Gå til innhold

Trening uke 11


Babette

Anbefalte innlegg

Sent, men godt, hr. konsul:

Tid for å oppsummere ukas trening.

Jeg har hatt fire fine løpeturer på  isete snøføre, funker fint med brodder (Nordic grip running) utenpå skoene.

Og dameboxer i merinoull er min aller beste venn på kalde dager, så blir man ikke så kald på ræva.

Tre turer på ca. 5,5 km og i går ble det over 6 km.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde mine to faste økter. 

Tirsdag og fredag trente jeg styrke i 90 min (15 min oppvarming på sykkel og 10 min uttøyning)

Akkurat nå så er jeg fornøyd med å ha fått til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Huff og huff. Tråden måtte jo komme ril slutt. 

2x styrketrening sist uke og der er jo i og for seg bra. 

Verre med kondistrening: Null ski og null jogging. Nå kom det enorme mengder snø, så våren er utsatt gud vet hvor lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Gargamel skrev:

Huff og huff. Tråden måtte jo komme ril slutt. 

2x styrketrening sist uke og der er jo i og for seg bra. 

Verre med kondistrening: Null ski og null jogging. Nå kom det enorme mengder snø, så våren er utsatt gud vet hvor lenge. 

Enorme mengder nå i helgen? Hvor da? Synes det kom adskillig mindre enn ventet jeg - det var jo spådd vinterens største snøfall! Var vel 7 cm på parkeringsplassen min da jeg kom hjem... Har vært mye verre enn det tidligere i vinter gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
27 minutter siden, Lillemus skrev:

Enorme mengder nå i helgen? Hvor da? Synes det kom adskillig mindre enn ventet jeg - det var jo spådd vinterens største snøfall! Var vel 7 cm på parkeringsplassen min da jeg kom hjem... Har vært mye verre enn det tidligere i vinter gitt!

Det var kanskje ikke så mye i volum, men i vekt. Vi hadde mer enn 7 cm. Du skal ikke så langt opp før snøen er litt luftigere. Vi fikk slaps foran huset og løssnø i skyggen bak huset.

Det ble ikke så mye som de meldte, men det snør jo mens jeg skriver dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Er fornøyd med uka - særlig onsdagen:

Gikk en lang tur på 22 km på fridagen min. Brukte over 4 timer. Har aldri gått så langt før. Kjente det godt i hoftene og under føttene! Vil prøve å ha noen slike lange turer utover våren for å trene meg opp til en tur jeg skal på i august, der jeg skal gå lange dagsmarsjer.

Lørdagen gikk jeg 6 km sammen med to venner.

Søndagen var mannen og jeg på ski. Vi skulle egentlig gå ca 15 km, men jeg måtte snu etter 4,5 km pga et uhell, så det ble 9 km på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Gargamel skrev:

Huff og huff. Tråden måtte jo komme ril slutt. 

2x styrketrening sist uke og der er jo i og for seg bra. 

Verre med kondistrening: Null ski og null jogging. Nå kom det enorme mengder snø, så våren er utsatt gud vet hvor lenge. 

Skulle ønske jeg også kunne tillate meg selv å "skulke" av og til, uten å få dårlig samvittighet.

Må  være halvdau for å stå over.

Samtidig har jeg ofte erfart at de beste løpeturene starter med at jeg egentlig ikke har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
47 minutter siden, Babette skrev:

Skulle ønske jeg også kunne tillate meg selv å "skulke" av og til, uten å få dårlig samvittighet.

Må  være halvdau for å stå over.

Samtidig har jeg ofte erfart at de beste løpeturene starter med at jeg egentlig ikke har lyst.

Resten av året har jeg en veldig fast rutine, men den faller litt fra hverandre om vinteren. Det er litt for tungt å jogge i myk snø og slaps, så jeg greier ikke å overbevise meg selv om at jeg skal jogge to ganger i uken. Ski er et bra alternativ, men det er litt høyere terskel for å komme seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1

Ekstremt dårlig med trening her for tiden. Har vært så opptatt med alt annet enn trening. Jeg har kun trent 2 ganger forrige uke. Og bare en løpetur på 3 km. Og en på 5 km. Var sinnsykt tungt , men bedre å trene litt enn ingenting. ;):D

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...