

I muslimske land gjennomsyrer religion absolutt alt, fra vuge til grav. Det er et livsfarlig system, like ille som nazismen.

Anonymkode: 1e5d9...640

I Syria, bl a. Og Egypt. Samt en rekke afrikanske land og i Pakistan. 

Ateister, derimot, opplever diskrimering fra baade muslimer og kristne. Om ikke via drap, så ekskludering

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...