Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - må høre om det er noen som kjenner seg igjen i dette. Jeg har brukt zoloft i snart femten år for panikkangst jeg hadde den gangen. Mange fine år uten noe nevneverdig angst i det hele tatt.  For et år siden etter mye påkjenning slo angsten igjennom på nytt. Har gått mange runder med psykologer og psykiatere - medisinering med bivirkninger osv har gjort det vanskelig å behandle. MEN det er likevel noe jeg lurer på om noen her kjenner seg igjen i. Angsten er helt klart ikke tilstede hele tiden gjennom dagen - det er liksom som den plutselig biter - kan vare fra sekunder til deler av dagene. Liksom et kjapt mørke som spiser meg i ofte veldig kort tid for så at alt blir helt vanlig igjen - fint humør. Kan gå av og på gjennom hele dagen. Morgenene er helt forferdelige mens kveldene og nettene er så og si symptomfrie. Kjenner noen seg igjen og kanskje har noen tips? 

stjernestøv
Skrevet
45 minutter siden, Jarle skrev:

Hei - må høre om det er noen som kjenner seg igjen i dette. Jeg har brukt zoloft i snart femten år for panikkangst jeg hadde den gangen. Mange fine år uten noe nevneverdig angst i det hele tatt.  For et år siden etter mye påkjenning slo angsten igjennom på nytt. Har gått mange runder med psykologer og psykiatere - medisinering med bivirkninger osv har gjort det vanskelig å behandle. MEN det er likevel noe jeg lurer på om noen her kjenner seg igjen i. Angsten er helt klart ikke tilstede hele tiden gjennom dagen - det er liksom som den plutselig biter - kan vare fra sekunder til deler av dagene. Liksom et kjapt mørke som spiser meg i ofte veldig kort tid for så at alt blir helt vanlig igjen - fint humør. Kan gå av og på gjennom hele dagen. Morgenene er helt forferdelige mens kveldene og nettene er så og si symptomfrie. Kjenner noen seg igjen og kanskje har noen tips? 

Ja angsten tar grep plutselig, kan vare noen sekunder og minutter og kommer flere ganger gjennom dagen. Noen ganger kan det vare lenger, da tar jeg vival. Men nå for tiden er jeg plaget av svimmelhet og uvelhet hele dagen, har hatt det før når jeg har vært dårlig. Det er vanskelig å fungere. 

Skrevet

Hei og takk for svar - kan du da også føle deg helt 100% fin innimellom? 

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, Jarle skrev:

Hei og takk for svar - kan du da også føle deg helt 100% fin innimellom? 

Ikke de siste ukene,men ellers kan jeg føle meg ganske bra innimellom. 

Skrevet

Merkelige greier - må jo bare gå på med krumma rygg - er jo ikke farlig, bare jækla ubehagelig. Synes også det er rart at hver eneste kveld og natt er helt fine! Dine kvelder?

stjernestøv
Skrevet
12 minutter siden, Jarle skrev:

Merkelige greier - må jo bare gå på med krumma rygg - er jo ikke farlig, bare jækla ubehagelig. Synes også det er rart at hver eneste kveld og natt er helt fine! Dine kvelder?

Jeg har det verst på ettermiddagene og kveldene, formiddagen er best for meg i grunn. Ja det er veldig ubehagelig når det står på, mange ganger tror jeg at jeg skal dø. Ekkel følelse. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...