Gå til innhold

Lediggang er roten til alt ondt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, om ikke roten så bidrar det en del, en blir utstøtt om en ikke bidrar, hva for en grunn som ligger bak bryr ikke folk seg om i særlig grad. Synd at det skal være slik, men det er vel det som motiverer folk flest og dermed gir oss god materiell levestandard, men ja lite liv å være ensom og utstøtt selv om en har mat og drikke så er det ikke fullverdig liv det er sikkert og visst

Anonymkode: 559db...6c7

motorPrøysen

Det er et ordtak som har sin opprinnelse i puritansk kristendom. (Opprinnelig bibelord: "Arbeid og gjør noe, slik at djevelen alltid finner deg opptatt.") Siden har det tjent føydalherrer og nå kapitalistene. Jeg tror det stemmer bare i den grad man tillater det å bli en selvoppfyllende profeti.

Endret av motorPrøysen

Annonse

AnonymBruker

Personlig har jeg aldri hatt noe driv. Jeg var flink på skolen fordi min mor presset meg til å gjøre lekser, og hørte meg i de. Så null valg. Jeg flyttet til faren min, og han ga mer blaffen, skulk og dårlige karakterer, mangel på vitnemål grunnet fravær ble den nye hverdagen. Så kom angsten først, deretter det andre. Det ble tvangsinnleggelse og medisiner. Diagnosen var schizofreni, hebefren type. Men så fikk jeg komme ut og flyttet til egen leilighet, jeg var drit blakk. Og veldig preget av psykdom. Men så fikk jeg uføretrygd. Min livskvalitet steg betraktelig. Og jeg hadde til og med ett par forhold som varte noen år. Nå driver jeg dank alene, jeg vil si att jeg ikke savner jobb. Men så har jeg aldri hatt noen ambisjoner. Jeg tror diagnosen man får uføretrygd for har mer å si for livskvaliteten enn selve lediggangen. De få gangene jeg ikke bedyrer meg for den neste "katastrofen" så har jeg det bra. Selv om jeg ikke har noe nettverk, og sosiale antenner er det dårlig med etter å ha vært alene så lenge.

Anonymkode: fdcc3...ba7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...