Gå til innhold

Narkoleptiker med bivirkninger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mild Narkolepsi og har siden 2007 brukt medikamentet modiodal for økt våkenhet. Da jeg startet med dette medikamentet var jeg svært opptatt av å holde meg unna andre stimulerende midler, da jeg ønsket å holde meg mest mulig frisk, god form, for å fungere optimalt med dette medikamentet som en liten kicker for å holde helt til mål i arbeidslivet. Følgelig økte min motivasjon for å gjøre hva som helst for å holde dampen gjennom hverdagene. Spesielt de siste 5 årene har mitt forbruk av Kaffe og Nikotin i form av snus gått opp, og kulminerte i en tilstand hvor jeg drakk sterk kaffe flere ganger for dagen, snuste sterkeste snusen jeg kunne finne (spesielt på kveldstid) samtidig som jeg tok 200 mg modiodal 2-3 ganger daglig. Min erfaring er at hvis jeg tar 200 gram modiodal og topper det med koffein blir jeg super fokusert men det føles som Modiodalet har kortere virkningstid. Nikotinet på toppen, fører til en kortvarig rus, med påfølgende slapphet. En bivirkning jeg har hatt i mange år er plagsom kløe i ansiktet, og på armer, når effekten av modiodal begynner å ebbe ut. For noen uker siden med stadig bruk av disse dopamininduserende stoffene, fikk jeg en hodepine som føltes som en trang hjelm, i kombo med stadig kløe i ansiktet. Prøvde å sove ut hodepinen men den vedvarte en uke. Til slutt slapp den, og jeg har "gått clean" fra modiodalen siden, kun litt kaffe og en snus i ny og ne. Kløen er mindre, men den er der. Feks er den slik at når jeg skal sove, føles det som individuelle hudceller bestemmer seg for å klø litt, en om gangen etter tur. 

Ønsker en seriøs tilbakemelding på følgende spørsmål:

- Basert på klinisk erfaring, er kløe i ansikt og armer en "mer enn vanlig" bieffekt av modiodal?
- Kan kløen være et resultat av koffein eller nikotin abstinens?
- Er hodepine med "trang hjelm" et vanlig forekommende fenomen blant pasienter med liknende medikament bruk, eller kan det være noe annet?
- Dersom abstinens er årsaken, hvor lang tid tar det for kroppen å bli kvitt det? 

mvh..   

Anonymkode: ee26a...d2a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...