Gå til innhold

18 år og store ryggproblemer


frkskamløs

Anbefalte innlegg

frkskamløs

Heisann!

Jeg er 18, snart 19 og har lenge slitt med kroppen min. Gjennom hele oppveksten min har jeg slitt med at foten min peker innover (inntåing tro jeg). Dette har ikke plaget meg veldig mye. Jeg er også plattfot og fikk en spesiallaget såle for det når jeg gikk på barneskolen. Jeg har også slitt med smerter i ryggen, noe ingen har tatt seriøst. Men siden jeg er aktiv på musikkfronten og spiller instrument så fikk jeg panikk når jeg for 1,5 år siden fikk "overbelastningsskade" og senebetennelse i høyre arm. Dette gjorde at jeg fikk spilleforbud i et halvt år noe som ødela veldig mye av grunnlaget mitt. Jeg ble behandlet av naprapat og fikk en midlertidig bedring av armen. Men hun behandlet bare armen/skuldra. I sommer fikk jeg smertene tilbake og dro til legen som henviste meg til kiropraktor. 

Hos kiropraktor har jeg vært veldig mye nå, uten no særlig bedring. Jeg har fått løsnet opp nakken min, men nå har det seg slik at kiropraktoren min har prøvd alt (mer eller mindre) og har sendt meg på røntgen. Jeg er redd for og har en mistanke om at det kan være noe med hofta mi siden han så på både foten min og har sjekket tøyeligheten i hofta mi (venstre side). Så her er noe av det jeg plages med:

- Stiv i hofta og smerter. Låser seg ofte hvis jeg sitter i noen spesielle stillinger.

- Smerter i ryggen. Store. Sjefen til kiropraktoren min påstod at jeg har en form for skjevhet i ryggen. Skoliose?

- Venstre ben er 1,5-2 cm kortere enn høyre ben.

- Jeg sliter med migrene. Det er nok pga nakken, noe som har bedret seg betraktelig etter behandling.

- Jeg har en tendens til å bøye meg/lene meg over til venstre. 

Er det noen som opplever noe av det samme? Evt hva dere tror? Skal til kiropraktoren igjen denne uken, forhåpentligvis, men vil gjerne forhøre meg om kanskje noen andre sliter med lignende.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 9.4.2018 den 18.30, frkskamløs skrev:

Er det noen som opplever noe av det samme? Evt hva dere tror?

Har ikke opplevd det samme, og har ikke så mye fornuftig å dele, men jeg har opplevd noe som til en viss grad kan ligne litt på litt på litt av problemene dine, på en måte, uten at jeg har så mye fornfutig (løsning) å komme med er ganske forvirret og "stuck" selv :P jeg fikk en stor prolaps i nakken for 2 år siden (med tilhørende smerter), som er en liten prolaps idag (vet ikke hvorfor den ikke har forsvunnet....men har litt vondt og stiv nakke og hodepine som følge av dette). I tiden etter prolapsen fikk jeg "tilfeldigvis" belastningsskade i begge armene mine, rett etter prolapsen.... Det var ganske merkelig sammentreff så jeg tenkte at det var en sammenheng men har ikke klart å finne ut problemet/sammenhengen og har ikke blitt merkbart bedre på 2år i armene, min mistanke (OBS: ADVARSEL: DETTE ER REN SPEKULASJON  FRA MIN SIDE OG HAR IKKE FAGLIG HOLD FOR Å SI DETTE S TA DET FOR DET DET ER...) er at prolapsen min gjorde at det ble irritasjon og betennelse i området rundt og at kroppen min bruker alt av anti inflammatoriske krefter på å "ordne" opp der, og kroppen får mindre krefter til å restaurere armene mine etter bruk så de forfaller mer og mer siden det er knapt om resursene, som forverres av dårlig kosthold (mye sukker og lite grønne grønnsaker) og dårlig fysisk form (ingen trening..) :ph34r:

 

Anonymkode: 7f18d...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...