AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Jeg har en litt kjip arbeidssituasjon. Jeg jobber litt mye med en ansvarlig leder som hakker på meg hver dag på jobb. For en tid tilbake fikk jeg beskjed av øverste leder om å skjerpe meg på enkelte områder. Jeg er så lei nå for nå er hun etter meg så og si konstant. Hun hakker ikke på de andre samme hva de gjør. Denne situasjonen tar ganske på psykisk sett. Er det noen som har råd til hva en bør gjøre i en slik situasjon? Jeg har jobbet over til langt over stengetid den siste tiden fordi jeg er så redd for at hun ikke blir fornøyd. Anonymkode: 32756...004 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440780-veldig-lei-av-%C3%A5-bli-hakket-p%C3%A5-hele-tiden-p%C3%A5-jobb/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en litt kjip arbeidssituasjon. Jeg jobber litt mye med en ansvarlig leder som hakker på meg hver dag på jobb. For en tid tilbake fikk jeg beskjed av øverste leder om å skjerpe meg på enkelte områder. Jeg er så lei nå for nå er hun etter meg så og si konstant. Hun hakker ikke på de andre samme hva de gjør. Denne situasjonen tar ganske på psykisk sett. Er det noen som har råd til hva en bør gjøre i en slik situasjon? Jeg har jobbet over til langt over stengetid den siste tiden fordi jeg er så redd for at hun ikke blir fornøyd. Anonymkode: 32756...004 Snakk med noen om det.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440780-veldig-lei-av-%C3%A5-bli-hakket-p%C3%A5-hele-tiden-p%C3%A5-jobb/#findComment-3839072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 5 minutter siden, MxxM skrev: Snakk med noen om det.. Er et veldig fint arbeidsmiljø ellers. Men det er en dame som hakker på meg hele tiden, og hun er ansvarlig på min avdeling. Hun har vært slik i alle år. I det siste så er hun mye verre igjen, og det er ganske så strevsomt. Jobber lite med henne, men vi jobbet ilag i dag i ca to timer. Jeg jobber heldigvis lite med henne til vanlig. Jeg kan forsøke å unngå vakter med henne. Jeg tok på meg ekstra i dag, og da havnet jeg ilag med henne på vakt. Blir rett og slett sur og stresset av henne. Hun virket sjokket da hun forsøkte å pirke på småting, fordi hun så at jeg orket ikke å reagere engang. Ingen reaksjon hos deg? hva? Jeg gjør mitt beste, sa jeg. Hun ventet nok en følelses-utbrudd hos meg, men den fikk hun ikke. Anonymkode: 32756...004 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440780-veldig-lei-av-%C3%A5-bli-hakket-p%C3%A5-hele-tiden-p%C3%A5-jobb/#findComment-3839074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er et veldig fint arbeidsmiljø ellers. Men det er en dame som hakker på meg hele tiden, og hun er ansvarlig på min avdeling. Hun har vært slik i alle år. I det siste så er hun mye verre igjen, og det er ganske så strevsomt. Jobber lite med henne, men vi jobbet ilag i dag i ca to timer. Jeg jobber heldigvis lite med henne til vanlig. Jeg kan forsøke å unngå vakter med henne. Jeg tok på meg ekstra i dag, og da havnet jeg ilag med henne på vakt. Blir rett og slett sur og stresset av henne. Hun virket sjokket da hun forsøkte å pirke på småting, fordi hun så at jeg orket ikke å reagere engang. Ingen reaksjon hos deg? hva? Jeg gjør mitt beste, sa jeg. Hun ventet nok en følelses-utbrudd hos meg, men den fikk hun ikke. Anonymkode: 32756...004 Er dette din overordnede? I såfall bør du be om et møte med både henne og øverste leder, og be dem være konkret på hva du ikke utfører på en tilfredsstillende måte nå. Du kan godt fortelle dem at hint og stadig gnaging går ut over din trivsel og motivasjon, men at du ønsker å gjøre en god jobb og derfor trenger å vite hva forventningene deres er. Jeg vil fraråde deg å forbli i rollen som hakkekylling, evt den som føler at h*n er hakkekylling, det vil bare være destruktivt (og feigt) av dere alle. Det er nok du som sitter på nøkkelen i kraft av å kunne ta initiativ her nå. Lykke til! Endret 5. mars 2018 av Kayia 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440780-veldig-lei-av-%C3%A5-bli-hakket-p%C3%A5-hele-tiden-p%C3%A5-jobb/#findComment-3839078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 4 minutter siden, Kayia skrev: Er dette din overordnede? I såfall bør du be om et møte med både henne og øverste leder, og be dem være konkret på hva du ikke utfører på en tilfredsstillende måte nå. Du kan godt fortelle dem at hint og stadig gnaging går ut over din trivsel og motivasjon, men at du ønsker å gjøre en god jobb og derfor trenger å vite hva forventningene deres er. Jeg vil fraråde deg å forbli i rollen som hakkekylling, evt den som føler at h*n er hakkekylling, det vil bare være destruktivt (og feigt) av dere alle. Det er nok du som sitter på nøkkelen i kraft av å kunne ta initiativ her nå. Lykke til! Hun er ute å hakker for de minste ting. Hun finner plutselig ut at søppelposene skulle vært brettet penere selv om kundene ikke ser de. Du må brette søppelposene penere. Du bretter dem så forferdelig styggt. Og så lager hun en stor "oppvask-diskusjon" om den søppelposen. Hun ser overalt .. i hjørner og kroker. Leter etter pirk overalt. Hun gjør ikke det samme med andre kollegaene. Jeg er ganske så lei det. Har vært hakkekylling lenge nå. Man blir jo syk av å være hakkekylling. Jeg har kommet til det steg at jeg har blitt redd å miste jobben for sånne småbagateller som at søppelposen er brettet litt feil osv. Det er sånn det er. Kun småting. . Jeg burde gjerne tatt en prat om det, men det spørs om det hjelper. Eller melde meg inn i organisasjon. Takk . Anonymkode: 32756...004 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440780-veldig-lei-av-%C3%A5-bli-hakket-p%C3%A5-hele-tiden-p%C3%A5-jobb/#findComment-3839080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Hvis det er kun deg hun hakker på ville jeg tatt litt selvkritikk. Hadde hun vært slik mot alle ville jeg ansett henne som problemet. Anonymkode: 71adf...759 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440780-veldig-lei-av-%C3%A5-bli-hakket-p%C3%A5-hele-tiden-p%C3%A5-jobb/#findComment-3839081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun er ute å hakker for de minste ting. Hun finner plutselig ut at søppelposene skulle vært brettet penere selv om kundene ikke ser de. Du må brette søppelposene penere. Du bretter dem så forferdelig styggt. Og så lager hun en stor "oppvask-diskusjon" om den søppelposen. Hun ser overalt .. i hjørner og kroker. Leter etter pirk overalt. Hun gjør ikke det samme med andre kollegaene. Jeg er ganske så lei det. Har vært hakkekylling lenge nå. Man blir jo syk av å være hakkekylling. Jeg har kommet til det steg at jeg har blitt redd å miste jobben for sånne småbagateller som at søppelposen er brettet litt feil osv. Det er sånn det er. Kun småting. . Jeg burde gjerne tatt en prat om det, men det spørs om det hjelper. Eller melde meg inn i organisasjon. Takk . Anonymkode: 32756...004 jeg ville tatt det opp i et møte med henne og øverste leder. Fortell at du opplever at det er andre forventninger til deg enn til andre med samme oppgaver. Det kan være hun henger igjen fra tiden du ikke gjorde en tipptopp jobb (ettersom øverste leder klaget på deg), og at hun trenger "hjelp" til å betrakte innsatsen din fra en annen side. Å bli sittende og føle og klage vil ikke hjelpe deg det spøtt, husk det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440780-veldig-lei-av-%C3%A5-bli-hakket-p%C3%A5-hele-tiden-p%C3%A5-jobb/#findComment-3839083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 10 minutter siden, Kayia skrev: jeg ville tatt det opp i et møte med henne og øverste leder. Fortell at du opplever at det er andre forventninger til deg enn til andre med samme oppgaver. Det kan være hun henger igjen fra tiden du ikke gjorde en tipptopp jobb (ettersom øverste leder klaget på deg), og at hun trenger "hjelp" til å betrakte innsatsen din fra en annen side. Å bli sittende og føle og klage vil ikke hjelpe deg det spøtt, husk det Det var hun som begynte å klage på meg. Ikke øverste leder. Men jeg tror at hun gikk videre å klaget til øverste leder om meg. Hun har alltid holdt på slik. Blir så lei. Jeg løper rundt, og jobber hele tiden. Men hun er alltid etter meg. En annen kollega har alltid sagt til meg at andre kan gjøre ting som hun burde sagt ifra om, men at hun er kun ute etter meg. Jeg er redd for å si ifra siden jeg er den eneste hun hakker så veldig på. Men enten så får jeg bare holde ut, eller så må jeg si ifra. Men jeg tviler på om det vil hjelpe å si ifra. Anonymkode: 32756...004 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440780-veldig-lei-av-%C3%A5-bli-hakket-p%C3%A5-hele-tiden-p%C3%A5-jobb/#findComment-3839088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var hun som begynte å klage på meg. Ikke øverste leder. Men jeg tror at hun gikk videre å klaget til øverste leder om meg. Hun har alltid holdt på slik. Blir så lei. Jeg løper rundt, og jobber hele tiden. Men hun er alltid etter meg. En annen kollega har alltid sagt til meg at andre kan gjøre ting som hun burde sagt ifra om, men at hun er kun ute etter meg. Jeg er redd for å si ifra siden jeg er den eneste hun hakker så veldig på. Men enten så får jeg bare holde ut, eller så må jeg si ifra. Men jeg tviler på om det vil hjelpe å si ifra. Anonymkode: 32756...004 Det hjelper ikke å gjenta hvordan du opplever situasjonen. Det hjelper heller ikke å "tro" noe om hvorfor hun klager. Det vil imidlertid hjelpe å ta tak i situasjonen ved å ta initiativ til en samtale. Det er mulig dere ikke er enige om hvorvidt oppgavene utføres som de skal (ettersom begge har klagd) og det vil være nyttig for deg å høre hva de mener burde vært gjort annerledes. Dersom du er uenig vil du kunne komme med ditt motsvar (feks ved å vise til at alle utfører oppgavene som deg), og dere kan enes om felles forventninger. Endret 5. mars 2018 av Kayia 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440780-veldig-lei-av-%C3%A5-bli-hakket-p%C3%A5-hele-tiden-p%C3%A5-jobb/#findComment-3839090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er et veldig fint arbeidsmiljø ellers. Men det er en dame som hakker på meg hele tiden, og hun er ansvarlig på min avdeling. Hun har vært slik i alle år. I det siste så er hun mye verre igjen, og det er ganske så strevsomt. Jobber lite med henne, men vi jobbet ilag i dag i ca to timer. Jeg jobber heldigvis lite med henne til vanlig. Jeg kan forsøke å unngå vakter med henne. Jeg tok på meg ekstra i dag, og da havnet jeg ilag med henne på vakt. Blir rett og slett sur og stresset av henne. Hun virket sjokket da hun forsøkte å pirke på småting, fordi hun så at jeg orket ikke å reagere engang. Ingen reaksjon hos deg? hva? Jeg gjør mitt beste, sa jeg. Hun ventet nok en følelses-utbrudd hos meg, men den fikk hun ikke. Anonymkode: 32756...004 Kjenner igjen situasjonen. Har vært gjennom en tøff periode med en kollega selv, og vi snakket om det. Det eneste som funker er å snakke om det. Spør henne i en vennlig tone (og IKKE når stemningen er amper) om hvorfor hun er slik mot deg og om det er noe du kan endre på. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440780-veldig-lei-av-%C3%A5-bli-hakket-p%C3%A5-hele-tiden-p%C3%A5-jobb/#findComment-3839096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Kanskje du over-analyserer litt? Det er litt vanskelig når du ikke er konkret 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440780-veldig-lei-av-%C3%A5-bli-hakket-p%C3%A5-hele-tiden-p%C3%A5-jobb/#findComment-3839107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Jeg vet at mobbing i arbeidslivet ikke er et uvanlig fenomen. Det er ganske trasig, men sant. Og jeg har av og til tenkt at dette kan forklare hvorfor mange sykmelder seg. Har man det ikke bra på jobb, så selvfoelgelig får man ikke lyst til å jobbe. Og det er nok ikke så uvanlig i Norge, heller. Man mener at det er ganske utbredt på norske arbeidsplasser. Du evt soeke opp Jobbing uten Mobbing. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440780-veldig-lei-av-%C3%A5-bli-hakket-p%C3%A5-hele-tiden-p%C3%A5-jobb/#findComment-3839122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 10 timer siden, MxxM skrev: Kjenner igjen situasjonen. Har vært gjennom en tøff periode med en kollega selv, og vi snakket om det. Det eneste som funker er å snakke om det. Spør henne i en vennlig tone (og IKKE når stemningen er amper) om hvorfor hun er slik mot deg og om det er noe du kan endre på. Lykke til I dette tilfellet så tror jeg ikke at det funker å prate om det. Men jeg gjorde det tdligere ved en rekke annledninger, og det hjalp en stund. Jeg forsøker hele tiden å tilfredstille henne, og sliter meg selv rett og slett ut. Jeg er den eneste kollegaen som hun er ute etter. Men hun er en person som har direkte vært ute etter andre også før. Men de har sluttet. Hun er veldig opp og ned i humøret. Det som er bittert er at jeg gjør alt jeg kan for å gjøre jobben min bra, men allikevel så finner hun hele tiden noe å hakke på. Det kan være så lite som at hun ser et lite rusk på gulvet i en krok, litt ujevn brett på søppelposen, eller at jeg er for treg å jobbe selv om jeg løper rundt å kaster nesten varene i hyllen av panikk. Jeg ser at de andre jobber tregere enn meg, men det er alltid meg det er noe med. Jeg får bare forsøke å "overleve" rett og slett. Jeg tror ikke det vil nytte å prate med henne. Men gir henne så fine og gode svar som mulig dersom hun sier noe. Vet du hvorfor du opplevde det sånn? Var kollegaen din bevisst ute etter å hakke på deg? Jeg føler at den dama er bevisst ute etter å hakke på meg, med viten og vilje. Anonymkode: 32756...004 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440780-veldig-lei-av-%C3%A5-bli-hakket-p%C3%A5-hele-tiden-p%C3%A5-jobb/#findComment-3839125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 49 minutter siden, Mari Y skrev: Jeg vet at mobbing i arbeidslivet ikke er et uvanlig fenomen. Det er ganske trasig, men sant. Og jeg har av og til tenkt at dette kan forklare hvorfor mange sykmelder seg. Har man det ikke bra på jobb, så selvfoelgelig får man ikke lyst til å jobbe. Og det er nok ikke så uvanlig i Norge, heller. Man mener at det er ganske utbredt på norske arbeidsplasser. Du evt soeke opp Jobbing uten Mobbing. Det var slik at da hun begynte å klage i går igjen, så brydde jeg meg rett og slett ikke. Jeg tenkte at det gjorde ingenting om jeg ble sagt opp, for da slapp jeg å ha det sånn i det minste. Litt av en tankegang, men jeg var så lei. Jeg føler at hun er ute etter å plage, men det kan være feil og at hun bare er ganske så nøye, men hun er ikke så nøye om det er andre. Var til og med en som hadde glemt noe viktig inne i butikken som aldri skulle lagt der det lå, men hun brydde seg ikke når det var vedkommende det gjaldt. For det var ikke meg Hadde det vært meg så hadde det vært langt verre. Anonymkode: 32756...004 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440780-veldig-lei-av-%C3%A5-bli-hakket-p%C3%A5-hele-tiden-p%C3%A5-jobb/#findComment-3839126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dette tilfellet så tror jeg ikke at det funker å prate om det. Men jeg gjorde det tdligere ved en rekke annledninger, og det hjalp en stund. Jeg forsøker hele tiden å tilfredstille henne, og sliter meg selv rett og slett ut. Jeg er den eneste kollegaen som hun er ute etter. Men hun er en person som har direkte vært ute etter andre også før. Men de har sluttet. Hun er veldig opp og ned i humøret. Det som er bittert er at jeg gjør alt jeg kan for å gjøre jobben min bra, men allikevel så finner hun hele tiden noe å hakke på. Det kan være så lite som at hun ser et lite rusk på gulvet i en krok, litt ujevn brett på søppelposen, eller at jeg er for treg å jobbe selv om jeg løper rundt å kaster nesten varene i hyllen av panikk. Jeg ser at de andre jobber tregere enn meg, men det er alltid meg det er noe med. Jeg får bare forsøke å "overleve" rett og slett. Jeg tror ikke det vil nytte å prate med henne. Men gir henne så fine og gode svar som mulig dersom hun sier noe. Vet du hvorfor du opplevde det sånn? Var kollegaen din bevisst ute etter å hakke på deg? Jeg føler at den dama er bevisst ute etter å hakke på meg, med viten og vilje. Anonymkode: 32756...004 Det holder nok ikke bare å prate løst om det, det oppfatter hun antakelig bare som klaging fra din side. Du bør som Kayia foreslår ovenfor her be om et møte med henne og sjefen hennes igjen, og ta det opp på en mer ordentlig måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440780-veldig-lei-av-%C3%A5-bli-hakket-p%C3%A5-hele-tiden-p%C3%A5-jobb/#findComment-3839128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 1 minutt siden, Xtra skrev: Det holder nok ikke bare å prate løst om det, det oppfatter hun antakelig bare som klaging fra din side. Du bør som Kayia foreslår ovenfor her be om et møte med henne og sjefen hennes igjen, og ta det opp på en mer ordentlig måte. Jeg skal notere meg ned når og hvor hun holder på slik. Jeg finner meg ikke i at hun skal holde på slik med kunder som vitne til det. Det er hva hun ofte gjør. Jeg går videre med det om det ikke slutter. Gjør som dere sier: tar et møte om det. Anonymkode: 32756...004 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440780-veldig-lei-av-%C3%A5-bli-hakket-p%C3%A5-hele-tiden-p%C3%A5-jobb/#findComment-3839129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 På 6.3.2018 den 9.58, AnonymBruker skrev: I dette tilfellet så tror jeg ikke at det funker å prate om det. Men jeg gjorde det tdligere ved en rekke annledninger, og det hjalp en stund. Jeg forsøker hele tiden å tilfredstille henne, og sliter meg selv rett og slett ut. Jeg er den eneste kollegaen som hun er ute etter. Men hun er en person som har direkte vært ute etter andre også før. Men de har sluttet. Hun er veldig opp og ned i humøret. Det som er bittert er at jeg gjør alt jeg kan for å gjøre jobben min bra, men allikevel så finner hun hele tiden noe å hakke på. Det kan være så lite som at hun ser et lite rusk på gulvet i en krok, litt ujevn brett på søppelposen, eller at jeg er for treg å jobbe selv om jeg løper rundt å kaster nesten varene i hyllen av panikk. Jeg ser at de andre jobber tregere enn meg, men det er alltid meg det er noe med. Jeg får bare forsøke å "overleve" rett og slett. Jeg tror ikke det vil nytte å prate med henne. Men gir henne så fine og gode svar som mulig dersom hun sier noe. Vet du hvorfor du opplevde det sånn? Var kollegaen din bevisst ute etter å hakke på deg? Jeg føler at den dama er bevisst ute etter å hakke på meg, med viten og vilje. Anonymkode: 32756...004 Du har fått gode råd av andre, håper det ordner seg. Slitsomt å ha det sånn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440780-veldig-lei-av-%C3%A5-bli-hakket-p%C3%A5-hele-tiden-p%C3%A5-jobb/#findComment-3839465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Budeie71 Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Jeg ville rådd deg til å prøver å bytte jobb, for de nr lederen virker som hun opptrer veldig bevisst for å plage deg. Kanskje "bare" fordi hun ikke liker deg som person. Og da skal du få gjennomgå. Jeg tror ikke det er så mye å få gjort med en slik "sykdom" som behovet for å hakke på andre... Noen er sånn, og vanskelig å få snudd om på personligheten. Og når hun har tillit som leder så har hun litt hun skulle ha sagt og, vil jeg tro. Nå er dette innleget snart to år, og du kanskje funnet ut av det. Jeg ønsker deg uansett lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440780-veldig-lei-av-%C3%A5-bli-hakket-p%C3%A5-hele-tiden-p%C3%A5-jobb/#findComment-3959167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.