Gå til innhold

Brintelix

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

kan denne medsinen hjelpe mot angst i kropp, panikkangst?

tankekjør?

står bare depresjon i vedlegg.

noen erfaring angstpasienter her?

setter pris på svar:)

forbier, klaustreforby?

dep m dødstanker?

Anonymkode: a6f97...7dd

AnonymBruker
Skrevet

For min del virket cipralex bedre på angst. Da jeg gikk over på brintellix pga mindre bivirkninger tenkte jeg at den ikke hjalp så godt mot angst. Men nå da jeg reduserer dosen ser jeg at tankekjøret og tvangstanker blir sterker. Så den har nok hjulpet likevel. Man opplever virkning og bivirkning ulikt tror jeg. Håper du får god oppfølging. 

Anonymkode: fcc43...e01

Skrevet

Umiddelbart virker det ikke som om Brintellix er førstevalget for deg TS. Men jeg kan ta feil. Fasiten får en først om en prøver.

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hei

kan denne medsinen hjelpe mot angst i kropp, panikkangst?

tankekjør?

står bare depresjon i vedlegg.

noen erfaring angstpasienter her?

setter pris på svar:)

forbier, klaustreforby?

dep m dødstanker?

Ikke forsøkt Brintellix, men det meste annet. Av AD var det nok SSRI som hadde den beste virkningen samlet sett på angst og depresjon hos meg, og også minst bivirkninger. Remeron er også et godt alternativ mot depresjon, angst og søvnløshet (tas på kvelden), men jeg fikk ulvehunger og la på meg veldig mye av den, noe som ble problematisk. Ble forresten betydelig bedre mht depresjon da jeg fikk lagt til Lamictal til SSRI. For tankekjør på kveldene har jeg nytte av Seroquel, og selv om jeg står på en lav dose, så er jeg også mindre deprimert etter at jeg begynte å ta denne på kvelden. 

Anonymkode: d8189...524

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, kupton skrev:

Umiddelbart virker det ikke som om Brintellix er førstevalget for deg TS. Men jeg kan ta feil. Fasiten får en først om en prøver.

Hva ville du anbefalt?

Skrevet

Hadde vært lettere å anbefale om en hadde kjent diagnosen. Men kanskje noe antipsykotika i lave doser evt kombinert med SSRI som Cipralex eller Zoloft.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, kupton skrev:

Hadde vært lettere å anbefale om en hadde kjent diagnosen. Men kanskje noe antipsykotika i lave doser evt kombinert med SSRI som Cipralex eller Zoloft.

Har rivende angst i kropp hele dagen, tankene og kroppen raser.

panikkanfall/panikk

klaustrefoby

hele kroppen rister

i tilleg dødsønske hver dag:( 

alt er skummelt, kan ikke se TV feks.

finner ikke ro, i kropp eller hode hvor enn jeg er.

redd ute og inne og med familie 

tanken på å fly skremmer meg.

fungerte før som et normalt menneske:(

gikk på ciplarex i 8 år, men fikk lyrica og sluttet på den, skjedde noe med meg:( og etter cymbalta

ekstreme smerter i kropp, nervesmerter i tillegg.

er overlatt til meg selv.

Psyk har gitt meg ciplarex og wellbutrin(røyker som et svin i fortvilelse)

cymbalta, fontex, effexor.

ta det du mener er rett var beskjeden:(

er ikke meg selv, angsten har gjort meg så depremineet at jeg ikke orker spise, dusje rydde etc.

fikk ta to vival for dagen og det hjelper ikke engang, skjønner ikke hva som feiler meg.

vil ha hjernen min igjen:(

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, kupton skrev:

Kupton dytter denne i håp om svar:)

Skrevet

Har ikke lov å anbefale, men om legen din foreslår Fluanxol 1mg x 3, ville jeg anbefale deg å følge det rådet. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, kupton skrev:

Har ikke lov å anbefale, men om legen din foreslår Fluanxol 1mg x 3, ville jeg anbefale deg å følge det rådet. 

Fin løsning;-)

Anonymkode: fa003...ae3

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, kupton skrev:

Legen har ikke anbefalt d, har spurt.

har følgende å velge mellom

ciplarex og wellbutrin 

Lyrica

Fontex og cymbalta eller effexor og fontex

brintellix

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, kupton skrev:

Kan legge til at jeg har kroniske nervesmerter etter operasjoner og rematologisk sykdom, verk i alle ledd og muskler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...