AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 Skrevet 30. april 2018 Hei alle sammen. Jeg er en mann som har hatt både nedturer og oppturer i livet. Da jeg var 12år så døde faren min brått, å det var en ubeskrivelig vanskelig tid. Dette ga meg et slikt sjokk at jeg ikke har turt og bli skikkelig glad i et annet menneske etterpå. Høres muligens litt rart ut, men sånn er det. Ungdomstiden ble preget av mye festing og rømme vekk fra virkeligheten. Men i 20 årene så giftet jeg meg. Slet med sosial angst og hele ekteskapet ble bare en stor løgn. Så etter en tid så ble man skilt. Har vært yrkesaktiv hele mitt liv, helt til jeg ble utsatt for en yrkesskade. Dette er 7 årsiden. Jeg har jobbet og blitt sykelmeldt i en periode så ble jeg oppsakt, og nav mente at jeg skulle begynne med omskolering. Jeg var kjempe glad og super motivert, men etter en stund med studier så stivnet nakken og masse vondt i hode, jeg følte meg helt for jævlig. Sa til meg selv din jævla hypokonder ta deg sammen og benytt deg av denne sjansen du har fått. Men hadde så store konsentrasjonsproblemer at jeg måtte gi meg. Å da innså jeg at jeg måtte kontakte psykolog, hadde da depresjon og angst. Var så rar og fjern i hode, klarte ikke helt og beskrive det med ord. Men nå har jeg vært på et lengre opphold og fått vite at jeg har fått en hodeskade, å den gjør at jeg har feil med synet og andre reflekser. Det er denne hodeskaden som gjør at jeg er så fjern og rar mener spesialistene. Så nå sitter jeg her 42 år skal søke om ufør og føler at hele verden har rast sammen, nå ser jeg jævlig mørkt på framtiden. Har så utrolig mange negative tanker i hode, alt fra når jeg opplevde at pappa døde og at jeg aldri har sluppet noen andre mennesker inn på meg. Men så er det jo også litt godt og få vite at man har en skade, og at man ikke har blitt helt gal. Ja jeg har i perioder trudd at jeg holdt på å bli gal. Men akkurat nå så er jeg super stressa, lei deppa ja alt på en gang. Sitter her og lurer på om man skal spørre om å få prøve lykkepiller i en periode, men er så redd for at det er masse bivirkninger. Det som gir med mening i værdagen er lange turer på fjellet og trening. Er redd for at man kanskje blir så slapp av disse pillene.Men må jo også skrive at jeg kan kanskje bli ganske god med rett trening, men dette tar lang tid. Sikkert flere skrivefeil, men sitter bare her og skriver rett fra hjertet sånn jeg føler det nå. Det var godt å få luftet tankene litt. Anonymkode: f14b3...28f 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.