Gå til innhold

Privatpraktiserende psykiater (Stavanger/Sandnes)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har en privatpraktiserende psykiater (evt. psykolog) å anbefale i Stavanger/Sandnes området? Helst med avtale. Er en kvinne på 19 år. Sliter med depresjoner og en uspesifisert/blandet personlighetsforstyrrelse. Tar lamictal (har hatt hypomane symptomer/hypomani og kan derfor ikke ta antidepressiva) for depresjonene, så det er ikke hovedproblemet. Trenger hovedsakelig samtaleterapi mtp personlighetsforstyrrelsen. Da denne mildt sagt "ødelegger" livet mitt. Har en god del trekk fra borderline (ustabilt selvbilde, ustabile forhold, kronisk suicidalitet (impulsivitet innen dette) og typiske borderline-humørsvingninger, og er veldig var for avvisning osv, og slikt gjør meg suicidal. Men jeg oppfyller kun 4/9 kriterier og har derfor ikke diagnosen) har også en del trekk fra paranoid pf, og noen fra histrionisk pf. Vet ikke om hva jeg sliter med er relevant, men det kan jo være. Så er det noen som har en behandler å anbefale?

Har tidligere gått til DPS, men etter å ha gått der en stund følte jeg ikke helt kjemien mellom meg og psykologen, så jeg valgte å avslutte behandlingen. Har derfor "bare" hatt kommunal oppfølging, og relativt korte (3 dager - 3 uker) innleggelser i kriser (suicidalitet, selvmordsforsøk, alvorlig depresjon) (må legge til at jeg ikke er typen som prøver å ta livet mitt annen hver uke, det har hendt 2 ganger i løpet av livet mitt) siste tiden. Men nå føler jeg meg motivert for behandling, da jeg ønsker å studere neste høst, eller høsten etter der igjen. Hadde derfor satt pris på forslag til en god behandler jeg kan søke behandling hos. 

Anonymkode: 058da...15d

Skrevet

Jeg kan anbefale både Wenche Førland og Kirsten Høbye. De andre kjenner jeg ikke til som behandlere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...